Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta 007: ponorka je na prodej za 22 milionů, aston Bondovi ukradli

  9:05aktualizováno  9:05
Existovalo sedm aut, dnes jsou už jen tři a jedno z nich je na prodej. Kultovní Lotus Esprit je atraktivním youngtimerem sám o sobě, v podobě upraveného auta pro Jamese Bonda to je výjimečná rarita. Agent 007 má s auty obecně spíš potíže, dost jich rozbije a jedno ukradené před 17 lety ne a ne vypátrat.

Lotus Esprite S1 James Bond | foto: ebay

Lotus Esprit upravený na „autoponorku“ pochází z filmu Špión, který mě miloval z roku 1977. Jezdil v něm, respektive potápěl se, Roger Moore jako James Bond. Uvedené auto patří The Dezer Hollywood Cars Museum z Floridy, prodává ho ale prodejce Hot rod City z Las Vegas.

Fotogalerie

Konkrétní kus na prodej prošel nedávno nákladným restaurováním v dílně Rick’s Restorations, kterou vedl majitel Rick Dale. Dokonce se celý proces opravy a restaurování dostal do televize v programu American Restoration na kanálu History Channel.

Z televizního programu je patrné, že auto bylo v dost žalostném stavu a plno součástí, které z něj dělá slavnou ponorku Jamese Bonda, bylo nutné znovu vyrobit. Není to ale žádná předělávka sériového espritu, uvedený kus ve filmu doopravdy hrál a je jedním ze tří kusů, které se do současnosti zachovaly.

Tento konkrétní kus se ve filmu nepotápěl, k tomu sloužila opravdová ponorka namaskovaná na auto. Ale po silnici se podle prodejce v autě Roger Moore opravdu proháněl. V každém případě nový majitel si s autem moc neužije, protože je to v současné době vlastně jen maketa. Nemá motor ani funkční podvozek s řízením.

Lotus Esprite S1 James Bond

Cena za výjimečný kousek je dost vysoká, prodejce si ho cení na milion dolarů, což je asi 22 milionů korun. Respektive prodejce přijme nejvyšší adekvátní nabídku. Auto si můžete koupit přes aukční portál eBay, kde je nabídka vystavena. Bondova ponorka je v aukci už podruhé, napoprvé se neprodala.

Stejné auto, druhý kus ze tří dochovaných, si loni pořídil automobilový mág Elon Musk, zakladatel automobilky Tesla. Prý ho chce uvést do provozuschopného stavu. Koupí aktuálně nabízeného vozu by se tak majitel dostal do slušné společnosti a jistě by nebylo od věci založit s Elonem Muskem klub přátel Lotusu Esprite z Jamese Bonda.

Pozornost jistě zaslouží samotný Lotus Esprit. Vyráběl se od roku 1976 do roku 2004 v několika generacích. Vyrobeno bylo jen několik tisíc exemplářů a nejzajímavější je právě první generace S1, z které vychází ponorka Jamese Bonda. Design navrhl slavný Giorgetto Giugiaro a auto se prodávalo s dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem lehce nad 100 kW podle trhu.

Lotus Esprite S1 James Bond

Silnější byla evropská verze. Lehká konstrukce, auto vážilo rovnou tunu, umožnila sprint na stovku pod osm sekund a maximální rychlost přes 200 kilometrů za hodinu. Typický klínovitý design se udržel i u dalších generací auta, ale nejhezčí esprit je právě ten původní u řady S1. Lotus možná řadu Esprit oživí, letos prezentoval koncept novodobé verze modelu. Opět s klínovitou karoserií, ale ve velmi moderním střihu.

Letos se mluví i o dalším autě Jamese Bonda. Jeden Aston Martin DB5 z filmu Goldfinger je už 17 let nezvěstný. Auto bylo ve sbírce shodou okolností taktéž na Floridě, jako výše uvedený esprit. Konkrétně v Boca Raton, kde bylo naposled k vidění v roce 1997, následně bylo odcizeno z hangáru na letišti. Od té doby se po něm slehla zem, policie zloděje nevypátrala, auto není v žádné veřejně známé sbírce ani se nikdy nikde neukázalo na veřejnosti.

Aston Martin DB5 Jamese Bonda

Aston Martin DB5 Jamese Bonda

Přitom je to velmi cenný kus, další DB5 z filmu Goldfinger se nedávno v aukci prodal za více než 4,6 milionu dolarů, tedy přes 100 milionů korun. Navíc letos uběhlo od premiéry filmu Goldfinger přesně 50 let, což by mohlo cenu auta ještě zvýšit.

Autor:




Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.