Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kulhánek: Škoda chce letos vyrobit 25.000, možná i 30.000 superbů

  15:22aktualizováno  15:22
KVASINY - Automobilka Škoda Auto plánuje letos vyrobit v modernizovaném závodě v Kvasinách na Rychnovsku 25.000 vozů modelu Superb. "Když se nám podaří vyrobit 30.000, budeme hrozně rádi, protože trh na ta auta čeká a my nepochybujeme, že je všechna prodáme," řekl předseda představenstva Vratislav Kulhánek při slavnostním otevření závodu.

Kulhánek předpokládá, že by automobilka byla schopna prodat ještě větší počet superbů, ale jejich výroba teprve nabíhá. V příštím roce hodlá firma zvýšit výrobu až na 35.000 superbů. Automobilka nestačí ještě letos pokrýt všech 72 trhů, na které
vyváží. Hodlá se proto soustředit především na Evropu. Menší množství nových modelů plánuje prodat například v Rusku či na Ukrajině. "Hlavním trhem zůstává ale samozřejmě Česká republika, minimálně v letošním roce," řekl Kulhánek.

Modernizace závodu v Kvasinách trvala 14 měsíců, stála přes šest miliard korun a patří k největším investicím Škody Auto. V současné době zaměstnává zhruba 1550 zaměstnanců a do léta hodlá jejich počet zvýšit na 1800. Automobilka je tak největším zaměstnavatelem rychnovského okresu. V současné době vyrábí závod
100 vozů denně, do konce dubna má denní produkce dosáhnout cílového stavu 150 superbů. 

Na český a slovenský trh uvedla firma supeb v polovině prosince. V březnu rozjela prodej v Německu, které představuje pro Škodu Auto nejdůležitější západoevropský trh. Do poloviny roku hodlá uvést model na většinu evropských trhů. Superb představila Škoda Auto poprvé na zářijové Mezinárodní automobilové výstavě IAA ve Frankfurtu. Základní cena nového modelu je 689.900 korun, lépe vybavené vozy stojí až přes milión korun.

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.