Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselgate je ve Francii. Renault zkontroluje až 700 tisíc aut

  11:44aktualizováno  17:21
Renault se do dieselgate namočil ještě víc, než se zdálo. Do servisu na kontrolu by mohl svolat až 700 tisíc aut. Původně oznámené svolávání 15 tisíc aut nesplňujících za určitých podmínek emisní limity už běží. Renault ví, že nesplňuje emisní limity od loňského července.

Renault Captur | foto: Renault

Francouzská automobilka Renault svolá asi 15 tisíc aut, kterým upraví motor tak, aby odpovídal emisním normám, uvedla francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová. Má jít o městské SUV Renault Captur.

Renault ovšem v dnešním prohlášení přiznal daleko větší problém. Podle předběžných údajů značky by se svolávací akce mohla týkat až 700 tisíc vozů s motory homologovanými podle emisní normy Euro 6.

„Uznáváme, že naše pozice je neuspokojivá,“ reagoval viceprezident Ranaultu Thierry Bollore. A prohlásil, že značka má prostor ke zlepšení.

Espace v podezření

Problematickým modelem by podle odhadů mohla být také loňská novinka v podobě velkého crossoveru Espace, u kterého německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) loni v listopadu naměřila, že v běžném provozu vypouští do ovzduší pětadvacetkrát více oxidů dusíku (NOx), než je povoleno. Více čtěte zde.

Definitivní počet aut, které dorazí do servisu, ale bude podle očekávání mnohem nižší. Svolávací akce totiž nebude povinná, protože v Evropě není jak donutit majitele vozu jet do v takovém případě do servisu (čtěte zde). Značka oznámí detailní podobu úprav v březnu, svolávat auta do servisů začne čtyři týdny poté. Softwarová úprava bude moci být provedena během běžné výměny oleje nebo návštěvy servisu.

Bollore také oznámil, že značka navýší investice do vývoje technologií snižujících emise NOx. Renault vyhradil 50 milionů eur na vylepšení aktuálních dieselů a 1,2 miliardy eur na urychlení vývoje (z pěti na tři roky) nové generace dieselů splňujících následnou ekonormu Euro 6D.

Renault potvrzuje, že organizuje svolávací akci na 15 tisíc dieselových capturů kvůli chybě řídicí jednotky ovládající zpracovávání emisí oxidů dusíku. Tato akce, kterou dnes ohlásila ministryně životního prostředí Royalová, byla spuštěna už v listopadu uplynulého roku. Automobilka měla o chybě vědět už loni v červenci.

Royalová v rozhlasové stanici RTL uvedla, že se Renault „zavázal svolat 15 tisíc vozidel, aby je zkontroloval a správně seřídil, aby filtrační systém fungoval za všech teplotních podmínek“. Systém zpracování emisí NOx podle předběžných informací u capturu nefunguje za vysokých teplot a při teplotách pod 17 stupňů Celsia. „Nová auta musejí odpovídat normám,“ řekla ministryně, podle které Renault emisní normy nepřekračuje sám. Žádné další výrobce však nezmínila.

Royalová krátce po vypuknutí skandálu kolem měření emisí u většího evropského konkurenta Volkswagenu nařídila ve Francii testy aut různých značek. Konkrétně u Renaultu testy ukázaly překročení norem oxidu uhličitého a oxidů dusíku. Vláda však zdůrazňuje, že v autech není žádný systém umožňující manipulovat s výsledky měření emisí. Na rozdíl od Volkswagenu, který loni připustil, že tímto softwarem je po celém světě vybaveno asi 11 milionů jeho naftových aut.

Renault je druhým největším výrobcem aut ve Francii. Minulý týden akcie firmy prudce klesly po zprávách, že pracoviště automobilky prohledávali vyšetřovatelé kvůli technologii měření emisí (více čtěte zde).





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.