Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krásná šílenost: americká ikona corvette po transplantaci úplně všeho

aktualizováno 
Německý úpravce Pogea Racing vzal karoserii klasického Chevroletu Corvette z roku 1959 a nacpal ji nejmodernější technikou. Auto má špičkový výkon, je bezpečnější, komfortnější a dokonce má vzadu diodová světla.

Pogea Racing Chevrolet Corvette 1959 | foto: Pogea Racing

Anonymní zákazník požádal známého německého úpravce aut Pogea Racing, aby mu dal do kupy krásnou starou corvettu z roku 1959. Jedno z nejikoničtějších amerických aut je mezi sběrateli velmi populární. Zachovalá a zrenovovaná auta první generace (označená C1) se prodávají v přepočtu od milionu korun výše. I následující generace C2 z šedesátých let minulého století je velmi ceněná a kvalitní vozy seženete pod půl milionu korun jen stěží.

Pogea Racing Chevrolet Corvette 1959

Onen zákazník ale chtěl něco víc než jen dobře zrekonstruovanou Corvettu C1. Peněz měl zjevně dost, a tak si u německého úpravce objednal kompletní přestavbu v přepočtu za 5,5 milionu korun. Fanouškům veteránů se asi budou ježit vlasy, ostatní ocení perfektní lak na klasické karoserii a ohromí je výkon auta. Především v USA jsou ale podobné přestavby zcela běžné a populární.

Úpravce vzal přestavbu od podlahy. Pro auto nechal vyrobit nové šasi, které pomohla připravit známá americká firma Foose Design, známá i z televizní série o úpravcích aut. Důvodem instalace nového podvozku bylo výrazné zlepšení jízdních vlastností auta. Namontovány byly výškově nastavitelné tlumiče a zcela nový brzdový systém a řízení.

Ideální auto pro ženu

Americký žralok Chevrolet Corvette - čtěte zde

Pod kapotu se nastěhoval motor z corvetty, ale ne tehdejší osmiválcový Small-block 4,6 litru s výkonem 220 kW, ale zcela aktuální motor LS3 ze základní corvetty. Má objem 6,2 litru a opět je to osmiválec s výkonem 430 koní. To ale bylo pro úpravce málo, a tak použil vstřikování ze špičkové verze Corvetty Z06, výfukové potrubí Edelbrock a další speciální komponenty. Výkon díky úpravám vzrostl na 357 kW (485 koní) a točivý moment vrcholí na hodnotě 585 Nm. Pogea navíc slibuje výrazný zvukový zážitek.

Fotogalerie

Přenos výkonu na kola zadní nápravy obstarává pětistupňová manuální převodovka. Auto s upraveným motorem zasprintuje na stovku za pouhých 3,9 sekundy a maximální rychlost má hodnotu 288 kilometrů za hodinu.

Auto je obuto do osmnácti a devatenáctipalcových ráfků s pneumatikami Bridgestone Potenza. Jenže u zadních kol nastal problém, tak velká se do původní karoserie corvetty nevešla. A tak museli u Pogea Racing vytáhnout zadní blatníky. Po úpravě se šířka auta zvýšila na výrazných 209 centimetrů.

S exteriérem si úpravce pohrál jen nepatrně. Na dvoubarevný lak použil červený a bílý odstín z katalogu Ferarri a zadní světla jsou diodová. Na první pohled ale nijak nepatřičně nepůsobí, kvůli rozšíření blatníků jsou zadní světla na každé straně dvě.

Úpravou prošel i jasně červený interiér, kde je nová klimatizační jednotka s retro konzolí, multimediální systém Alpine s navigací a řízení má posilovač. Zcela přepracovaná je celá elektroinstalace. Auto je tak připraveno pro každodenní ježdění, což byl i hlavní důvod tak výrazné přestavby s instalací současné techniky.

 

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Najdete na iDNES.cz