Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krásná šílenost: americká ikona corvette po transplantaci úplně všeho

aktualizováno 
Německý úpravce Pogea Racing vzal karoserii klasického Chevroletu Corvette z roku 1959 a nacpal ji nejmodernější technikou. Auto má špičkový výkon, je bezpečnější, komfortnější a dokonce má vzadu diodová světla.

Pogea Racing Chevrolet Corvette 1959 | foto: Pogea Racing

Anonymní zákazník požádal známého německého úpravce aut Pogea Racing, aby mu dal do kupy krásnou starou corvettu z roku 1959. Jedno z nejikoničtějších amerických aut je mezi sběrateli velmi populární. Zachovalá a zrenovovaná auta první generace (označená C1) se prodávají v přepočtu od milionu korun výše. I následující generace C2 z šedesátých let minulého století je velmi ceněná a kvalitní vozy seženete pod půl milionu korun jen stěží.

Pogea Racing Chevrolet Corvette 1959

Onen zákazník ale chtěl něco víc než jen dobře zrekonstruovanou Corvettu C1. Peněz měl zjevně dost, a tak si u německého úpravce objednal kompletní přestavbu v přepočtu za 5,5 milionu korun. Fanouškům veteránů se asi budou ježit vlasy, ostatní ocení perfektní lak na klasické karoserii a ohromí je výkon auta. Především v USA jsou ale podobné přestavby zcela běžné a populární.

Úpravce vzal přestavbu od podlahy. Pro auto nechal vyrobit nové šasi, které pomohla připravit známá americká firma Foose Design, známá i z televizní série o úpravcích aut. Důvodem instalace nového podvozku bylo výrazné zlepšení jízdních vlastností auta. Namontovány byly výškově nastavitelné tlumiče a zcela nový brzdový systém a řízení.

Ideální auto pro ženu

Americký žralok Chevrolet Corvette - čtěte zde

Pod kapotu se nastěhoval motor z corvetty, ale ne tehdejší osmiválcový Small-block 4,6 litru s výkonem 220 kW, ale zcela aktuální motor LS3 ze základní corvetty. Má objem 6,2 litru a opět je to osmiválec s výkonem 430 koní. To ale bylo pro úpravce málo, a tak použil vstřikování ze špičkové verze Corvetty Z06, výfukové potrubí Edelbrock a další speciální komponenty. Výkon díky úpravám vzrostl na 357 kW (485 koní) a točivý moment vrcholí na hodnotě 585 Nm. Pogea navíc slibuje výrazný zvukový zážitek.

Fotogalerie

Přenos výkonu na kola zadní nápravy obstarává pětistupňová manuální převodovka. Auto s upraveným motorem zasprintuje na stovku za pouhých 3,9 sekundy a maximální rychlost má hodnotu 288 kilometrů za hodinu.

Auto je obuto do osmnácti a devatenáctipalcových ráfků s pneumatikami Bridgestone Potenza. Jenže u zadních kol nastal problém, tak velká se do původní karoserie corvetty nevešla. A tak museli u Pogea Racing vytáhnout zadní blatníky. Po úpravě se šířka auta zvýšila na výrazných 209 centimetrů.

S exteriérem si úpravce pohrál jen nepatrně. Na dvoubarevný lak použil červený a bílý odstín z katalogu Ferarri a zadní světla jsou diodová. Na první pohled ale nijak nepatřičně nepůsobí, kvůli rozšíření blatníků jsou zadní světla na každé straně dvě.

Úpravou prošel i jasně červený interiér, kde je nová klimatizační jednotka s retro konzolí, multimediální systém Alpine s navigací a řízení má posilovač. Zcela přepracovaná je celá elektroinstalace. Auto je tak připraveno pro každodenní ježdění, což byl i hlavní důvod tak výrazné přestavby s instalací současné techniky.

 

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.