Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fisker Atlantic je krásný, výkonný, ekologický. Budoucnost nejistá

aktualizováno 
Auta mladé americké značky Fisker vypadají báječně a mají špičkové parametry. Jenže nákladné hybridní technologie zpožďují výrobu a zvyšují cenu. Přesto značka představila svůj třetí model. Nejmenší Atlantic by měl stát méně než milion korun.

Fisker Atlantic | foto: Fisker

Fiskeru se zatím daří kusově prodávat první model Karma, což je pětimetrový sportovní sedan s hybridním pohonem. Výroba nejde tak hladce, jak by si značka představovala, a navíc je aktuální prodejní cena o poznání vyšší, než výrobce původně deklaroval. V Evropě je to přes 100 000 eur (asi 2,4 milionu korun), tedy o čtvrtinu víc, než Fisker původně avizoval. Dodejme, že ceny v USA jsou stejné, akorát v dolarech, který je o pětinu slabší než euro.

Fisker Atlantic

A v přepočtu 2,5 milionu korun je prostě za auto neznámé značky hodně, bez ohledu na povedený design a zajímavé technické parametry. Fisker se tedy rozhodl být víc při zemi a připravil menší sedan s názvem Atlantic. Což je opět technicky velmi zajímavé auto s atraktivní karosérií, ale tentokrát s předpokládanou cenou okolo 40 000 eur, tedy těsně pod milion korun. A to je už částka, s kterou by mohl nalákat docela slušnou skupinu zájemců. Otázkou je, co se s cenovkou stane do roka, což je termín zahájení prodeje.

Atlantic se drží designového stylu větší karmy. Velmi agresivní sportovní rysy řadí auto spíš po bok porsche či maserati než proti BMW nebo mercedesu, ke kterým má cenou rozhodně blíž. Nízká stavba auta a ukrytá madla druhého páru dveří pomáhají maskovat praktickou čtyřdveřovou karoserii. Atlantic tak spíš připomíná kupé. Dominantním prvkem je křivka pontonu karoserie, která dává vyniknout mohutným obloukům podběhů.

Fisker Atlantic

Představený model má zajímavě prosklenou střechu. Vyjma předního skla ji tvoří čtyři díly: jeden za předními sedadly, druhým je vlastně zadní okno a nad zadními sedadly jsou dvě části, nad každým místem jedna. Mohutné masce chybí jasně modelovaný nárazník. Naopak horní část nad masivním grilem chladiče plynule přechází do přední kapoty s dvojicí hlubokých prolisů.

Atraktivní karoserie ale rozhodně není to nejdůležitější u vozů značky Fisker. Podstatný je hybridní pohonný systém. Atlantic bude vozit sadu akumulátorů, zatím bez konkrétnější specifikace, a bude mít i spalovací motor. Ten ale nebude přímo pohánět kola, poslouží jen jako generátor energie pro akumulátory.

Fotogalerie

Jenže věc má háček. Fisker o pohonném ústrojí neprozradil vůbec nic konkrétního. Z dřívějšího prohlášení víme, že spalovací motory bude dodávat BMW, jednotkou by měl být přeplňovaný dvoulitr. Není znám ani výkon celého ústrojí, podle všeho ale bude nižší než u velkého sedanu karma (2× 150 kW elektromotory a 191 kW benzinový motor).

Znám není ani dojezd, neoficiálně by na baterie měl atlantic urazit 100 kilometrů a dále se spuštěným benzinovým generátorem dalších asi 450 kilometrů. Jasné ale je, že elektromotory budou pohánět v základním provedení zadní kola, na přání bude výrobce dodávat i pohon všech kol.

V případě zájmu již Fisker přijímá nezávazné objednávky. Pro české zákazníky je připraveno dealerství značky ve Švýcarsku, nejbližší dealer je ale také hned za hranicemi v Drážďanech.

Autor:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.