Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupujeme ojetinu: Mazda znamená spolehlivá

aktualizováno 
Mazda je podle nejnovějšího vydání statistik německých technických kontrol TÜV Report synonymem kvality. A Mazda 3 je letošním celkovým vítězem. Japonského krále trápí nejmenší počet vážných závad, s nimiž auta přijíždějí na předepsanou prohlídku.

Mazda 323 | foto: Mazda

TÜV Report o Mazdě 3 uvádí, že je o něco menším vozem, než se na první pohled zdá. Prostorná je na předních sedadlech, ale kufr se nechlubí zázračným objemem. Hatchback nabízí 300 litrů, sedan 400.

Technické kontroly se však věnují hlavně kondici auta. A v této disciplíně mohou ostatní výrobci závidět.

Na podvozku Mazdy 3 se nevyskytuje koroze. To se naopak nedá úplně říct o předchůdcích v podobě modelu 323, kde rez trápí poloosy.

Pro zajímavost: zatímco Mazda 3 letos vítězí mezi auty ve stáří do tří let, Mazda 323 je mezi pěti a sedmiletými auty v průměru. Sleduje se asi stovka modelů různých značek, které jezdí po Německu.

Snad jedinou sledovanou kategorií, v níž by se Mazda 3 mohla zlepšit, jsou nedostatky na světlometech. Naopak brzdy sklízejí nejlepší známky.

Mazda 3 se až do příštího roku bude pyšnit titulem spolehlivosti. Na trůnu vystřídala loni nejlepší Opel Meriva, v posledních deseti letech primát získaly také Subaru Forester, Porsche Boxster, Audi A2, Toyota Yaris, Ford Focus, Subaru Justy, Toyota Starlet a Subaru Legacy.

Jak dopadají v TÜV Reportu další mazdy? Mazda 2 je druhá nejlepší mezi auty do tří let. Na šestém místě je Mazda MX-5, o dalších deset příček vzadu se umístil minivan Premacy. Hned za ním následuje Mazda 6. Na horším pořadí už žádná mazda mezi 116 sledovanými auty není.

Kdyby TÜV vyhlašoval pohár o nejlepší značku, mezi nejsledovanější kategorií aut do tří let stáří by vyhrála Mazda.

U Mazdy 2 si TÜV Report klade otázku, proč tak praktické, kompaktní a v kvalitě úspěšné auto dostává už nyní následovníka. Mazda 2 se totiž v prodejnách ohřála jen pět let.

Zvláště když je na ni spolehnutí. Až na občas zlobící elektroniku motoru a častěji odcházející katalyzátory. K benzinovým verzím z roku 2004 patřily problémy s netěsnými vodními pumpami.

Ale na technických kontrolách může malá mazda sloužit za vzorového žáka. Nerezaví, jezdí na solidním podvozku a jen výjimečně se majitel dozví, že musí odstranit vůli v řízení nebo vyměnit manžety na hnací hřídeli.

Občas se objeví olejový flek na motoru či převodovce. Problémy naopak zcela míjejí osvětlení, výfuk a brzdy "čísla dvě" .

Velmi dobré umístění v letošních žebříčcích německých stanic technické kontroly získala také Mazda 6 patřící do střední třídy.

"Nenápadná, spolehlivá, a proto tak oblíbená," uvádí na její adresu TÜV Report.

Jednou ročně vycházející přehled navíc připomíná úspěch Mazdy 6 v dlouhodobém testu sesterského magazínu Auto Bild, při němž japonský vůz bez vážnějšího zaváhání absolvoval 100 tisíc kilometrů.

Zájemce o tento vůz z bazaru se může těšit na prostorné a tvrději odladěné auto, jehož diesely patří k hrubším. Občas se objevuje koroze na hranách karoserie, současní majitelé se patrně účastnili některé ze čtyř svolávacích akcí do servisu.

Mazdu 6 celkově považuje TÜV za velmi zdařilou. Také její předchůdkyni v podobě tvarově mnohem usedlejší Mazdy 626 chválí. Až na trable s brzdami.

A ještě starší Mazdu 626, vyráběnou do roku 1997, která měla naopak docela futuristickou karoserii, kritizuje za vysloužilé závěsy zadních kol a problémy s hnacími hřídeli.

Další sledované mazdy přijíždějí k technickým kontrolám s méně závažnými nedostatky.

Mazda MX-5 spojuje radost se spolehlivostí. Kaňkou na kráse je jen častá koroze podvozku. Jinak nehledě na rok výroby, japonského roadstera neduhy netrápí.

TÜV Report si bere na mušku ještě dvě další mazdy, obě zaměřené na prostor. Menší Demio velmi chválí jako nadprůměrně kvalitní vůz. A podobné hodnocení sklízí také Premacy jako auto s "robustní konstrukcí".

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.