Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bláznivý řecký supersport dokáže jezdit i přes skály

Na silnici pojede jako střela, ale když silnice skončí, dokáže se prokousat překvapivě náročným terénem. Netradiční auto z dílem řecké konstrukční kanceláře Korres je rozhodně originální.

Korres Project 4 | foto: AutoBlog.gr

Pod kapotou Korresu Project 4 tluče oblíbený motor malosériových výrobců: sedmilitrový atmosférický osmiválec z Chevroletu Corvette Z06. Výkon je víc než dostatečný, americký agregát poskytuje 505 koní. K tomu se přidává relativně nízká hmotnost 1,6 tuny, takže auto zrychlí na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost se blíží hranici 300 kilometrů za hodinu.

Ale to není to nejzajímavější, podobné parametry má mnoho aut na světě, tuctovějších i malosériových. Řecký prototyp konstruktéra Dimitrese Koresse má poněkud odlišné ambice. Ano, dokáže velmi rychle jezdit na silnici, ale poradí si i s pořádným terénem.

Korres Project 4

I proto je Project 4 velmi kompaktní auto. Na délku měří necelé čtyři metry, tedy asi jako Škoda Fabia. Rozvor má hodnotu 2,56 metru a auto je poměrně široké (1,96 metru) a nízké (1,25 metru). Jenže výška je v tomto případě pojem relativní. Udávaná hodnota platí pro silniční provoz, kdy je Project 4 opravdu přikrčený sporťák. Pro jízdu v terénu se však světlá výška auta může zvýšit až o 40 centimetrů.

A to je právě ta hlavní zvláštnost řeckého konceptu. Korres Project 4 si totiž poradí i s velmi náročným terénem. Spíš než sporťák pak připomíná trialový speciál nebo upravený Jeep. V terénu pak samozřejmě nepracuje výkon motoru pro rychlost, ale spíš pro schopnost vyšplhat se téměř kamkoliv. K tomu slouží poměrně složitá konstrukce podvozku, která s klasickým supersportem nemá mnoho společného. A do terénu se hodí i kompaktní rozměry auta s malými převisy karoserie.

Design auta je netradiční, současným supersportům se rozhodně nepodobá. Trochu připomíná malé sporťáky ze sedmdesátých a osmdesátých let. K dispozici je však jen pár fotografií.

Nutno dodat, že celý projekt Korresu je poněkud nejasný. Firma se neprezentuje na webu, k dispozici jsou jen zprávy řeckých motoristických novinářů. Přitom Korres nejsou žádné rychlokvašky, vývojem automobilů se firma zabývá už mnoho let a dříve se pochlubila i malým městským speciálem pro invalidy.

Podle dostupných videí vychází současný Project 4 z vývoje minimálně kapotované buginy, kterou pohání stejný motor, má uvedený podvozek, ale je víc specializovaný pro jízdu v terénu. K jízdě v terénu se hodí ještě kratší karoserie, která na délku měří jen 3,5 metru a má téměř nulové převisy.

V současné chvíli nejsou známé žádné další podrobnosti. Firma by měla finální verzi nového modelu představit do konce června. O případné ceně, respektive o zahájení alespoň malosériové výroby není nic známo. Je pravděpodobné, že firma bude mít zájem udat zajímavé technické řešení podvozku některé velké automobilce.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...