Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Korejci zkoušejí dobíjet elektromobily ze silnice

aktualizováno 
Jihokorejští výzkumníci vypracovali plán na dobíjení baterií elektromobilů nasáváním energie z nabíjecích pruhů zabudovaných do vozovky. Podle šéfa projektu by k dobíjení aut na elektrický pohon stačilo zabudovat tyto pruhy do deseti procent městských silnic.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Plán je dosud v pokusném stadiu. Předpokládá, že pruhy na svršku vozovky by byly široké od 20 do 90 centimetrů a dlouhé možná několik set metrů. Auta vybavená senzorově řízeným magnetickým zařízením pod vozidlem by si z nich nasávala energii za jízdy indukcí bez přímého kontaktu.

Autory projektu jsou vědci z Korejského pokrokového institutu vědy a techniky (KAIST) v Tedžonu. V areálu ústavu si vybudovali prototyp pro elektřinou poháněné vozíky používané na golfových hřištích a teď pracují na dalším, tentokrát pro auta a autobusy.

Systém bude ještě letos vyzkoušen v autobusové dopravě v hlavním městě Soulu a jiných jihokorejských městech. Někteří jihokorejští výrobci automobilů už na něm spolupracují.

Systém schopný napájet víc elektromobilů současně by umožnil zmenšit jejich baterie a zvýšit jejich dojezd. Podle autorů projektu se zatím osvědčil jako bezpečný pro lidi i materiál.

Náklady na instalování jsou odhadovány na 400 milionů wonů (asi 6,35 milionu korun) na kilometr silnice.

Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Autofotka týdne: První auťák má ve třech letech, jezdí s ním Newcastlem

Brit Keith Mitchell vyrobil pro svého tříletého syna funkční elektrickou...

Keith Mitchell z britského Newcastlu je otec roku: svému tříletému synovi Oscarovi postavil k narozeninám dokonalou...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Najdete na iDNES.cz