Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kráska a zvíře: Alice Bendová a Audi Q7

aktualizováno 
Nejkrásnějším ženským autem roku je Audi Q7. Vítězem ankety iDNES.cz se stal nekompromisní zjev z Ingolstadtu. Čtenářskou finálovou desítku probrala ženská porota, její členka, herečka Alice Bendová, si auto svých snů vyzkoušela na vlastní kůži. S krocením silného auta na zasněžených silnicích, pomáhal herečce bývalý autokrosový závodník Jindra Kottek.

Ženám se nejvíce líbí Q7. Hrubá síla obřího SUV uhranula svým "bezpečným" zjevem, neskromné rozměry ho zase pasují do role rodinného kočáru.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi Q7 můžete koupit
na www.automodul.cz

V běžném provozu kolem něj ostatní auta vypadají jako obtížný hmyz. Do svého výběru ho dalo sedm z jedenácti členek poroty.

Milovnice audi

Když se Alice Bendová k testovací jízdě odhodlávala měla jediný požadavek: objem a výkon motoru. Tři litry turbodieselu ji byly dost, když přišla řeč na Q7, do které se zakoukala už dávno, bylo rozhodnuto.

Říká o sobě, že audi miluje, sama jedno řídí, černá A4 však vedle obra z Ingolstadtu vypadá jakoby dětsky. Alice se ale dušuje, že s ní nejsou za celých 67 tisíc kilometrů žádné problémy. "Akorát neustále praskají žárovky," upřesňuje.

"Jediné, co jsem si dokoupila, jsou litá kola na zimu. Nemám ráda černé plechové disky, tak jsem přikoupila ještě jednu sadu, ty zimní jsou možná hezčí než ty na léto," vypráví o svém autě. "Vyhlédla jsem si A4 na výstavě," říká a dodává, že má vůbec ráda německá auta.

Alice Bendová za volantem Audi Q7

Obr v akci

A teď hurá vyzkoušet si obra v akci. Nejdřív si volant osahá autokrosový veterán. "Je to palác," rozplývá se nad honosným interiérem Kottek.

Bendová si na sedadle vedle Kottka užívá jízdu a bývalý autokrosový závodník chválí sametový motor. "Nafta byla kdysi vlastně spíš náhražkou benzínu, ale teď už je snad ve všem lepší naftový motor. Třílitr Q7 je příjemný, má krásný zvuk," říká.

"Poslouchá na slovo," chválí. "Jede jak po medu, očividně má rezervy." Oceňuje pohon všech kol, ale zároveň varuje. "Fyzika se ošálit nedá. Čtyřkolka není samospasitelná, opraví toho hodně za nás, ale dvě a čtvrt tuny Q7 neošálí," varuje testovací řidič.

"Když budu příště kupovat auto, bude mít elektrické sedačky čalouněné kůží - často totiž vylévám kafe, z kůže se jednoduše setře," vysvětluje Alice. "A při výběru auta jsem trvala na automatu, je to nesrovnatelně pohodlnější než manuál."Líbila by se jí právě "kvé-sedmička" nebo allroad. "Moje další auto bude samozřejmě černé a bude mít zas automat," doplňuje.

Audi Q7Audi Q7

Král sněhu

Na pláni pokryté hromadami sněhu se vládce volantu změní. Ostříleného řidiče, zvyklého na ostré souboje startovního pole závodních speciálů, vystřídá krásná herečka.

"Musíte okamžitě udělat, co vám řeknu," upozorňuje Kottek Alici, které se díky pokročilému měsíci těhotenství nejprve za volant vůbec nechtělo. "Co čekám miminko, moc se bojím," říká. Původně nechtěla řídit vůbec, nakonec ale plechovému obrovi neodolala.

"Budu vám říkat co a jak, s volantem si ale budete muset poradit sama," říká Kottek.

"Auťák pojede takhle bokem, všechny čtyři kola ve smyku, což je to nejkrásnější, to se povede jedině se čtyřkolkou..." Kottek je ve svém živlu a popisuje vrcholnou disciplínu, která jde na klouzavém sněhu o moc lépe než na suchu.

Alice Bendová nejprve tvrdí, že se jí to nepovede, ale nakonec se po uklouzané sněhové pláni prohání až sníh lítá. "Smyky miluju," ujišťuje svého instruktora... a START!

Audi Q7 v akci, za volantem Alice BendováAudi Q7 v akci, za volantem Alice Bendová

"Pravá, plnej, nechte... nešahejte na tu páku.. a pravej, pravej a plnej...držte ho tam..." Kottek vykřikuje povely a řidička točí volantem sem a tam, šlape na plyn a zase ubírá. Nakonec se ani ona nebojí s více než dvoutunovým mastodontem, který dává posádce mnohdy až nebezpečný pocit bezpečí, pořádně sklouznout.

"Když uděláte chybu, auto vás zachraňuje," říká Kottek a chválí stabilizační systém, který se nedal ošálit a ustál každou rozmařilost, na které se ho řidiči snažili nachytat.

"Když víte jak na to, vytáhne vás z průšvihu," notuje si Kottek už na pevné zemi vedle oddychujícího auta. "Všechno padne do ruky. Naučila jste se s tím jezdit velmi rychle," chválí řidičku Bendovou autokrosový veterán.

Alice Bendová v číslech
Výška (mm) 1720
Váha (kg) ideální
Míry (cm) před těhotenstvím 91/63/93

Audi Q7 3,0TDI v číslech

Zdvihový objem (cm3)

2967
Počet válců/ventilů 6/24
Výkon (kW/k) 171/233
Max. točivý moment (Nm) 500
Max.rychlost (km/h) 210
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,1
Komb.spotř. (l/100 km) 10,5
Pohotovostní hm. (kg) 2295
Celk.hm.(kg) 2950
Délka x šířka x výška (mm) 5086 x1983x1737
Rozvor (mm) 3002
Objem kufru (l) 775/2035
Objem nádrže (l) 100
Pořizovací cena (Kč) 1 539 500

Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.