Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pořádný závoďák pro puberťáky. KTM RC 125 vám ostudu neudělá

aktualizováno 
Dřív byla cesta vývoje mladého motorkáře jasná. Začínalo se na pionýru po tátovi, pokračovalo na nějaké jawě a pak, když se poštěstilo, přišel první „Japonec“. Dnes to mají jezdci mnohem jednodušší a už v šestnácti mohou řídit plnohodnotné stroje, které je připraví na dospělou motorku. Jedním z nich je i KTM RC 125.

Může se hodit

Hledáte novou motorku? Vyberte si ji na Automodul.cz. Nabízíme motocykly od silničních přes endura až po skůtry.

Rakouská továrna v posledních letech přišla s mohutnou modelovou ofenzivou a chrlí jednu zajímavou novinku za druhou. Před dvěma lety uchvátila stopětadvacítkou Duke, které se prodalo více jak 10 tisíc kusů. Nyní přichází její kapotovaná verze, která by měla zacílit hlavně na sportovně založené řidiče.

Z motorky už na první pohled doslova kape agresivita. Přední maska se dvěma čočkami se mračí na kolemjdoucí a ostré kapoty dodávají RC sportovní vzhled. Nebýt na kapotách nápis 125, odhadovali byste to minimálně na dvojnásobný objem.

Mladí jezdci si můžou osvojit základy jízdy na sportovní motorce.

Kapalinou chlazený jednoválec je usazen v rámu z ocelových trubek, který je lakován oranžově a vystaven na odiv. Z osminkového motoru v KTM dostali maximální možný výkon 15 koní (víc legislativa v 16ti letech nedovoluje) a slušný točivý moment 11 Nm.

Celá motorka vyniká perfektním zpracováním a zajímavými detaily, jako jsou obsáhlý palubní počítač nebo sedačka spolujezdce, která imituje sportovní kryt, ale ve skutečnosti jde o pěnový materiál. Spolujezdkyně má také k dispozici pohodlná madla a stupačky.

Cestování i sport

Ergonomie motorky je velmi příjemná. Jezdec sedí mírně předkloněný, ale nijak drasticky, takže jízda není únavná ani po desítkách kilometrů. Velkým plusem je také velikost motorky, díky které se za řídítka vejdou i jezdci vyšších postav.

Oranžově lakovaný rám působí luxusně.

Když však dostanete chuť na sportovní svezení, dá se na RC dobře pohybovat a zalomená řídítka dávají dobrou odezvu od předního kola. Podvozek dodala značka WP, jeden z předních výrobců tlumičů.

Nízko usazený výfuk po startu vydává příjemné bublání a po vytočení pak zběsilý ryk, který prozradí, o jaký objem jde. Převodovka funguje naprosto hladce a to je velmi důležité, protože pokud chcete jet plynule, musíte prostě často řadit a držet motor ve vysokých otáčkách.

Ten se ostatně vytáčí velmi snadno a nejzajímavější svezení zažijete po překročení čísla 8 000. I dál se motor ochotně točí až do omezovače v 11 tisících. Na správné otáčky pro zařazení vás upozorní červená kontrolka na palubní desce.

Zadní LED světlo by mohly závidět i velké stroje.
LED blinkry jsou dobře vidět a výborně vypadají, ale případná nehoda nebude...

Motorka je výborně ovladatelná a podvozek je dostatečně komfortní pro denní ježdění, ale snese i hrubé zacházení třeba na okruhu, kde se motorka nehoupe. Slušně fungují i brzdy, i když od té přední bych očekával silnější nástup.

Další novinkou je systém ABS, který je na motorce dodáván standardně a bez něj už RC 125 nepořídíte. Vzhledem k zaměření stroje je to logické a mladým jezdcům může ABS ušetřit nějakou tu nehodu. Lze ho samozřejmě i vypnout.

Nejlepší začátek

KTM RC 125 je motorka, která bude jistě viset na plakátech v pokojích mnohých mladých motorkářů. Ti šťastnější na ní pak budou moci zažít první krůčky za řídítky a krůčky to budou rozhodně zábavné.

Fotogalerie

RC se chová jako dospělá motorka a dokáže jezdce připravit na další motorkářskou kariéru. Díky podvozku a zábavnému motoru navíc hned tak neomrzí. KTM má navíc v katalogu celou řadu příslušenství, kterým lze motorku vylepšit jak po vzhledové, tak po jízdní stránce.

Cena pro český trh zatím nebyla stanovena, ale vzhledem ke konkurenci a výbavě můžeme čekat částku okolo 115 tisíc korun.

Technické údaje

Motor: Čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec
Objem: 125 ccm
Výkon: 15 HP
Točivý moment: 11 Nm
Hmotnost: 135 kg
Objem nádrže: 10 l

Autoři:



Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

Mistr ploché dráhy Antonín Kasper první motorku ukradl Pažoutovi

Vítěz Zlaté přilby Antonín Kasper bude na plochodrážních oválech chybět.

Ti dva jsou jediní přímí rodinní příslušníci, kteří dokázali zvítězit ve slavném plochodrážním závodě o zlatou...

VIDEO: Křehká Češka pojede nejtěžší rallye světa

Křehká dívka pojede na čtyřkolce nějtěžší rallye světa

V sychravém podzimním ránu zastaví před moto servisem bílá dodávka s přívěsem. Vystoupí z ní pohledná vysoká blondýnka...

Novinky pro cestovatele: pořádný motor, pohodlí a u kawasaki turbo

Záď motocyklu s dvěma bočními světly a obrovskými výfuky už si nezadá s...

Milánské novinky mezi velkými cestovními motocykly jsou stále víc zacílené na americký trh. A to znamená hlavně pohodlí...



Najdete na iDNES.cz