Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupujeme ojetinu: co se kazí na škodovkách

  12:15aktualizováno  12:15
Ve statistikách závad z německých stanic technické kontroly si škodovky vedou nadprůměrně. TÜV Report chválí octavii a fabii, naopak felicia je prý auto pro ostalgiky se šroubovákem v ruce. Co mladoboleslavské modely trápí a v čem jsou dobré?

Škoda Octavia | foto: Škoda Auto

Fabia jasně předčí felicii
Zatímco zákazníci i technické kontroly jsou obvykle se Škodou Fabia spokojeni, u felicií to platí zřídkakdy.

TÜV konstatuje, že k fabiím patří velice dobré zpracování. A také pohodlí, bezproblémové jízdní vlastnosti a snadné parkování díky přesnému posilovači řízení.

Škoda si podle zprávy z technických kontrol nemůže stěžovat na techniku, kterou získává z koncernových studnic Volkswagenu.

popisek VÝSLEDKY
STATISTIKA TÜV REPORT

Problémy fabií nejsou velké a stejné jako u sesterských Volkswagenů Polo nebo Seatů Ibiza. Takže se nelze divit porouchanému stahování oken nebo nefungujícím zařízení pro měření množství nasávaného vzduchu či narušeným řídicím jednotkám motoru. Pravidelně brzy dosluhují také spony na hadicích.

U německých technických kontrol dávají u pět let starých fabií o sobě vědět obě poloosy, jinak ale podvozek nepřináší problémy. U stejně starých vozů začínají zlobit světlomety, k fabiím patří na prohlídkách také horší blikače.

Brzdy fabiím fungují obecně také velmi dobře, až na častěji se vyskytující horší účinek zadních brzd.

Za solidní označuje TÜV Report brzdové hadičky i potrubí. Celkově vzato není u fabií každý den posvícení, ale přesto se malá škodovka drží statečně.

Zato Škodu Felicia označili tvůrci přehledů výsledků z technických kontrol za auto pro ostalgiky, neboli pro ty, kteří rádi vzpomínají na staré časy Východu a ještě se šroubovákem v ruce. Ve sledovaných kritériích totiž patří k podprůměru.

Často u felicií nastupuje koroze, z motoru uniká olej, defektní bývají rozvodové hřídele a přední osy.

Pravidelné závady se dotýkají světel, předních brzd a brzdových rozvodů. TÜV Report nezapomíná ani na hliníkové motory ve feliciích, na které jsou „…Češi sice pyšní, ale nevydrží nijak dlouho“.

Octavia je dobrá a rozumná volba
I po letech prokazuje Škoda Octavia první generace své kvality a na technických kontrolách dopadá většinou dobře.

TÜV zatím vydal zprávu o poznatcích, které sesbíral v souvislosti s prvními octaviemi, její nástupce v podobě druhé generace se zatím v podrobných přehledech neobjevuje.

Octavia je levnější než Volkswagen Golf, ale přitom nabízí skoro tolik prostoru jako passat. Není divu, stojí v letošním TÜV Reportu, že auto z Mladé Boleslavi přitahuje zákazníky.

U motorů chválí tvůrci německého magazínu turbodiesel s výkonem 90 koní, který má přímo "biblickou životnost a nízkou spotřebu“. Pokud se však o něj dobře pečuje.

Problémy octavií opět kopírují trable s Volkswageny Golf. Oba vozy jsou technicky hodně příbuzné.

Zlobí "váhy vzduchu" a u rozvodových řemenů na německých stanicích technické kontroly doporučují hodně bedlivě sledovat předepsané intervaly.

Octavie stejně jako golfy trápí poruchy elektrického ovládání oken a seřizování zrcátek. Také spojka mívá kratší životnost vinou síly turbodieselů. Defekty nemíjejí spínače zapalování, u některých aut neposlouchají zámky dveří. Zvláště po faceliftu na konci roku 1998 lze octavie označit za výborně zpracované.

Na podvozku je jedinou slabinou oblíbené škodovky její zadní osa. Ale celkově si ve spodních partiích vede dobře, zvláště za zmínku stojí vysoká odolnost proti korozi a nestárnoucí hnací hřídele.

V kapitole osvětlení chválí TÜV přední světla, u nichž ale bývají problémy s nastavením. Na druhou stranu blikače ani zadní svítilny nebývají na prohlídkách v dobrém stavu.

Pod průměrem zůstává účinek zadních brzd octavií a nerovnoměrnost ruční brzdy u sedmiletých vozů. Brzdová potrubí i hadice jsou většinou v perfektní kondici, u tří- a pětiletých kusů si TÜV Report všímá opotřebovaných kotoučů.

Zatímco palivové vedení kvůli bezproblémové těsnosti technici chválí, stav výfukového potrubí bývá horší, než je průměr všech prohlížených aut na německých pravidelných kontrolách.

Na závěr TÜV na Škodě Octavia vyzdvihuje, že jmenované závady nebývají drahé na opravy. A celkový počet octavií s vážnými závadami je menší než průměr.

Výhodný maxipassat nese jméno Superb
Škoda si umně vybírá z technických základů koncernu Volkswagen a z dílů jinak používaných pro audi a volkswageny staví povedené auto. Těmito slovy hodnotí TÜV Report největší škodovku, která se zanedlouho dočká následovníka.

Škoda Superb první generace je o 10 centimetrů prodlouženým Volkswagenem Passat. Ale využívá techniku německého vozu, který mezitím před třemi lety dostal modernější háv a technologie.

TÜV Report zmiňuje šestiválcové motory v superbech, které jim dávají status opravdového vozu náročné střední třídy.

U čtyřválcového motoru TDI připomíná jeho hrubý chod a u benzinové přeplňované osmnáctistovky chválí nízkou spotřebu.

Podvozek považují technici ze stanic technické kontroly za povedený, ale oproti passatu je hůře odladěný.

Majitele potěší solidní řízení, malé úniky oleje, jen manžety na rozvodové hřídeli chtějí často měnit.

U světel v kvalitě a odolnosti předčí přední lampy horší zadní svítilny. Brzdy si vedou celkově hodně dobře, ale přece jen se vyskytují porušené hadice a opotřebované kotouče.

TÜV své hodnocení velké škodovky končí slovy, že když automobilka zapracuje na závadách, které ji odsouvají mezi průměr sledovaných aut, může vytvořit auto ověnčené nejlepšími známkami.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.