Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tříkolová tatra se nedochovala. Nově vyrobenou repliku vystaví v USA

  14:00aktualizováno  14:00
Renovátoři kopřivnické firmy Ecorra dokončili výrobu repliky předválečného tříkolového vozidla Tatra 49. Práce na ní jim zabrala více než rok. Vůz je určen pro expozici neobvyklých konstrukcí Lane Motor Museum Jeffa Lanea v americkém Nashvillu.

Tříkolka Tatra 49 | foto: ČTK

Tatra 49 se v Kopřivnici na Novojičínsku vyráběla v letech 1928-1930. Mělo jít o levné lidové vozidlo, při jehož výrobě se využívaly dostupné díly z vozů Tatra 11 a Tatra 12. Do sériové výroby se však osobní automobil nedostal, byly vyrobeny pouze dva kusy, které se do dnešních dnů nedochovaly.

Tatra 49 se v Kopřivnici na Novojičínsku vyráběla v letech 1928-1930. Mělo jít...

„Mnohem více kusů bylo uvedeno do prodeje v provedení užitkovém, to znamená s nákladovou plošinou vepředu, nebo vzadu,“ řekl majitel Ecorry Vítězslav Hinner. Nákladních Tater 49 bylo vyrobeno asi 200 kusů. Z nákladní verze také pochází originální podvozek, na němž renovátoři repliku osobního vozu kompletně postavili. „K tomuto typu bylo minimum dokumentace, nebo přesněji řečeno žádná,“ řekl Hinner.

Fotogalerie

Na vozidle pracovalo včetně lakýrníků či čalouníků postupně asi 15 lidí. Největším problémem bylo podle renovátorů umístění ovládacích prvků. U nákladních vozů totiž bylo sedadlo nad motorem a veškeré ovládací prvky byly kolem motoru a kolem převodovky, kdežto u osobní verze jsou sedadla před motorem, takže ovládací prvky se musely posunout zhruba o metr dopředu, což bylo dost složité.

Nashvillské muzeum shromažďuje vozidla s neobvyklými konstrukcemi, kuriozity a jinak zajímavá auta. Kopřivničtí renovátoři už pro muzeum dělali sněžné sáně Tatra nebo vozidlo Helica poháněné vrtulí. Naposledy pro něj vyrobili kopii amerického tříkolového designového vozu Dymaxion, na níž pracovali zhruba tři roky.

Autoři: ,



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Vizionář Roy Lunn postavil Ford GT40, Jeep Cherokee i tryskokamion

Ford GT40

V srpnu na Floridě ve 92 letech zemřel Roy Lunn. Muž, díky kterému je na světě nejen Ford GT40, ale i létající auto...

OBRAZEM: Nejslavnější auto světa v ulicích Addis Abeby

Siyum Haile, 72, a retired United Nations (UN) employee and Jehovah's Witness,...

Volkswagen Brouk v původní podobě přežil ve výrobě od konce druhé světové války až do roku 2003. Dnes je auto, které...

Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.