Studie porovnávala 330 inovací od 17 koncernů, které měly premiéru v loňském roce.
Za nejvíce inovativní firmu vybrala koncern Volkswagen, do nějž spadá také Škodovka. Druhá příčka patří Toyotě, následují DaimlerChrysler a BMW.
Mezi průměrně inovativní firmy škola zařadila General Motors, Ford, Nissan, PSA Peugeot Citroën, Renault, Mitsubishi, Mazdu a Hondu.
Nejméně inovací patřilo v hlavním žebříčku loni ke značkám Hyundai, Suzuki, Porsche, Fiat a Subaru. Toto celkové hodnocení se zaměřilo nejen na kvantitu v počtu zavedených inovativních řešení, ale také na kvalitu jednotlivých vylepšení.
Když studie vybírala nejoriginálnější řešení, na špici se dostala Toyota. Následovala německá trojice DaimlerChrysler, jemuž patří značka Mercedes, BMW a Volkswagen.
Největší částky do vědy a vlastního výzkumu loni investoval Ford (6,7 mld. eur), Toyota, General Motors a DaimlerChrysler vydali v tomto směru o miliardu méně.