Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když ráno auto ani neškytne, mohla se v něm zabydlet kuna

  16:35aktualizováno  16:35
"Když se ochladí, vnikají kuny do motorového prostoru," popisuje Josef Duben, mluvčí Státní veterinární správy. A tam hlodají. Chutná jim izolace pod kapotou a hlavně kabely.

Kunám nejvíc chutnají kabely zapalování, ale i chladicí a dokonce brzdový systém. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Malé šelmy se dokonale přizpůsobily lidskému prostředí a zachutnaly jim gumové části a díly motorových vozidel. Jejich kořistí jsou nejčastěji kabely zapalování, ale i chladicí a dokonce brzdový systém. 

"Vzhledem k tomu, že kuny nelze ani trávit ani lapat do pastí, je možné je od této činnosti pouze odrazovat," pokračuje Josef Duben. Na nejrůznější tipy, jak kunu otrávit nebo zabít, raději hned zapomeňte, je to trestné.

Zabránit kunám v řádění pod kapotou není jednoduché. Bez problémů se dostanou i do zavřené garáže, stačí jim otvor o průměru šesti centimetrů. 

Může se hodit

Také si vaše auto ráno ani neškytlo? Potřebujete si najít nové? Vyberte si na Automodul.cz z širokého výběru značek a modelů vozů.

Podle mluvčího veterinární správy zaručeně funguje zavěsit do prostoru motoru v punčoše či ponožce chuchvalec vyčesané kočičí srsti nebo pokapat izolační výstelku citrusovým olejem do aromalamp. "Lze také kabely potřít tekutým voňavým mýdlem," radí mluvčí Státní veterinární správy.

Kuny se bojí lidí, spolehlivě je prý odpuzují lidské vlasy. Existují i speciální spreje proti kunám, ty stojí kolem tří stovek. V autopotřebách a obchodech s elektronikou nabízejí speciální elektrické plašiče. Ultrazvukové odpuzovače se dají sehnat od přibližně pětistovky do patnácti set korun.

Mezi majiteli aut, kteří bojují s hlodavci, kolují i další recepty. Některé jsou dost bizarní. Někdo dává pod zaparkované auto pod motorový prostor pás hustého pletiva. "To je nepříjemné šelmím nožkám, takže do motoru nelezou. Ostatně toto opatření funguje i proti potkanům," radí Josef Duben.

Další fígly jsou: silné parfémy, čpavek, savo a další prostředky, které kuně páchnou. Ekologický institut Veronica ještě radí těm, kdo bojují s kunami nejen v autech, ale i ve stavbách, nechat prostor "označkovat" psem. Kuny také zaplaší světelný odpuzovač v podobě halogenového světla s prostorovým čidlem.

Máte další tipy, jak zapudit kunu? Pište do diskuse pod článkem.

Autor:




Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.