Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krize bují, Aston Martin zbrojí. V12 Vantage a další novinky

aktualizováno 
Přes ekonomickou krizi, která zasáhla celý svět a jsou jí zasaženy všechny segmenty automobilového průmyslu, Aston Martin připravuje několik exkluzivních novinek.

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

V loňském roce Aston Martin zveřejnil studii svého nejmenšího modelu Vantage s dvanáctiválcovým motorem. Nyní oficiálně představil produkční provedení, které si odbude premiéru na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Aston Martin V12 Vantage

Aston Martin Vantage byl doposud nabízen pouze s vidlicovým osmiválcem s objemem 4,7 litru. Ten nabízel nejvyšší výkon 313 kW a točivý moment 470 Nm. Maximální rychlost osmiválcového astonu dosahuje 280 kilometrů v hodině.

Novinka Aston Martin V12 Vantage s vidlicovým šestilitrovým dvanáctiválcem má maximální výkon 380 kW při 6 500 otáčkách za minutu. Motor přenáší na zadní poháněná kola maximum točivého momentu 570 Nm při otáčkách 5 750 ot./min.

Aston Martin V12 Vantage

Maximální rychlost dvanáctiválcového vantage přesahuje o pět kilometrů v hodině třístovku. Zrychlení z nuly na stovku proběhne za pouhé 4,2 sekundy. V12 Vantage používá pouze manuální šestistupňovou převodovku. Starší osmiválcové provedení může být vybaveno i automatizovanou převodovkou Sportshift.

Osmiválcový Aston Martin Vantage má v základu osmnáctipalcová kola, dvanáctiválcová varianta má kola devatenáctipalcová. Kombinovaná spotřeba stoupla z 13,9 litru na 100 km na 16,35 litru na 100 km. Životní prostředí zatíží dvanáctiválec o 60 gramů CO2 na 100 km více než osmiválec. Na 100 km vypustí V12 Vantage 388 gramů CO2.

Aston Martin V12 Vantage

Po stránce designu se nové provedení Astonu Martinu Vantage změnilo pouze nepatrně. Nový je přední nárazník s většími vstupy pro vzduch a níže umístěným spoilerem. Na bocích najdeme nové prahy a nový je také design kol.

Efektně působí průduchy na přední kapotě. Změny se dotkly i zádi automobilu. Zadní spoiler je o něco větší a oko potěší zadní difuzor. Fantasticky vypadají čirá zadní světla a dvě mohutné koncovky výfuku.

Aston Martin V12 Vantage

Hmotnost novinky se oproti osmiválcovému provedení zvýšila pouze nepatrně: 1 680 kg místo 1 630 kg. Rozměry obou variant se neliší. Dvanáctiválcový Aston Martin je však o 14 milimetrů nižší.

Interiér dvoumístného kupé od předchozího provedení nedoznal změn. Skvělé jsou pohodlné sedačky s elektrickým nastavováním v deseti směrech. Na přání může být vůz vybaven sportovními sedačkami. Středovovou konzoli si lze objednat v provedení s černým pianovým lakem.

Aston Martin V12 Vantage

Standardně je nový aston vybaven audiosoustavou s výkonem 160 wattů, na přání může mít kupé hudební soustavu s výkonem 700 wattů. Nechybí možnost připojit MP3 přehrávač.

Aston Martin V12 Vantage se začne prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Ten, kdo má o výkonný sportovní vůz zájem, by s objednávkou neměl otálet. Vyrobena bude totiž pouze tisícikusová limitovaná edice. Cenu výrobce zveřejní na autosalonu v Ženevě.

Aston Martin One-77

Aston Martin One-77 lze ještě objednat

Pospíšit by si měli i zájemci o supersport One-77 za 30 milionů korun. Dřívější informace o vyprodání exkluzivní edice, čítající pouze 77 vozů, se ukázaly jako liché.

Aston Martin One-77

Možná z důvodů finanční krize výrobce sice registruje 100 vážných zájemců, ne všichni však exkluzivní supersport objednali. Pokud Aston Martin One-77 chcete, rychle složte zálohu ve výši 6 milionů korun, než bude pozdě.

Konkurent panamery se rýsuje

Aston Martin také zveřejnil první oficiální rendery produkční verze modelu Rapide, kterým chce tradiční britská automobilka vstoupit do segmentu exkluzivních sportovních limuzín, jako je nové Porsche Panamera nebo Maserati Quattroporte.

Aston Martin Rapide

Aston Martin Rapide má být sice představen až na podzim, už nyní je však známo několik informací. Sportovní limuzína bude postavena na o 255 milimetrů prodlouženém podvozku modelu DB6 a pohánět ji bude šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 480 koní.

Aston Martin Rapide

Čtyřdveřová limuzína, v níž najde prvotřídní luxus čtveřice pasažérů, by měla vážit okolo dvou tun. Přesto by měl Aston Martin Rapide zrychlit na stovku pod pět sekund a maximální rychlost by měla dosahovat 290 kilometrů v hodině. Cena modelu Rapide by se měla pohybovat okolo čtyř a půl milionu korun.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz