Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kuga a XC60: na výlet dvakrát jinak a přesto stejně

aktualizováno  10:02
Ford Kuga a Volvo XC60 − dva příbuzní vzdálení jménem, ale blízcí charakterem − se chystají na premiéru do Ženevy. Malá SUVčka, která budou po lesích, vodách a stráních prohánět tiguany, Audi Q5 a BMW X3 stojí na základech Fordu Focus.

Ford Kuga | foto: Ford

Obrázky obou SUVček spočívajících na forďácké platformě C1 se objevily na internetu skoro současně.

Švédská automobilka míří na movitější zákazníky než Ford, ovšem všechno může být brzy jinak. Volvo se totiž možná z klubu značek patřících americkému mamutovi odporoučí. Ford do přírody je ztělesněním tzv. kinetického designu automobilky. Jeho původ můžeme najít ve studii iosis, představené před rokem a půl na autosalonu v Paříži. - ZDE

Volvo XC60

XC60 vozí Volvo po autosalonech už taky nějaký ten pátek. První fotky sériové podoby robustně vyhlížejícího malého SUV unikly na internet dříve, než by automobilka ráda (FOTOGALERIE) Bližší informace se dozvíme nejpozději v Ženevě. Něco málo už ale víme...

O Fordu Kuga toho automobilka prozradila víc. K mání bude s pohonem předních (verze Trend) nebo všech kol (Titanium). O pohon se bude starat dvoulitrový turbodiesel TDCi. Commonrailový Duratorq má výkon 136 koní a kola se podělí o 320 kroutících newtonmetrů (funkce overboost nabídne krátkodobě až 340 Nm). Další známá čísla říkají, že Kuga odveze 360−1 355 litrů zavazadel.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.