Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvalitní protektor lze poznat podle hvězdiček, říká pneumatikář

aktualizováno 
Zimní protektory lze podle názoru jejich výrobců bez obav využít na osobních autech, ovšem důležitý je správný výběr důvěryhodných renovovaných plášťů. "Já na protektorech jezdím pětadvacet let a nikdy mě nezklamaly," svěřuje se Jiří Kutal, technolog brněnské Obnovy, která je největším výrobcem automobilových protektorů v zemi. "Na všech protektorech původem z tuzemska jsou hvězdičky, které motoristovi napoví, co lze od konkrétního kusu očekávat."
Můžete řeč hvězdiček přeložit?

Tři hvězdičky symbolizují první klasifikační skupinu, do které může být zařazen jen poprvé protektorovaný a vskutku kvalitní plášť. Tento protektor lze použít jako novou pneumatiku stejného provedení na přední i zadní nápravě podle rychlostní kategorie, která je na něm ve formě velkého písmene vyznačena. Dvě hvězdičky označují druhou klasifikační skupinu a plášť, který je buď podruhé protektorovaný, nebo na kostře, která byla před protektorováním opravovaná. Tento výrobek lze montovat jen na zadní nápravu.

A jedna hvězdička?

Takové protektory se v tuzemsku nevyrábějí, třetí klasifikační skupina neexistuje.

Co když hvězdičky na protektoru pocházejícím z Česka nejsou?

To by řidič měl zpozornět. Například v naší firmě hvězdičky z pláště uřízneme v případě, že se při protektorování ukázala jako špatná kostra a výrobek nelze na autě použít. Někteří výrobci protektorů včetně naší firmy odříznou - aby varovali před použitím nekvalitních protektorů bez hvězdiček - také kousek dezénu.

V nabídce supermarketů se ve značné míře objevily pneumatiky protektorované moderním způsobem od patky k patce, které obyčejný motorista prakticky nerozezná od pneumatik nových. Poradíte mu, jak identifikovat protektor?

Prodavači by měli zcela jednoznačně informovat o tom, co z nabízeného zboží je nová pneumatika, a co protektor. A osobně mám zkušenosti, že se v obchodech nepokoušejí podvádět. Nicméně motorista sám odhalí protektor podle toho, že je označen slůvkem Remould.

V největší míře zřejmě kupují zimní protektory majitelé starších škodovek.

Na staré Škody 120, favority a felicie lidé běžně a bez problémů dávají protektory, ať už jsou zimní nebo letní. Diskutovat by se dalo o nasazení protektorů třeba na mercedesy, BMW a dnes už i na některé Škody Octavia s dvěstěkilometrovou a vyšší maximální rychlostí, ale asi by to bylo zbytečné, neboť majitelé zmíněných drahých vozů obvykle mají i na nové pláště.
Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.