Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupte si prototypy fordovek!

  18:15aktualizováno  18:15
Osud konceptů a designérských studií automobilky Ford nabírá nečekaný spád. Místo aby se skvosty autosalonů objevily ve firemním muzeu a připomínaly invenci konstruktérů, půjdou do dražby. Vedení koncernu se rozhodlo prodat 51 nejzajímavějších exemplářů, které zdobily expozice automobilových výstav v posledních 40-ti letech.
Koncept Ford Mustang Mach III roadster

Koncept Ford Mustang Mach III roadster - Tento deset let starý výstavní exponát by měl v dražbě přinést nejméně šest miliónů korun. | foto: Ford

Bojovat se bude o opravdové šperky především z rukou designérů americké sekce Fordu. Půjde například o model Mustang Mach III roadster z roku 1992, Ford Lagonda Vignale či nejnovější Ford Thunderbird convertible, který vzbudil pozornost na posledním detroitském autosalonu. Nejstarší exponát v nabídce je z roku 1960 (Ford Selene II concept ghia).

Samotný prodej vedení světového výrobce číslo dva dohodlo s proslaveným aukčním domem Christie's. Tato společnost by měla z dražby udělat opravdovou šou, protože o tu jde managementu automobilky především. "Veškeré prostředky získané z aukce půjdou na dobročinné účely. Ford takto zahájí rok oslav stoletého výročí firmy," prohlásila tisková mluvčí Jennifer Flakeová.

"Zpozorněme, jde o bezprecedentní událost," rozhlašuje Miles Morris, šéf automobilové sekce z Christie's. "Model ghia focus roadster by mohl přinést 120 tisíc dolarů, Mustang Mach III prodáme možná až za 200 tisíc," odhaduje šance červnové šou Morris. Již od pohledu na částky převyšující šest miliónů korun je patrné, že se do michiganského Dearbonu - sídla automobilky Ford - sjedou jen ti nejzámožnější sběratelé.

Jízdy chtiví boháči budou mít tentokrát smůlu. Ani jeden model totiž není certifikován pro silniční provoz, i když by některé exponáty jezdit, a to docela rychle, dokázaly. Většina dražených prototypů je však pouze k pokoukání, srdce v podobě motoru jim chybí.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.