Výprodej octavií. Skladových vozů se automobilka zbavuje se slevou. Základní cena octavie nové generace je 309 900 Kč, po faceliftu 349 900 Kč.

Výprodej octavií. Skladových vozů se automobilka zbavuje se slevou. Základní cena octavie nové generace je 309 900 Kč, po faceliftu 349 900 Kč. | foto: Škoda

Kupte si auto, určitě ušetříte: octavia za cenu loňské fabie

  • 105
Za poslední rok zlevnila auta až o 100 tisíc korun. Na co by vás přišla Škoda Fabia před rokem, za to dnes pořídíte větší octavii.

Může se hodit

Nová i ojetá auta koupíte na www.automodul.cz

Nebo další příklad: před dvěma roky startovala základní Škoda Fabia na 266 tisících korunách, dnes přihodíte pět tisíc a máte povedené malé MPV Opel Meriva. Auta jsou prostě levná jako nikdy.

Třeba Fiat Grande Punto stál v době svého uvedení na trh 280 tisíc korun, dnes ho seženete za 203 tisíc. Navíc vám ve Fiatu sleví dalších 40 tisíc, když přivezete svou starou ojetinu. To nám však oslovený prodejce nedoporučil – maximální sleva je totiž podmíněna čerpáním méně výhodného leasingu, díky němuž se vám ušetřené peníze nakonec rozplynou.

Fiat Punto

Fiat Grande Punto

"To vám radši za tu ojetinu slevím rovnou deset tisíc při nákupu za hotové," dodal. Jediným telefonátem jsme tak dostali hned napoprvé nabídku na Grande Punto pod 200 tisíc.

Velké za cenu malého

"Další zlevňování aut už nebude," odhaduje Ladislav Janda ze společnosti AutoSystem, který prodává auta už osmnáct let. Dá se však čekat, že nějaké peníze ušetříte díky pobídkám – takzvaným "šrotačním prémiím", o kterých se v Česku také uvažuje. Třeba v Německu s jejich přispěním pořídíte fabii za 162 tisíc, což je míň, než podle oficiálních ceníků stojí nejlevnější auto u nás.

Kolotoč zlevňování roztočila před dvěma lety Kia cee’d. Korejská automobilka přišla s agresivní cenou nasazenou o osmdesát až sto tisíc pod konkurencí na úroveň malých aut. Ale dnes už ani cee’d nestartuje na původních 339 980 korunách, ten nejzákladnější (ovšem hůře vybavený) stojí 259 980, za kombíka připlatíte pětadvacet tisíc.

Citroën C4

Citroën C4

Za podobné ceny pořídíte třeba Citroën C4 (284 900 Kč) a když bude na leasing, dostanete se dokonce na 244 900 korun. A blízký příbuzný vozu Kia cee’d Hyundai i30 slevil na 279 900 korun.

Škodovky zlevňují s ostatními

Další zlevňování by mohla odstartovat nová generace Renaultu Mégane, který právě přijíždí na trh. Moderní novince zavedené značky dali základní cenu 299 900 korun. Zareagovat musela také konkurence. Pod třísettisícovou hranici tak zlevnil Ford Focus, Fiat Bravo, Honda City nebo Seat Leon. A slevil i evropský vládce této kategorie zvané nižší střední třída – Volkswagen Golf, který startuje na 359 900 korunách.

Ford Focus

Ford Focus

Kontrovat musela následně i mladoboleslavská automobilka. Pod "tři sta" čerstvě zlevnila nesmrtelná Škoda Octavia první generace, vyráběná od poloviny 90. let a dnes prodávaná jako Octavia Tour. Nová cena je 289 900.

"Finanční výhoda znamená pro koncového zákazníka oproti standardní nabídce částku 100 000 korun," uvádí Eva Skočdopolová z oddělení podnikové komunikace Škody Auto. Za povšimnutí stojí, že jen o čtyři tisíce míň stála menší Škoda Fabia Combi před rokem, když odstartoval její prodej.

Nová generace octavie zlevnila na 309 900 tisíc. Škoda ovšem nabídku omezuje tím, že platí jen pro vozy vyrobené v roce 2008, tedy před loňským faceliftem, a do vyprodání skladových zásob. Někteří dealeři nabízejí ve speciálních akcích základní cenu, ze které se vypočítává leasing, pod tři sta tisíc.

Tlačenice mezi nejlevnějšími

Koupit nové auto s cenou pod 200 tisíc se zdálo před pár lety nemyslitelné, dnes je mezi 150 a 200 tisíci tlačenice. Kromě kapesního Citroënu C1 z Kolína za 189 900 korun se za podobné peníze dají pořídit i jiná malinká auta, třeba Suzuki Splash a Swift nebo Hyundai Atos.

