Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Která auta jsou nejmodernější?

aktualizováno 
Na vysoké škole v německém Bergisch Gladbachu vznikla studie, která zjišťovala, který automobilový koncern posouvá vývoj aut nejradikálněji dopředu. Srovnávaly se počty vynálezů, důležitých patentů a dalších světových novinek.

Ilustrační foto | foto: Radek KalhousMF DNES

Studie porovnávala 330 inovací od 17 koncernů, které měly premiéru v loňském roce.

Za nejvíce inovativní firmu vybrala koncern Volkswagen, do nějž spadá také Škodovka. Druhá příčka patří Toyotě, následují DaimlerChrysler a BMW.

Mezi průměrně inovativní firmy škola zařadila General Motors, Ford, Nissan, PSA Peugeot Citroën, Renault, Mitsubishi, Mazdu a Hondu.

Nejméně inovací patřilo v hlavním žebříčku loni ke značkám Hyundai, Suzuki, Porsche, Fiat a Subaru. Toto celkové hodnocení se zaměřilo nejen na kvantitu v počtu zavedených inovativních řešení, ale také na kvalitu jednotlivých vylepšení.

Když studie vybírala nejoriginálnější řešení, na špici se dostala Toyota. Následovala německá trojice DaimlerChrysler, jemuž patří značka Mercedes, BMW a Volkswagen.

Největší částky do vědy a vlastního výzkumu loni investoval Ford (6,7 mld. eur), Toyota, General Motors a DaimlerChrysler vydali v tomto směru o miliardu méně.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.