Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kouzelníci od Mini vymysleli sportovního prcka za rozumné peníze

aktualizováno 
Řada automobilů Mini se rozrostla o další variantu. Tentokrát se zmenšovalo a výsledkem je pohledné kupátko s výkonnými motory a vcelku přijatelnými cenovkami. Víc než dva lidi ale nesveze.

Mini Coupé | foto: BMW

Pro BMW, vlastníka značky Mini, se toto malé autíčko stalo dokonalým strojem na peníze. Nadčasový design retro za prémiové ceny zákazníky stále přitahuje. BMW tak předělalo mini na kabrio, kombíka, na malé SUV a teď také na dvoumístné kupé. Další variací by pak mohl být z kupé vytvořený roadster.

Mini Coupé

Zpředu má kupé nezaměnitelný kukuč klasického mini, od čelního skla dál je ale všechno jinak. Už čelní sklo je o 13 stupňů šikmější a hlavně střecha leží skoro o tři centimetry níž než u standardního provedení. Celá nová konstrukce střechy pak přinesla výrazný zaoblený tvar okna ve dveřích a malinké zadní boční okénko navazující na zadní sklo.

Při pohledu shora je patrné, proč má střecha tak neortodoxní tvar. Za vše může aerodynamika a výrazný spoiler nad zadním sklem. Za zadním sklem na protaženou záď přidali konstruktéři ovšem ještě jeden spoiler a to rovnou aktivní, jaký mají třeba výkonná Porsche. Ten se automaticky vysouvá v rychlostech nad 80 kilometrů za hodinu, respektive se zasune, pokud rychlost klesne pod padesátku. V případě potřeby může spoiler tlačítkem vysunout i řidič, kdy se mu zlíbí.

Mini Coupé

Díky změně koncepce přišlo Mini Coupé o zadní řadu sedadel a je tedy čistě dvoumístné. Zvětšil se však kufr na 280 litrů, ovšem to pro případné kupce nebude nejdůležitější parametr. Mnohem zajímavější budou jízdní výkony a velmi agilní podvozek, který je oproti klasickému mini snížený.

Slušné výkony slibují všechny čtyři varianty, základní Cooper s cenou okolo 455 000 korun (přepočet z cen v zahraničí, české ceny ještě stanoveny nebyly), Cooper S bude stát asi 540 000 korun, o pár tisícovek bude dražší verze s dieselovým motorem a špičkový model John Cooper Works bude stát okolo 650 000 korun.

Základní Cooper s nepřeplňovanou šestnáctistovkou a výkonem 90 kW nebude žádný lenoch, tedy alespoň v kontextu běžných hatchbacků nižší střední třídy. Na stovku se dostane za devět sekund a maximální rychlost je přes 200 kilometrů za hodinu.

Větší zážitky ovšem slibují dvě zbylé benzínové varianty s přeplňovanými šestnáctistovkami: Cooper S dává výkon 135 kW a špičkový John Cooper Works pak dokonce 155 kW. Cooper S se na stovku dostane za 6,9 sekundy, top verze John Cooper Works za 6,4 sekundy. První pojede až 230 kilometrů za hodinu, silnější model pak 240 kilometrů za hodinu.

Mini Coupé

Poněkud zvláštní je v kontextu celého auta dieselová verze Cooper SD. Je dražší a přitom slabší než Cooper S, výkon dvoulitrového dieselu je nastaven na 105 kW a na stovku se tato varianta dostane za 7,9 sekundy. Ale někteří zákazníci se zřejmě nechtějí dieselu vzdát ani u sportovního malého kupátka, a tak se jim motor odvděčí minimální kombinovanou spotřebou 4,3 litru na sto kilometrů. Nad reálností takové hodnoty můžeme zapochybovat, při využití potenciálu auta bude reálná spotřeba jistě vyšší.

Nízké hodnoty kombinované spotřeby uvádí BMW i u benzínových agregátů. U nejslabší verze to je 5,4 litru, prostřední Cooper S si podle výrobce řekne o 5,8 litru a špičkový John Cooper Works pak o 7,1 litru.

Mini Coupé bude vystaveno na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje by mělo zamířit ještě do konce letošního roku, a to i na náš trh. Ceny sice v absolutním měřítku nejsou nízké, ale na typ auta, jeho výkonové možnosti, prémiový segment a také slušnou zůstatkovou hodnotu jsou adekvátní.

Autoři:


Témata: Retro, BMW, jízdné, Mini, Porsche


Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.