Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína vyšetřuje šéfa výkladní skříně autoprůmyslu kvůli korupci

  11:51aktualizováno  13:47
Čína vyšetřuje předsedu jedné z největších státem vlastněných automobilek FAW Group. Uvedla to disciplinární komise vládnoucí Komunistické strany Číny. Příčinou je údajné „porušení stranické disciplíny“, což je vyjádření, které strana obvykle používá pro korupci, informovala agentura Reuters.

FAW Group je jedním z největších čínských výrobců aut. V Číně má společné podniky s německým automobilovým koncernem Volkswagen, japonskou Toyotou a s americkou automobilkou General Motors. Společný podnik je formou spolupráce, kterou musejí zahraniční automobilky navázat s čínskými partnery, když tam chtějí vyrábět automobily.

Fotogalerie

Předsedou skupiny FAW, do které patří i značka limuzín čínských papalášů (čtěte více zde), je jednašedesátiletý Sü Ťien-i. Ten je i členem komunistické strany, v níž zastává post odpovídající úrovni ministerského náměstka. Kromě Süa Čína vyšetřuje i vysoce postaveného činitele komunistické strany v provincii Jün-nan. Stranická disciplinární komise další podrobnosti k vyšetřování obou činitelů nesdělila.

Čínský prezident Si Ťin-pching po svém nástupu do čela komunistické strany na konci roku 2012 zahájil rozsáhlé tažení proti korupci a varoval, že v jeho rámci neušetří nikoho, bez ohledu a to, jak vysoko je postavený. Analytici dlouhodobě varují, že problém korupce je v zemi natolik vážný, že by mohl otřást i schopností komunistické strany udržet si moc.

Výkladní skříň čínského autoprůmyslu

FAW Group Corporation je státem vlastněná čínská automobilka. Vyrábí osobní vozy, autobusy, lehké, střední a těžké nákladní automobily a autodíly. V roce 1958 představila automobilka FAW vůbec první čínské osobní auto jménem Hong Qi.

Automobilka patří mezi tři největší výrobce automobilů v Číně, v loňském roce jich vyrobila 2,7 milionu. FAW prodává auta pod různými značkami, má jich na to minimálně deset, mimo jiné Haima nebo Jilin.

Ze světových výrobců má uzavřenou joint-venture spolupráci s Audi, GM, Mazdou, Toyotou a VW.

Autoři: ,


Nejčtenější



Další z rubriky

Další vyhánění dieselů v Německu, nechce je automobilový Stuttgart

Ilustrační snímek

Řidičům starších vozidel tankujících naftu se uzavírá další město. Poté, co jim Hamburk zakázal jízdu do dvou ulic, se...

Jak se žije řidičům v L.A.: hodinové kolony, tučné pokuty a žádná STK

S Volkswagenem California po Kalifornii

Slunná Kalifornie láká na krásnou přírodu, široké silnice a rychlá auta. Motoristé nemusejí jezdit na STK a výměna...

Na německých okreskách se řidiči lekají sloupů na kontrolu mýtného

Sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta v Německu

V Německu se začínají objevovat kolem silnic a dálnic modré sloupy připomínající radary. Ve skutečnosti sledují...

Najdete na iDNES.cz