Suzuki Splash

Suzuki Splash

Evergreenem, který se dlouhá léta drží na medailových místech o nejlacinější auto Česka, je Chevrolet Spark (dříve Daewoo Matiz), nově stojí 163 900, zdatně mu konkuruje Kia Picanto za 169 980 Kč.

Z velkých aut si za dvousettisícovou hubičku pořídíte cokoliv od Dacie včetně obrovitého kombíku MCV za 199 900 Kč. A nově třeba i Renault Clio (189 900) nebo asi to nejpovedenější ze stávající nabídky Fiatu – Pandu za 177 900.

Malá auta konkurující fabii se tak musí tlačit k dvousettisícové metě. Stylová Lancia Ypsilon zlevnila o padesát tisíc na 249 000 Kč, stejné peníze stojí třeba praktický Renault Modus, VW Polo a ještě o deset tisíc levnější je Seat Ibiza.

Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

Povedená novinka Ford Fiesta už zlevnila na 234 900 korun, Mazda 2 na leasing startuje na 199 900. Nissan Micra pořídíte v základu za 220 tisíc a Hyundai Accent za 219 tisíc korun. Kombíkový Peugeot 207 vyjde na 260 tisíc, o deset tisíc víc stojí skladová Škoda Roomster.

Velkoprostorová auta jsou levnější o 50 tisíc (Citroën C4 Picasso nově za 499 000), ale také o 95 tisíc (Opel Zafira za 429 900). Oblíbený Renault Scénic seženete za necelých 345 tisíc, Ford Focus C-Max za 379 990 a na jakéhokoliv s-maxe a galaxy od stejné značky vám sleví 90 tisíc.

Ve třídě aut nad půl milionu je zlevňování stejně citelné. Původní ceny jsou zapomenuty a tlačí se k psychologické půlmilionové hranici. O deset tisíc korun pod ni se dostal třeba Renault Laguna (489 900) a základní turbodiesel je jen o pět tisíc dražší. 

Nový Renault Laguna

Nový Renault Laguna

Dá se říci, že o 100 tisíc levněji než před rokem lze dnes koupit v podstatě cokoliv. A nové modely nastavují ceny podle ostatních. Citroën C5 začíná na 539 900, Škoda Superb na 569 900 a Ford Mondeo na 549 990 korunách.

Ceny luxusních vozů ovlivňuje hlavně kurz koruny

Drahé, prémiové značky se snaží odradit zákazníky od nákupu aut v zahraničí. Už auta kolem milionu se ještě před dvěma roky vyplatilo koupit za hranicemi. Dnes značky jako BMW nebo Audi lákají na ceníky v eurech přepočítávané podle aktuálního kurzu. Koncem roku se to možná vyplatilo, se slábnoucí korunou je to spíše kontraproduktivní.

Například Audi A6, jehož cena začíná na zhruba 34 000 eurech, tak během půl roku ceníkově zdražilo přibližně o 150 000 korun. Aktuálně tak stojí 1 040 000 korun.

Mercedes prodává za ceny stanovené loni v létě. "Musím upozornit, že korunová cena, za kterou byl vůz objednán, je u nás pevná a platná i v době dodání vozidla bez ohledu na slábnoucí korunu," uvedl mluvčí automobilky Jan Kuhn.

Lexus GS450h

Lexus GS450h

Také Lexus má ceník pevný, ale úpravy nevylučuje. "Ceny zohledňují vývoj kurzu koruny a zejména ceny vozů Lexus v okolních zemích," říká mluvčí automobilky Martin Žemlička. Hybridní Lexus GS 450h je tak oproti lonskému lednu levnější o 330 tisíc, stojí tedy 1 429 000. Nejlevnější Lexus IS 220d za poslední rok slevil 165 tisíc – stojí 719 000 Kč, nejdražší model LS 600h L zlevnil o 455 tisíc – na 2 419 000 Kč.

Na čem se dá ušetřit - příklady slev cena v Kč
Chevrolet Spark 163 900
Kia Picanto
169 980
Fiat Panda
177 900
Renault Twingo
179 900
Dacia Logan a Sandero
179 900
Suzuki Splash
189 900
Citroën C1 189 900
Renault Clio
189 900
Suzuki Swift
194 900
Fiat Grande Punto
202 900
Nissan Micra
219 900
Škoda Fabia
229 000
Opel Corsa
239 900
Seat Ibiza
239 900
Kia cee´d
259 980
Hyundai Matrix
279 900
Citroën C4 284 900
Seat Leon
299 900
Renault Mégane
299 900
Ford Focus
299 900
Toyota Auris
339 900
Zdroj: Ceníky automobilek