Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Korejci zkoušejí dobíjet elektromobily ze silnice

aktualizováno 
Jihokorejští výzkumníci vypracovali plán na dobíjení baterií elektromobilů nasáváním energie z nabíjecích pruhů zabudovaných do vozovky. Podle šéfa projektu by k dobíjení aut na elektrický pohon stačilo zabudovat tyto pruhy do deseti procent městských silnic.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Plán je dosud v pokusném stadiu. Předpokládá, že pruhy na svršku vozovky by byly široké od 20 do 90 centimetrů a dlouhé možná několik set metrů. Auta vybavená senzorově řízeným magnetickým zařízením pod vozidlem by si z nich nasávala energii za jízdy indukcí bez přímého kontaktu.

Autory projektu jsou vědci z Korejského pokrokového institutu vědy a techniky (KAIST) v Tedžonu. V areálu ústavu si vybudovali prototyp pro elektřinou poháněné vozíky používané na golfových hřištích a teď pracují na dalším, tentokrát pro auta a autobusy.

Systém bude ještě letos vyzkoušen v autobusové dopravě v hlavním městě Soulu a jiných jihokorejských městech. Někteří jihokorejští výrobci automobilů už na něm spolupracují.

Systém schopný napájet víc elektromobilů současně by umožnil zmenšit jejich baterie a zvýšit jejich dojezd. Podle autorů projektu se zatím osvědčil jako bezpečný pro lidi i materiál.

Náklady na instalování jsou odhadovány na 400 milionů wonů (asi 6,35 milionu korun) na kilometr silnice.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.