Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krize bují, Aston Martin zbrojí. V12 Vantage a další novinky

aktualizováno 
Přes ekonomickou krizi, která zasáhla celý svět a jsou jí zasaženy všechny segmenty automobilového průmyslu, Aston Martin připravuje několik exkluzivních novinek.

Aston Martin V12 Vantage | foto: Aston Martin

V loňském roce Aston Martin zveřejnil studii svého nejmenšího modelu Vantage s dvanáctiválcovým motorem. Nyní oficiálně představil produkční provedení, které si odbude premiéru na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Aston Martin V12 Vantage

Aston Martin Vantage byl doposud nabízen pouze s vidlicovým osmiválcem s objemem 4,7 litru. Ten nabízel nejvyšší výkon 313 kW a točivý moment 470 Nm. Maximální rychlost osmiválcového astonu dosahuje 280 kilometrů v hodině.

Novinka Aston Martin V12 Vantage s vidlicovým šestilitrovým dvanáctiválcem má maximální výkon 380 kW při 6 500 otáčkách za minutu. Motor přenáší na zadní poháněná kola maximum točivého momentu 570 Nm při otáčkách 5 750 ot./min.

Aston Martin V12 Vantage

Maximální rychlost dvanáctiválcového vantage přesahuje o pět kilometrů v hodině třístovku. Zrychlení z nuly na stovku proběhne za pouhé 4,2 sekundy. V12 Vantage používá pouze manuální šestistupňovou převodovku. Starší osmiválcové provedení může být vybaveno i automatizovanou převodovkou Sportshift.

Osmiválcový Aston Martin Vantage má v základu osmnáctipalcová kola, dvanáctiválcová varianta má kola devatenáctipalcová. Kombinovaná spotřeba stoupla z 13,9 litru na 100 km na 16,35 litru na 100 km. Životní prostředí zatíží dvanáctiválec o 60 gramů CO2 na 100 km více než osmiválec. Na 100 km vypustí V12 Vantage 388 gramů CO2.

Aston Martin V12 Vantage

Po stránce designu se nové provedení Astonu Martinu Vantage změnilo pouze nepatrně. Nový je přední nárazník s většími vstupy pro vzduch a níže umístěným spoilerem. Na bocích najdeme nové prahy a nový je také design kol.

Efektně působí průduchy na přední kapotě. Změny se dotkly i zádi automobilu. Zadní spoiler je o něco větší a oko potěší zadní difuzor. Fantasticky vypadají čirá zadní světla a dvě mohutné koncovky výfuku.

Aston Martin V12 Vantage

Hmotnost novinky se oproti osmiválcovému provedení zvýšila pouze nepatrně: 1 680 kg místo 1 630 kg. Rozměry obou variant se neliší. Dvanáctiválcový Aston Martin je však o 14 milimetrů nižší.

Interiér dvoumístného kupé od předchozího provedení nedoznal změn. Skvělé jsou pohodlné sedačky s elektrickým nastavováním v deseti směrech. Na přání může být vůz vybaven sportovními sedačkami. Středovovou konzoli si lze objednat v provedení s černým pianovým lakem.

Aston Martin V12 Vantage

Standardně je nový aston vybaven audiosoustavou s výkonem 160 wattů, na přání může mít kupé hudební soustavu s výkonem 700 wattů. Nechybí možnost připojit MP3 přehrávač.

Aston Martin V12 Vantage se začne prodávat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Ten, kdo má o výkonný sportovní vůz zájem, by s objednávkou neměl otálet. Vyrobena bude totiž pouze tisícikusová limitovaná edice. Cenu výrobce zveřejní na autosalonu v Ženevě.

Aston Martin One-77

Aston Martin One-77 lze ještě objednat

Pospíšit by si měli i zájemci o supersport One-77 za 30 milionů korun. Dřívější informace o vyprodání exkluzivní edice, čítající pouze 77 vozů, se ukázaly jako liché.

Aston Martin One-77

Možná z důvodů finanční krize výrobce sice registruje 100 vážných zájemců, ne všichni však exkluzivní supersport objednali. Pokud Aston Martin One-77 chcete, rychle složte zálohu ve výši 6 milionů korun, než bude pozdě.

Konkurent panamery se rýsuje

Aston Martin také zveřejnil první oficiální rendery produkční verze modelu Rapide, kterým chce tradiční britská automobilka vstoupit do segmentu exkluzivních sportovních limuzín, jako je nové Porsche Panamera nebo Maserati Quattroporte.

Aston Martin Rapide

Aston Martin Rapide má být sice představen až na podzim, už nyní je však známo několik informací. Sportovní limuzína bude postavena na o 255 milimetrů prodlouženém podvozku modelu DB6 a pohánět ji bude šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 480 koní.

Aston Martin Rapide

Čtyřdveřová limuzína, v níž najde prvotřídní luxus čtveřice pasažérů, by měla vážit okolo dvou tun. Přesto by měl Aston Martin Rapide zrychlit na stovku pod pět sekund a maximální rychlost by měla dosahovat 290 kilometrů v hodině. Cena modelu Rapide by se měla pohybovat okolo čtyř a půl milionu korun.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.