Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rapid se ještě neprodává a už má v revíru škodnou. Citroën za 250 tisíc

  8:46aktualizováno  8:46
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Nové laciné peugeoty a citroëny by mohly zajímavou cenovkou nové škodovce zatopit. Méně nároční motoristé mimo Evropu žádají jednoduchá a velká auta, přesně jako Peugeot 301 a Citroën C-Elysée. Na chuť jim přijdou i spořivější Evropané.

Pařížský autosalon představil kromě nového rapidu další tři auta, která nehýří moderní technikou, řeklo by se "krizové modely". Do vrtkavé ekonomické situace dneška se přesně hodí.

Nový důležitý model z Mladé Boleslavi je už k objednání. Novinka má ve své základní a nejlevnější verzi za 289 900 korun benzinový motor 1.2 MPI. Do konce roku dostane i nejobyčejnější Škoda Rapid klimatizaci zdarma.

V závěsu ale jedou noví konkurenti. Společně s rapidem se v Paříži představilo
i jeho dvojče. Seat Toledo se bude vyrábět na stejné lince a liší se jen v detailech.
Novinka se španělskou značkou svou cenu odhalí přibližně za dva týdny. Podle neoficiálních informací iDNES.cz z českého zastoupení značky však dostane toledo stejné ceny jako rapid.

Seat Toledo

Jak jezdí dvojče Škody Rapid ČTĚTE ZDE

Seat Toledo
Seat Toledo

Pokud budou mít auta takový úspěch, v jaký značky doufají, bude jich asi nedostatek. Plán výroby na příští rok je podle zdroje z automobilky kolem 100 tisíc rapidů a toled, z čehož modelů se značkou Seatu bude asi 40 procent.

"Pro mnohé to bude jediné auto v rodině," popisuje zaměření na méně movité zákazníky Thomas Dicke, jeden z vývojářů Seatu.

Francouzská dvojka

Rapid s toledem hned v Paříži dostaly konkurenty velmi podobného ražení a stejného zacílení. Peugeot 301 a Citroën C-Elysée jsou také dvojčata. Odlišnosti jsou podobného charakteru jako u škody a seatu. Francouzské modely se budou vyrábět ve španělském Vigu, ale jejich hlavní trhy mají být podle plánů koncernu PSA, do kterého značky patří, mimo Evropu.

Peugeot 301

Peugeot 301

I proto to jsou klasické sedany, kterým se otevírá víko kufru bez zadního okna. "Je to třeba proto, že když v horku na Dálném východě nebo v zimě ve Finsku nakládáte věci do kufru, nevyvětráte si tak interiér, který jste pracně klimatizovali nebo vytápěli," vysvětluje oblíbenost sedanů François Dabadie, který odpovídal za vývoj citroënu.

Českého zákazníka však bude spíše zajímat, zda do auta, které je nabízeno jako rodinné, naloží kočárek, což u francouzských vozů půjde o poznání hůř než u škodovky.

Silným protiargumentem však bude cena, na kterou jsou zákazníci v této kategorii velmi citliví. Podle informací iDNES.cz má citroën startovat s cenovkou 250 tisíc korun za základní provedení, které však už bude mít klimatizaci a pod kapotou tříválec o objemu 1,2 litru.

Peugeot, který si od novinky v Česku hodně slibuje, mívá ceny tradičně o něco výš. Zveřejní je v listopadu.

Auta stojí na upravené platformě malých modelů PSA, třeba Citroënu C3. Za pozornost stojí nízká hmotnost základní verze, která činí pouhých 980 kilogramů.

Automobilky zdůrazňují robustnost novinek, vyvíjeny prý byly pro použití na rozbitých cestách, na různých površích najely čtyři miliony testovacích kilometrů. Evropana zarazí pouze čtyři airbagy v nabídce (škoda a seat mají vždy šest). Stejně jako Škodovka zdůrazňují francouzské značky hodně místa na zadních sedadlech a více než pětisetlitrový kufr.

Fotogalerie



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Najdete na iDNES.cz