Diskuze

Autofotka týdne: ostrov svobody se mění, kubánské "ameriky" skončí

V rámci nových ekonomických reforem se Kuba rozhodla povolit legální prodej automobilů. Ze světa tak pomalu začnou mizet staré skvosty, ale samotným Kubáncům se zřejmě uleví.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZNVB

Zůstaň nad věcí, baby

22. 5. 2011 16:41
no tak to mě mrzí

páč Jirka Lábus mě informoval, skrzevá článek v Relfexu, nebo kde, že na kubě je to fajn, uvolěná atmosféra, všude zní úžasná muzika, lidi so uvolněný a ulicemi se pomalu plouží prastaré americké 5litrové bouráky z 50.let - takovou atmosfériu bych rád zažil..to jako ne příliš nadšený příznivce marihuany bych i ..však víte..v uvolněném prostředí to jedině má smysl, ne tady u nás ne...a teď si čtu o tom, že ty americký velebný koráby vymizí..ael snad ty lid tam zůstatnou MAŇÁŇA

0 0
možnosti
MG

bitkar

16. 5. 2011 12:23
ted ty veterany prodaj.....

do USA sberatelum za tezky dolary a budou krute ve vate :) za ty leta to ma snad jeste vetsi hodnotu. Kazdopadne muzou dekovat bohu, ze tam nemaj snih a sul :)

0 0
možnosti
ZNVB

Zůstaň nad věcí, baby

22. 5. 2011 16:44
naivní

to totiž dosud nebyli veteráni, v tom našem smyslu, že se s tim najedzí 200 km za rok  apo zbytek roku to stojí v garáži a je to opečovávané..tam to byli funkční vozy..asi jako unás Praga V3S..jenže zatímco my tady ty Pragy mohli donekonečna opravat pomocí náhradích dílů, které tu prostě jsou, tak na té kubě si museli, aby ty americký monstra udrželi v provozum, pomáhat vlastními silami. Takže to nejsou typičtí veteráni

0 0
možnosti
W

wolowizard

15. 5. 2011 19:10
Jaký má takový zákaz význam?

Proč komunistická prasátka zakazují prodej aut? Jaký to má význam? Čeho tím dosáhnou?

0 0
možnosti
ZNVB

Zůstaň nad věcí, baby

22. 5. 2011 16:45
Re: Jaký má takový zákaz význam?

prasátka? proč se nemohly prodávat na Kubě nový auta? no to nevim....ale na indesu tu informaci stoprocentně nenajdete

0 0
možnosti
R

Rambo-x

15. 5. 2011 19:01
To jsou aspoň káry

Ne jak dneska se to po 10-15 letech rozsype,napěchovaný elektronikou po střechu.........dřív platilo že se s tím musí jezdit 40 let,jak u nás tak všude jinde a že to musí opravit v podstatě kdokoliv,já mám 120tku starou 27 let a zatím docela dobře slouží,teď to vydrží 15 let,začnou se tam kazit čidla a podobný věci a je daleko levnější než oprava koupit nové auto,to je součást lobby,kdyby to vydrželo dlouho tak nebudou mít automobilky takové tržby...........to byla doba kdy se dělala auta s fortelem,teď jestli tam dovezou kubáncům ty pojízdný computery tak kdo to tam opraví,to by mě docela zajímalo,bez specializovaného diagnostického vybavení,to bude zajímavý:-P

0 0
možnosti
PR

rpajik

15. 5. 2011 21:55
Re: To jsou aspoň káry

To je sice pravda, druha vec je ze auta jsou technicky dokonalejsi ale zaroven levnejsi. Z auta se stava spotrebni zbozi .... lide tlaci na cenu -> vyrobci jejich tlaku vyhovuji na ukor kvality.

0 0
možnosti
MDTJHSN

MF DNES to jediná hraje s náma

15. 5. 2011 19:00

si tu nevšímejte, sbírám dukáty.

