Pod kapotou Korresu Project 4 tluče oblíbený motor malosériových výrobců: sedmilitrový atmosférický osmiválec z Chevroletu Corvette Z06. Výkon je víc než dostatečný, americký agregát poskytuje 505 koní. K tomu se přidává relativně nízká hmotnost 1,6 tuny, takže auto zrychlí na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost se blíží hranici 300 kilometrů za hodinu.
Ale to není to nejzajímavější, podobné parametry má mnoho aut na světě, tuctovějších i malosériových. Řecký prototyp konstruktéra Dimitrese Koresse má poněkud odlišné ambice. Ano, dokáže velmi rychle jezdit na silnici, ale poradí si i s pořádným terénem.
I proto je Project 4 velmi kompaktní auto. Na délku měří necelé čtyři metry, tedy asi jako Škoda Fabia. Rozvor má hodnotu 2,56 metru a auto je poměrně široké (1,96 metru) a nízké (1,25 metru). Jenže výška je v tomto případě pojem relativní. Udávaná hodnota platí pro silniční provoz, kdy je Project 4 opravdu přikrčený sporťák. Pro jízdu v terénu se však světlá výška auta může zvýšit až o 40 centimetrů.
A to je právě ta hlavní zvláštnost řeckého konceptu. Korres Project 4 si totiž poradí i s velmi náročným terénem. Spíš než sporťák pak připomíná trialový speciál nebo upravený Jeep. V terénu pak samozřejmě nepracuje výkon motoru pro rychlost, ale spíš pro schopnost vyšplhat se téměř kamkoliv. K tomu slouží poměrně složitá konstrukce podvozku, která s klasickým supersportem nemá mnoho společného. A do terénu se hodí i kompaktní rozměry auta s malými převisy karoserie.
Design auta je netradiční, současným supersportům se rozhodně nepodobá. Trochu připomíná malé sporťáky ze sedmdesátých a osmdesátých let. K dispozici je však jen pár fotografií.
Nutno dodat, že celý projekt Korresu je poněkud nejasný. Firma se neprezentuje na webu, k dispozici jsou jen zprávy řeckých motoristických novinářů. Přitom Korres nejsou žádné rychlokvašky, vývojem automobilů se firma zabývá už mnoho let a dříve se pochlubila i malým městským speciálem pro invalidy.
Podle dostupných videí vychází současný Project 4 z vývoje minimálně kapotované buginy, kterou pohání stejný motor, má uvedený podvozek, ale je víc specializovaný pro jízdu v terénu. K jízdě v terénu se hodí ještě kratší karoserie, která na délku měří jen 3,5 metru a má téměř nulové převisy.
V současné chvíli nejsou známé žádné další podrobnosti. Firma by měla finální verzi nového modelu představit do konce června. O případné ceně, respektive o zahájení alespoň malosériové výroby není nic známo. Je pravděpodobné, že firma bude mít zájem udat zajímavé technické řešení podvozku některé velké automobilce.