Pokud začne automobilka nakupovat v zahraničí, učiní tak pochopitelně i další firmy, domnívá se Kulhánek. To by mělo vážný dopad na českou ekonomiku, jejíž vazba na automobilový průmysl, a zejména na Škodu, je podle týdeníku až nebezpečná.
Společnost by mohla začít prodávat auta také v Austrálii. "Podle jednání, jež tam proběhla, myslím, že Škoda tam má velkou šanci," uvedl Kulhánek s tím, že by šlo o 3000 až 4000 octavií ročně. Naopak možnost prodávat v Americe hodnotí velmi
pesimisticky.
Podnik nemá žádné potíže finančního charakteru, ale má problémy s neobyčejnou pečlivostí svých pracovníků v účtárně, vyvrací Kulhánek spekulace o problémech s platební morálkou Škody. "Někdy se skutečně může stát, že zaplatíme pozdě, ale není to proto, že bychom neměli peníze" dodává.
Čistý zisk společnosti klesl v prvním pololetí tohoto roku na 552 miliónů korun proti loňským 1,547 miliardy. Prodej vozů se celosvětově zvýšil o 17,3 procenta na 246.746 vozů. Největší část prodeje připadla na západní Evropu, kde si vozy Škoda zakoupilo 132.767 zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 17,1
procenta.
Předseda představenstva Škody Auto Vratislav Kulhánek (uprostřed) s dalšími členy vedení |