0 0
možnosti
GMX

Glock Mark XV

16. 5. 2011 8:15
Re: mě

S tímhle nickem nemáš šanci se dožít tisícidukátové dospělosti.

0 0
možnosti
LB

Lavrentij Berija

15. 5. 2011 18:37
0 0
možnosti
MP

tmf

15. 5. 2011 21:17
Re: Kubánská MHD

jaká bomba, to je starý. To jezdí tam jezdí jistě 20 let.

0 0
možnosti
VN

naroznej

15. 5. 2011 17:37
Nevěřím tomu

To , že se uvolňují podmínky pro prodej aut soukromým osobám neznamená vůbec nic.

Aby si průměrný Kubánec koupil nové auto japonské , či evropské výroby nepřipadá v úvahu , protože vydělává průměrně tak 10-15€/měsíc.

A amerických starých ojetin za cenu šrotu se tam díky embargu stejně moc nedoveze.

Navíc na Kubě je velký nedostatek pohonných hmot a kdyby počet soukromých aut stoupnul tak o 10% , Kubu by to položilo.

Takže žádné změny neočekávám......

0 0
možnosti
OH

quaresma

15. 5. 2011 20:37
Re: Nevěřím tomu

No ono z těch amerických ojetin je to jen kastle a převodovka. Motory jsou vyměněné za japonské a korejské diesely. Jelikož nafta se tam krade ve velkém a kdo má auto, tak má u domu nádž s naftou. 

No a jinak co se týče ropy, tak by měla být v roce 2016 Kuba soběstačná.

0 0
možnosti
MM

Mathe

15. 5. 2011 14:03
Takže,

tam bude mít každý kubánec 10 až 20 let starý šrot a bude mu připadat, že je to luxus. To bude stejný jak u nás.

0 0
možnosti
EB

ODSakEda

15. 5. 2011 16:36
Re: Takže,

10 let je pro vás šrot?! Vám musí hodně pršet do nosu... Mám 10ti letý Mondeo MKIII a jak ekologicky (Duratec nebo TDCi motory s piezovtřiky!) i stavem a komfortem a bezpečnostními prvky s 6-ti aerbagy a j. vymoženostmi, mi nepřijde jao šrot! Od člověka ze země (čR) kde je průměrný vět aut 14 let , je takovýto pohrdavý posměch fakt komický... Jakýže máte vy sám vozidlo?!

0 0
možnosti
U

ulkik

15. 5. 2011 11:56
Zavest ekologicky poplatek na Kube, to by bylo

Kdyby ted na Kube schvalili ekologicky poplatek, ze pri prevodu aut starsich nez rok vyroby 2005 se musi platit statu ekologicky poplatek (tak jak to planuji v CR), to by asi Kubanci koukali.... A kdo nema EURO3, nesmi do centra mest!

0 0
možnosti
VF

Xladi

15. 5. 2011 12:59
Re: Zavest ekologicky poplatek na Kube, to by bylo

Ti kteří vymýšlejí různé akologické poplatky a daně jsou trapáci lidi to akorát demotivuje k ohleduplnosti k životnímu prostředí

0 0
možnosti
OH

quaresma

15. 5. 2011 11:27
.......

Řekl bych, že je to trošku zcestné. Nový zákon umožní prodej mezi Kubánci, ale nepovolí nákup (dovoz) z jiných států. Takže se vozový park moc neobmění. Byl jsem na Kubě minulý měsíc a bavil jsem se o tom z místníma a víceméně se nic nezmění, neboť cena vozidla je hodně vysoká. Vozidla dováží na Kubu pouze stát. Proto je teďka na Kubě zastoupené z nových aut nejvíc Škodovka (Fabia a Octavia), protože jimi stát vybavil státní taxikáře (Cubataxi).

0 0
možnosti
SB

starej Brůna

15. 5. 2011 11:51
Re: .......Mno ale vždyť kubánští bratři

vlastně žádná nová auta nepotřebují, na co?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...