Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koupě ojetiny byla rychlá a bezproblémová

  22:40aktualizováno  22:40
- První etapa redakčního srovnávacího testu nová Škoda Felicia versus starší Ford Mondeo se týkala formalit kolem koupě a přihlášení vozu do policejní evidence a vyzněla ve prospěch ojetiny. Jednání byla jednodušší a bez zádrhelů.

Zatímco u Škody Felicie nebyl při loňské koupi u náhodně vybraného dealera v Praze k dispozici technický průkaz a redaktoři se pro něj museli vrátit až po víkendu a po třech dnech ježdění bez dokladů, nechybělo pražskému bazaru k Fordu Mondeo nic. V režii firmy byla i čerstvá, ke dni prodeje datovaná a na dva roky platná známka o úspěšné technické i emisní kontrole. Jedinou podmínkou bazaru byla platba v hotovosti, záležitost by se v případě úhrady prostřednictvím banky protáhla. Nepočítá-li se čas věnovaný prohlídce vybraného auta, netrvalo vyřízení náležitostí v autobazaru déle než čtvrt hodiny.
Ford odjel z bazaru vybavený fakturou se všemi údaji i sdělením, že do přihlášení auta na dopravním inspektorátu, nejdéle však do třiceti dnů, doklad nahrazuje technický průkaz a osvědčení o technickém průkazu vozidla. Kdyby automobil zůstával v evidenci v Praze, vyřídil by veškeré náležitosti s převodem bazar. Protože bylo rozhodnuto, že vůz bude evidován v Plzni, bazar jen odhlásil auto z pražské evidence. Desátý den po koupi redakce v doporučeném dopisu dostala příslušné doklady.
Pak byl automobil v Plzni přihlášen do evidence. Zatímco vloni se operace protáhla na etapy, neboť jednoho dne měl pražský dopravní inspektorát plnou kapacitu, další zájemce nepřijímal a bylo nutné návštěvu opakovat, netrvalo řízení v Plzni i s vypisováním formulářů déle než půl hodiny. Buď redaktorům přálo štěstí, nebo dlouhé fronty s tahanicemi a hádkami definitivně ve městě patří minulosti. Kolky přišly na 300 korun - jako před rokem při přihlašování Škody Felicie.
Stejně jako vloni nebylo ani letos u staršího Fordu Mondeo ve výbavě víc než klíč na matice kol, náhradní kolo, zvedák a sada žárovek. Lékárničku, výstražný trojúhelník a pojistky stály zhruba sedm set korun. Povinné ručení zaplatil ještě původní majitel. Podobně jako vloni si další útraty vyžádala dálniční známka a pneuměřič.
Jen havarijní pojištění bylo podle očekávání výrazně dražší. Zatímco u Škody Felicie 1,3 LXi Special před rokem stálo u České Kooperativy pro 190 dní doby testu 3192 korun a nyní se za stejný vůz platí roční pojistné 10 436 korun, letos by Česká pojišťovna za škodovku zhruba v ceně do 230 tisíc korun chtěla 7820 korun. Pojištění havárie, živelní události a krádeže pro Ford Mondeo přišlo na 12 516 korun. Česká pojišťovna přitom byla ze všech oslovených ústavů přesvědčivě nejlevnější. Vycházela totiž z pořizovací ceny vozu ve výši 225 tisíc korun, zatímco nejedna konkurence i v případě ojetiny při výpočtu sazby bere v úvahu pořizovací cenu nového auta. Jen některé z pojišťoven zohledňují bonusem předchozí pojištění bez škod, ne vždy pojištění platí dál než v tuzemsku. Ne všechny pojišťovny jsou ochotny vzít do péče vůz, který nebyl jako nový pořízen v Česku. Někde omezují počet řidičů, kteří se mohou za volantem střídat, jinde chtějí víc za pojištění auta, které je hlášeno ve velkém městě. Liší se i požadavky na opatření proti krádeži. Vyplývá z toho poučení i pro jiné motoristy: při zájmu o pojištění vozidla by neměli litovat času ke zjištění všech podrobností o službách a cenách.

Ceny pojistného za Ford Mondeo 1,8 GLX z roku 1994
(havárie, odcizení a živelná událost)

 

Pojišťovna

spoluúčast, minimální částka (Kč)

sazba (Kč)

Česká pojišťovna

5 %, 5000

12 516

10 %, 10 000

10 650

20 %, 20 000

8525

Alianz

5 %, 5000

27 450

10 %, 10 000

25 010

20 %, 20 000

21 960

30 %, 30 000

18 910

Česko-rakouská pojišťovna

5 %, 6430

36 008

10 %, 12 860

28 806

20 %, 25 720

25 925

30 %, 38 580

23 333

40 %, 51 440

20 999

Česká Kooperativa

5 %, 2000

32 860

10 %, 5000

30 559

15 %, 10 000

26 944

20 %, 20 000

23 001

Generali

5 %, 5000

28 900

10 %, 10 000

26 866

15 %, 15 000

24 951

20 %, 20 000

23 276

1. Česká servisní pojišťovna

5 %, 5000

12 485 1)

10 %, 10 000

11 350 1)

ČS Živnostenská pojišťovna

5 %, 5000

38 241

10 %, 10 000

31 248

20 %, 20 000

25 011

30 %, 30 000

21 231

50 %, 50 000

18 522

IPB pojišťovna

5 %, 5000

17 987

10 %, 10 000

16 728

15 %, 15 000

15 649

20 %, 20 000

14 749

30 %, 30 000

13 490

Hasičská vzájemná pojišťovna

5 %, 1000

39 640

10 %, 5000

33 185

20 %, 10 000

26 790

30 %, 15 000

22 934

Pramen: AUTO MOTO
Poznámka: 1) za pojištění pro Evropu se připočítává 10 %

Koupě ojetiny byla rychlá a bezproblémová

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.