Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kulhánek: Vážně hrozí, že začneme nakupovat v západní Evropě

  13:04aktualizováno  13:04
Dodávky od tuzemských dodavatelů začínají být pro automobilku Škoda Auto dražší, než kdyby nakoupila třeba ve Španělsku, nebo dokonce v Německu. Hlavní příčinou je stále sílící kurs koruny, uvádí v rozhovoru pro časopis Týden předseda představenstva Škody Auto Vratislav Kulhánek. "Může se stát, že s naším nákupem, který představuje v ČR kolem 60 miliard ročně, se přesuneme do západní Evropy," řekl týdeníku Kulhánek.

Pokud začne automobilka nakupovat v zahraničí, učiní tak pochopitelně i další firmy, domnívá se Kulhánek. To by mělo vážný dopad na českou ekonomiku, jejíž vazba na automobilový průmysl, a zejména na Škodu, je podle týdeníku až nebezpečná. 

Společnost by mohla začít prodávat auta také v Austrálii. "Podle jednání, jež tam proběhla, myslím, že Škoda tam má velkou šanci," uvedl Kulhánek s tím, že by šlo o 3000 až 4000 octavií ročně. Naopak možnost prodávat v Americe hodnotí velmi
pesimisticky. 

Podnik nemá žádné potíže finančního charakteru, ale má problémy s neobyčejnou pečlivostí svých pracovníků v účtárně, vyvrací Kulhánek spekulace o problémech s platební morálkou Škody. "Někdy se skutečně může stát, že zaplatíme pozdě, ale není to proto, že bychom neměli peníze" dodává.

Čistý zisk společnosti klesl v prvním pololetí tohoto roku na 552 miliónů korun proti loňským 1,547 miliardy. Prodej vozů se celosvětově zvýšil o 17,3 procenta na 246.746 vozů. Největší část prodeje připadla na západní Evropu, kde si vozy Škoda zakoupilo 132.767 zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 17,1
procenta.
 

Předseda představenstva Škody Auto Vratislav Kulhánek (uprostřed) s dalšími členy vedení

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.