Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína vyšetřuje šéfa výkladní skříně autoprůmyslu kvůli korupci

  11:51aktualizováno  13:47
Čína vyšetřuje předsedu jedné z největších státem vlastněných automobilek FAW Group. Uvedla to disciplinární komise vládnoucí Komunistické strany Číny. Příčinou je údajné „porušení stranické disciplíny“, což je vyjádření, které strana obvykle používá pro korupci, informovala agentura Reuters.

FAW Group je jedním z největších čínských výrobců aut. V Číně má společné podniky s německým automobilovým koncernem Volkswagen, japonskou Toyotou a s americkou automobilkou General Motors. Společný podnik je formou spolupráce, kterou musejí zahraniční automobilky navázat s čínskými partnery, když tam chtějí vyrábět automobily.

Fotogalerie

Předsedou skupiny FAW, do které patří i značka limuzín čínských papalášů (čtěte více zde), je jednašedesátiletý Sü Ťien-i. Ten je i členem komunistické strany, v níž zastává post odpovídající úrovni ministerského náměstka. Kromě Süa Čína vyšetřuje i vysoce postaveného činitele komunistické strany v provincii Jün-nan. Stranická disciplinární komise další podrobnosti k vyšetřování obou činitelů nesdělila.

Čínský prezident Si Ťin-pching po svém nástupu do čela komunistické strany na konci roku 2012 zahájil rozsáhlé tažení proti korupci a varoval, že v jeho rámci neušetří nikoho, bez ohledu a to, jak vysoko je postavený. Analytici dlouhodobě varují, že problém korupce je v zemi natolik vážný, že by mohl otřást i schopností komunistické strany udržet si moc.

Výkladní skříň čínského autoprůmyslu

FAW Group Corporation je státem vlastněná čínská automobilka. Vyrábí osobní vozy, autobusy, lehké, střední a těžké nákladní automobily a autodíly. V roce 1958 představila automobilka FAW vůbec první čínské osobní auto jménem Hong Qi.

Automobilka patří mezi tři největší výrobce automobilů v Číně, v loňském roce jich vyrobila 2,7 milionu. FAW prodává auta pod různými značkami, má jich na to minimálně deset, mimo jiné Haima nebo Jilin.

Ze světových výrobců má uzavřenou joint-venture spolupráci s Audi, GM, Mazdou, Toyotou a VW.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.