Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEOAUTOŠKOLA: Jak točit volantem

aktualizováno 
Poloha rukou "ve tři čtvrtě na tři" je ta nejlepší pro točení volantem, protože bez přehmátnutí zvládnete největší úhel natočení kol. S rukama správně na volantu tak dokážete projet nejprudší oblouk. Držení a přehmatávání na volantu v ostrých zatáčkách učí v dalším díle autoškoly slovenský autonovinář a rallyzávodník Rasťo Chvála.

"Čím míň přehmatáváme na volantu, tím lépe," vysvětluje Chvála. "Každé přehmátnutí a zvlášť po malém otočení volantu jen dezorientuje a při rychlých manévrech se může stát, že pak nevíte, jak máte natočená kola," varuje. Jak držet ruce na volantu a řídit, ukazuje Rasťo Chvála velmi názorně.

Pro tento díl videoautoškoly si připevnil kameru na čelo, takže vše vidíte z pohledu šoféra.

Správný průjezd je ten, kdy na konci zatáčky nemusím vyrovnávat volant. Nesmí se stát, že na konci oblouku, kde už máte jet rovně, bude auto ještě zatáčet.

Využívejte i toho, že u auta se správně seřízenou geometrií přední nápravy se kola sama rovnají do přímého směru. Vyzkoušejte si to na bezpečném místě. Po odbočení do zatáčky, poté, co minete vrchol oblouku, povolte ruce a nechte, ať si volant dělá, co chce. Kola se začnou rovnat sama do volného směru a auto plynule vyjede ze zatáčky. Ale pozor, stále volant držte, když vymetou kola díru na silnici, může to celé auto rozhodit.

Práce s volantem musí být plynulá. Správné točení s ním si vyzkoušejte. Na nácvik točení volantem je podle Chvály ideální slalom nebo parkoviště s odbočkami.

Jak sedět za volantem

Když jste správně usazeni v sedačce, pevně se opřete do opěradla, natáhněte ruce a položte je shora na volant. O vrchol věnce se musíte opřít zápěstím tak, aby bylo volné. Pak spusťte ruce po volantu do polohy tři čtvrtě na tři. Paže a předloktí mají svírat pravý úhel. S nataženýma rukama nezvládnete přetočit ruce na volantu do maximálního překřížení dostatečně rychle.

Jen tak jste schopni dát maximální rejd bez toho, aby bylo při otáčení volantem třeba přehmatávat víc, než je nutné.

Ruce máme volně, palci se zachytneme za ramena volantu.

Jak se usadit za volantem, čtěte zde



Témata: kamera, práce, Autoškola


Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.