Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krabička do hor: Mila Alpin

aktualizováno 
Firmu, kterou známe spíš jako šikovného "montéra", nabízejícího své výrobní kapacity ostatním automobilkám, chce ukázat, že má také bujnou fantazii a šikovné konstruktéry. V Ženevě se tak chlubí obratným terénním Mila Alpin, kterému se už od pohledu nejvíc líbí na zasněžených svazích.

Magna Steyr Mila Alpin | foto: Magna Steyr

Magna Steyr ve svých rakouských fabrikách vyrábí Bmw X3, Jeep Grand Cherokee nebo Chrysler 300C, a brousí si zuby na produkci chystaného terénního Mini.

Malý, ale bojovně vypadající off-road, který může mnohým připomínat rolbu, je šetrný k životnímu prostředí. Tříválec spalující zemní plyn spolupracuje s elektromotorem, emise se díky tomu podařilo srazit pod 100 g CO2 na kilometr. Magna Steyr ale vůz konstruovala tak, aby bylo možné jednoduše používat i jiné pohony.

Auto pro volný čas i speciální účely má motor umístěný uprostřed. Mila Alpina má pohon všech kol, která mají nezávislé zavěšení. Nechybí redukce a uzávěrky diferenciálů.

Šplhavé hybridní vozítko má uvnitř uspořádání sedadel 3+1 a umí se vyškrábat do kopce s až pětačtyřicetistupňovým sklonem, tvůrce ale slibuje i dobré jízdní vlastnosti na silnici.

Magna Steyr slibuje excelentní terénní schopnosti. Při konstrukci se myslelo na optimalizaci nákladů při případné výrobě. Auto je složené z modulů, které umožňují jejich flexibilní kombinování. Magna tvrdí, že by nebylo problémem rozjet jeho masovou výrobu. Hlavní, na co se konstruktéři zaměřili, byla redukce nákladů a maximální flexibilita výroby.

Magna Steyr Mila Alpin v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3 540 x 1 703 x 1 750 x 2 225
světlá výška (mm) 230
přední i zadní nájezdový úhel 46°
přechodový úhel 29°

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.