Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupé jak se patří: Peugeot 308 RC Z

  10:24aktualizováno  10:24
Aby pětidveřový hatchback Peugeot 308 ve svitu reflektorů při premiéře na frankfurtském autosalonu neměl trému, doprovodí ho nápaditá studie malého kupé.

Peugeot 308 RC Z | foto: Peugeot

Na autosalon do Frankfurtu přisviští čistokrevné kupé ze lví rodiny 308. Malé klasické kupé, aby člověk ve stávající nabídce automobilek pohledal.

Obvykle se staví kupé na základech větších modelů - typickým zástupcem je u Peugeotu 407 coupé.

V menších kategoriích se ti, kterým jsou dva páry dveří moc, musí spokojit s třídveřovými hatchbacky.

Právě proto by případná sériová podoba 308 RC Z mohla uspět

Škarohlídi v něm možná uvidí předchozí generaci Audi TT. Originalitu a krásu ale studii upřít nelze.

Do kabiny vykrojené ladnými a nízkými oblouky se poskládají dva + dva cestující (ti vzadu ale mohou být jen dětského vzrůstu).

Tvarováním předku dokonale zapadá do lví smečky. Směrem vzad se toho děje ale hrozně moc.

Design peugeotů možná konečně přestává RC-zetkem překračovat na místě a přinese něco originálního.

Prozatím jen studiové kupé je samý sval a samé překvapení. Při bočním pohledu zaujme přísně vodorovná linie boků, příď je stejně vysoká jako záď. Protáhlý zadeček navíc působí velmi subtilně.

Nizounko nad zemí probíhající oblouk střechy jde naproti lomené spodní lince oken.

Za pozornost stojí i to, co se děje nad hlavami cestujících: na zvlněný střešní panel z uhlíkových vláken navazuje zadní okno z polykarbonátu.

4276 milimetrů dlouhé, 1840 široké a pouhých 1320 mm vysoké kupé spočívá na devatenáctipalcových kolech nazutých do kousků gumy rozměrů 245/40.

Při stavbě - jak se na unikátní studii sluší a patří - se nešetřilo. Pro dokonalé vyvážení hmotnosti a výkonu byl použit drahý hliník a ještě dražší uhlík, ručička na váze se díky tomu zastaví na dietních 1200 kilech.

Vnitřek vychází z klasické 308, která se premiérově představí ve Frankfurtu. Designéři mu samozřejmě museli dodat ten správný luxusně - sportovní šmrnc.

Nad přední poháněná kola se usadil přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,6 známý z 207 RC nebo MINI Cooperu S.

218 koní rozjede peugeotí kupé na stovku za 7 sekund, nejrychleji umí upalovat 235 km/h. Převodovka je manuální šestistupňová.

Peugeot 308 RC Z v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4276 x 1840 x 1320 x 2608
objem kufru (l) 415
pohotovostní hmotnost (kg) 1200
pneumatiky 245/40 R19
MOTOR
OBJEM (CCM) 1598
max. výkon (kW/k) 160/218
max. krouticí moment (Nm) 280 - 300
maximální rychlost (km/h) 235
zrychlení 0-100 km/h (s) 7,0
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,7
emise C2 (g/km) 160

Peugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC Z



Peugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC Z



Peugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC Z



Peugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC Z



Peugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC Z



Peugeot 308 RC ZPeugeot 308 RC Z




Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.