Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Korejci si troufají. Kia má šéfovské sedanokupé s pohonem zadních kol

  12:30aktualizováno  12:30
Frankfurt nad Mohanem (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Tak odvážně řezanou limuzínu se zatím do výroby neodvážily poslat mnohem renomovanější automobilky. Kiu jako výrobce šéfovských kočárů s pohonem zadních kol zapsanou rozhodně nemáme, korejská automobilka ale má kuráž, a tak si na autosalon do Frankfurtu připravila právě takové auto.

Koncept velkého čtyřdveřového kupé s pohonem zadních kol značky Kia | foto: Kia

V Sant'Agatě už dlouhé měsíce dumají nad Lamborghinio Estoque a zvažují, jestli ho pustit do výroby. Podobně tomu bylo i s Astonem Martin Rapide; než se začal vyrábět, pár zákazníků zestárlo a raději nakoupilo jinde.

Korejci si s tím vědu nedělají. Nové modely chrlí jak na běžícím pásu a nechávají jednomu z nejlepších autodesignérů současnosti Peteru Schreyerovi volnou tužku.

Koncept velkého čtyřdveřového kupé s pohonem zadních kol značky Kia.

"Nezáleží na tom, ze kterého pohledu se na něj podíváte. Tento koncept doslova burácí energií a chutí vyrazit," říká hrdě designér o Kie GT. "Věřím, že tímto vozem Kia jasně vyjadřuje, že jsme připraveni jít rychle dopředu do další nové kapitoly."

Rozmáchlá čtyřdveřová limuzína sportovního střihu je hlavním lákadlem na stánku korejské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu, který otevírá právě v úterý.

Rozvržení proporcí je podle dnes velmi oblíbeného schématu "čtyřdveřového kupé", jaký znovuobjevil pro svět aut Mercedes CLS a rozvíjí třeba Audi A7. Do čtyřmístného interiéru se nastupuje od sebe otevíranými dveřmi. Otevřou se jako u skříně, odhalí se celý bok a nepřekáží prostřední sloupek. Takové řešení se ale do případné sériové podoby určitě nedostane.

Koncept velkého čtyřdveřového kupé s pohonem zadních kol značky Kia.

Pod kapotou má vidlicový šestiválec 3,3 T-GDI s přímým vstřikem paliva a přeplňováním, který má výkon 291 kW a točivý moment 534 Nm. Po světě se ale rojí spekulace, že by sériové provedení mohlo dostat osmiválec. To by pak mířilo rovnou na šlechtu jakou je Maserati Quattroporte. Pětilitrový motor si totiž může vypůjčit od amerického provedení Hyundaie Genesis.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.