Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupé, roadster i kombi v jednom autě

  9:14aktualizováno  9:14
Švédská automobilka Saab se přihlásila k vlně připravovaných automobilů, které můžeme označit jako křížence.
Švédská automobilka Saab se přihlásila k vlně připravovaných automobilů, které můžeme označit jako křížence. Její studie 9X je koncipovaná ve stylu kupátka pro čtyři osoby. To se však odstraněním dvou skleněných elektricky ovládaných střešních panelů dá změnit na roadster. Je-li zapotřebí převážet větší náklad, sklopí se zadní sedadla a do takto vzniklého kombíku se pohodlně naloží vše, co je zapotřebí, sklopným víkem se stahovacím sklem bez rámu. Prostor v zadní části může zůstat otevřený a podlaha pomocí hydraulického systému ještě dále prodloužit. K dispozici je pak varianta pick-up. Úložnou plochu lze ještě upravit sklopením sedadla spolujezdce. Nevšední je řešení osvětlení vozu. K hlavním světlometům se světlo dostává z jediného zdroje umístěného v chráněné oblasti karoserie optickými vodiči, na zádi se o předpisová světla starají miniaturní neonové trubice. Interiér je ve dne i za tmy osvětlený slabým rozptýleným modrým světlem vycházejícím z otvorů v čalounění. Jeho účelem je nejen vytvoření příjemné atmosféry, ale také zajištění lepší orientace osob v kabině, aniž intimní osvit ruší řidiče. Pro 4,15 metru dlouhou studii byl ve funkci hnací jednotky použit prototyp benzinového třílitrového šestiválce do V vyrobeného z hliníkové slitiny a přeplňovaného turbodmychadlem. Vpředu napříč uložený čtyřiadvacetiventilový motor pohání prostřednictvím šestistupňové převodovky všechna čtyři kola. To je trend, o kterém se předpokládá, že se bude stále více prosazovat i u automobilů, které nejsou určeny pro jízdu mimo běžné komunikace.

Autor:


Témata: Saab, Saab


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.