Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupé, kombík, crossover, hybrid i elektromobil: Hyundai i-oniq

  10:13aktualizováno  10:13
Automobilka Hyundai ukázala v Ženevě koncept i-oniq, který je mixem mnoha automobilových kategorií. Do sériové výroby se nechystá, ale jeho technika je zajímavá. Zdá se, že v módě jsou auta typu Chevrolet Volt, i-oniq je jedním z nich.

Hyundai i-oniq | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Někdo jim říká elektromobily s prodlouženým dojezdem, v podstatě jsou to ale hybridní auta, kde spalovací motor slouží jenom jako generátor a neposílá svůj výkon přímo na kola. A ačkoli zrovna Chevrolet Volt nejde na dračku, Ženevský autosalon ukazuje, že tato koncepce má před sebou pravděpodobně slibnou budoucnost.

Hyundai i-oniq

Po rychlém konceptu Infiniti předvedla vůz s obdobnou koncepcí pohonu i automobilka Hyundai. Pod kapotou mohutně vypadajícího automobilu najdeme pouze litrový tříválec s výkonem 45 kW (61 koní). Ten ale neslouží k přímému pohonu auta. V případě potřeby roztáčí generátor (maximální výkon 55 kW), který je schopen dobíjet baterie nebo přímo posílat energii do hnacího elektromotoru.

Ten má maximální výkon 80 kW (109 koní). Hyundai uvádí plně elektrický dojezd zajímavých 120 kilometrů, což je podstatně více než třeba již zmiňovaný volt. Celkový dojezd s plnou nádrží benzínu pak Hyundai udává 700 kilometrů. Emise CO2 udává Hyundai 45 gramů na kilometr. To odpovídá zhruba průměrným dvěma litrům benzínu na 100 kilometrů. V praxi ale bude spotřeba vyšší, standardizovaný měřící cyklus je totiž realitě velmi vzdálený. Hyundai ještě uvádí, že maximální rychlost konceptu je 145 km/h.

Fotogalerie

To je mimo jiné důkaz toho, že 4 435 mm dlouhý, 1 916 mm široký a jen 1 400 mm vysoký koncept bude těžký. Jediný stálý převod bude také stačit asi jen na průměrnou dynamiku. Přitom tvary konceptu jsou dynamické a svalnaté. Ukazují nejnovější pojetí designového směru, který Hyundai označuje jako "Fluidic sculpture", tedy něco jako "tekoucí socha".

Auto v sobě kombinuje tvary kupé a tradičních stylových kombíků shooting brake. Vysoké boky a velká kola přitom připomínají různé crossovery a SUV. Auto jako takové nemá šanci na sériovou výrobu, v něm použitá technika a některé prvky designu ale s největší pravděpodobností ano.





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.