Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupte svému Volkswagenu šálu

  12:03aktualizováno  12:03
Nejen lidem vadí nízké teploty, mrazivé počasí nesvědčí ani motorům. S problémy u pohonných jednotek o objemech 1,0 a 1,4 litru se nyní potýkají technici ve Wolfsburgu. "Zimomřivé" mohou být i některé Škodovky.

Silný mráz v posledních týdnech vedl ke zvýšení počtu poškození motorů se zdvihovým objemem 1,0 litru a 1,4 litru, které jsou montovány do modelů Volkswagen Lupo, Polo a Golf od modelového roku 1997, SEAT Arosa, Ibiza, Cordoba a do některých vozidel značky Škoda.

Problémy způsobuje mrznoucí kondenzovaná voda, která následně blokuje přívod oleje.

Tento problém vzniká při extrémně nízkých teplotách v kombinaci s vysokou vlhkostí vzduchu u vozidel, která jsou provozována především na krátkých trasách. Pokud se motor dostatečně zahřeje, kondenzovaná voda se mění v páru a vznik ledových částic je tak vyloučen.

Volkswagen a SEAT proto s okamžitou platností poskytuje všem zákazníkům, u jejichž vozidel došlo k poškození motoru v důsledku vzniku ledových částic v oběhu oleje, stoprocentní úhradu veškerých vynaložených nákladů na opravu pro vozidla ve stáří do deseti let bez omezení počtu najetých kilometrů.

Kromě toho Volkswagen a SEAT proplatí v plném rozsahu všechny náklady na opravy, které již v této souvislosti vznikly.

Výše zmíněné automobilky také všem zákazníkům, kteří mohou být tímto problémem postiženi, nabízí bezplatnou montáž vyhřívaného odvětrání klikové skříně, které vytváření ledu v motoru zabraňuje.

Dle prohlášení dovozce se již tento problém nemůže
u současných vozidel objevit.

Volkswagen Golf IV.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Vyrábět ferrari je zlatý důl, na tesle proděláte

Ferrari SP35

Rozdíly v zisku z prodeje těch nejluxusnějších vozů jsou obrovské. Zatímco Ferrari vydělává, Tesla a Bentley v roce...

Elektřiny pro auta do zásuvky bude málo, musí vyrůst jaderné elektrárny

Závod elektromobilů Wave 2017

Automobilky a politici se vzájemně plácají po zádech, jak skvělá bude budoucnost dopravy v podobě elektromobilů. Ale...

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Najdete na iDNES.cz