Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Korejská auta nemají být levná, ta nechají Číňanům

aktualizováno 
Korejské značky chtějí začít vyrábět kvalitnější a dražší vozy, levná auta hodlají přenechat čínským automobilkám. Automobilky zpoza čínské zdi chystají útok na další kontinenty už na příští rok.

Chery QQ6 | foto: Chery

Auta vyráběná v žilinské továrně Kia mají být dokonce lepší než vozy západoevropských výrobců, uvedl pro magazín Automotive News Jean Charles Lievens, viceprezident značky Kia v Evropě.

Ruku v ruce s lepší kvalitou se Korejci pokusí zvýšit prodeje na starém kontinentu. Jestliže Kia prodala loni v Evropě 280 tisíc vozů, v roce 2010 má odbyt dosáhnout hranice půl milionu.

"Kia chce být vnímána jako dobrý evropský občan,“ uvedl pro Automotive News Jean Charles Lievens.

Výroba slovenské továrny Kia v Žilině se rozběhne letos v prosinci. Z linek bude sjíždět vůz nižší střední třídy s designem podle evropských měřítek. Roční objem výroby bude sahat ke 300 tisícům vozů.

Stejné množství aut pak začne o pár let později opouštět pásy nedaleké automobilky Hyundai v českých Nošovicích. Právě pod křídla koncernu Hyundai patří i značka Kia.

Podle Lievense Kia úplně opustí segment laciných aut, který podle tohoto vysokého manažera korejské značky za šest až osm let plně převezmou čínské automobilky. 

Design nošovického hyunadaie je prozatím tajný, Kia v úterý ukázala první obrázky žilinského modelu. Premiéru bude mít auto, které je prozatím beze jména, na autosalonu letos konaném v Paříži.

Čína zbrojí
Automobilový průmysl asijské velmoci se stále razantněji hlásí o slovo. V příštím roce chce automobilka Chery proniknout na severoamerický trh. Změny nastávají i za velkou zdí. K prvnímu červenci Čína snížila daně, analytici odhadují, že už tak laciná auta ještě více zlevní.

Čínská auta za hubičku
"Daň na dovezené automobily, SUVčka a minibusy se v Číně snížila z 28 na 25 %. Daň na komponenty klesla z 13,8 - 16,4 na deset procent. Ekonomové odhadují, že snížení dovozní daně donutí také domácí výrobce zlevnit. Na lacinější auta by se Číňané mohli těšit už v druhé polovině letošního roku," píše italský server La Repubblica.

Nové modely
Nejaktivnější ve snahách proniknout na trh USA je mladá automobilka Chery. Čínský výrobce v těchto dnech chystá uvedení malého sedanu, který ponese označení QQ6.

Nový model vyrazí podle portálu just-auto na čínský trh už příští měsíc. Ceny se budou pohybovat v přepočtu mezi 120 a 150 tisíci. Auto s rozměry 3998 x 1640 x 1535 mm (délka x šířka x výška) a rozvorem 2340 mm pohání benzinové motory 1,1 a 1,3 litru.

Přímo pro Spojené státy Chery ale chystá jinou specialitu. V roce 2007 chce Američanům nabídnout 6 - 7místný model, který čínské automobilce projede cestu po bok japonských a korejských sestřenic. Na vývoji minivanu jménem V5 se podíleli také Evropané.

Od června se nový model prodává na asijských trzích jako Chery V525. O vstupu na evropský trh se prozatím nemluví

Technikům čínské automobilky pomáhali inženýři od Lotusu (ČTĚTE ZDE...), na vývoji se podle italského autoserveru Infomotori podílely také italské projektové kanceláře v čele s věhlasným Bertonem.

V interiéru najde posádka najde mimo jiné satelitní navigaci a přehravač DVD. Bezpečnost obstará ABS s EBD a ASR a 4 airbagy.

Chery V525 pohání motor od Mitsubishi s objemem 2350 ccm. 4665 mm dlouhý, metr a 82 centimetrů široký a 159 centimetrů vysoký minivan disponuje výkonem 130 koní (95 kW), maximální kroutící moment je 198 Nm.

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.