Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krize ve světě = autosalon bez lesku?

  10:27aktualizováno  10:27
Ženeva - Světová ekonomika právě prochází složitým obdobím, a tak se automobilky při svých prezentacích chlubí především loňskými výsledky a málokterý výrobce letos doprovázel uvádění nového modelu hudební či taneční show.
Ferrari 360 Challenge Stradale

Ferrari 360 Challenge Stradale | foto: ČTK

Oproti minulým letům je patrné, že se výrobci snaží šetřit a jen málokterá automobilka představuje na autosalonu futuristické vozy budoucnosti. Hlavní novinky se soustředí především na běžné vozy a modifikace současných modelů. Automobilky na veletrhu představily celkem více než 70 světových premiér, většina z nich však vychází pouze z úprav nynějších modelů.

A tak zatímco trh hladoví po automobilových novinkách, koncern Volkswagen, do něhož spadá i česká Škoda, na ženevském autosalonu nabídl jen vozy Touran a Multivan. U typu Multivan jde navíc pouze o luxusní verzi velkoprostorového modelu Transporter. Stejně tak Škoda představila jen sportovní variantu vozu Fabia RS. Největšími stánky z celkem 265 firem z více než 30 zemí se prezentují především tradiční výrobci, jako jsou Volkswagen, Peugeot či Renault. V centru pozornosti jsou však tradičně především luxusní a sportovní vozy.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.