Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvalitní VW Passat je jen průměrný sprinter

aktualizováno 
Král střední třídy na zdejším trhu - Volkswagen Passat - zanechává i po nedávných úpravách dobrý dojem kvalitou, komfortem, úctyhodným vnitřním prostorem a bezpečnými jízdními vlastnostmi. Potvrdilo se to v testu MF DNES, ve kterém vůz poháněl základní motor z nabídky dieselů 1.9 TDI o výkonu 74 kilowattů. K jeho vlastnostem sice patří nízká spotřeba, ale také jen průměrná ochota zrychlovat. To ale má řešení: o větší dynamiku se mají starat další dva turbodiesely v nabídce modelu Passat, motor 1.9 TDI o výkonu 96 kilowattů a šestiválec 2.5 TDI se 110 kilowatty.

Stokoňový naftový motor (74 kilowattů), který byl pod kapotou testovaného vozu, se objevuje i v modelech ostatních značek koncernu Volkswagen. Nechybí ani mladoboleslavské Škodě Auto, která ho montuje do fabií. Ale zatímco Škoda Fabia 1.9 TDI působí na silnicích dojmem malé rakety, je o 250 kilogramů těžší Volkswagen Passat s tímtéž agregátem v jízdě o dost rozvážnější.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily VW Passat  můžete koupit na www.automodul.cz

Určitě to však není lenoch, který by měl problémy s bezpečným předjížděním. Podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) zrychlí Volkswagen Passat 1.9 TDI (74 kilowattů) z klidu na stokilometrovou rychlost za 14 vteřin. Pro srovnání lze uvést, že zhruba stejné parametry zkušebna před časem naměřila Octavii 1.9 TDI (66 kilowattů), zatímco Škoda Fabia 1.9 TDI (74 kilowattů) totéž zvládla o dvě a půl vteřiny rychleji. Jediným záporem motorů TDI je jejich o poznání větší hluk ve srovnání s pohony konkurenčních značek, které využívají techniku Common Rail.

Passat v testu svou spotřebou potvrdil, že motory TDI z koncernu Volkswagen jsou k řidičově peněžence ohleduplné: polykal v průměru pět litrů nafty při jízdě mimo město, šest litrů na dálnici a ve městě nepřekonal hranici devíti litrů nafty na 100 kilometrů. A průměrná spotřeba po zhruba tisícovce testovacích kilometrů? Přibližně 6,5 litru na 100 kilometrů. Dobré známky si v testu vydobyly i jízdní vlastnosti passatu. Nechybí jim pohodlí důležité na vozovkách ve špatném stavu, ani bezpečí při řešení neočekávaných situací. Škoda, že jízdní chování netlačí k dalšímu kroku k dokonalosti program stabilizace podvozku ESP. V Česku si za něj zákazníci musí připlatit 30 tisíc korun, ovšem v Německu je v základní výbavě modelu.

Z měření, která v rámci testu MF DNES uskutečnili v interiéru vozu pracovníci ÚSMD, vyplynulo, že v šířce nemá kabina passatu v rámci střední třídy konkurenci. Překoná i nový Ford Mondeo a blíží se dokonce i vozům o třídu větším a o stovky tisíc korun dražším. Například kabina Oplu Omega je zhruba stejně široká jako u Volkswagenu Passat, v prostoru na zadních sedadlech má passat navrch. Další o třídu větší novinka - Peugeot 607 - je k prostoru kolen cestujících na zadním sedadle zhruba stejně velkorysý jako nový volkswagen. Uvnitř je však francouzský vůz zhruba o šest centimetrů širší. Kufr Volkswagenu Passat má velký objem, který limituje malé víko. To je však pro sedany typické.

Luxus a kvalita na střední třídu snad až nevídaná pronikla z kabiny i k prostoru pro zavazadla: často trpící nákladovou hranu kufru chrání praktická a efektní chromová lišta, stejného provedení jsou i vzpěry víka kufru. Martin Kovář, který v testech MF DNES hodnotí vozy pohledem řidiče - vozíčkáře, zkusil Volkswagena Passat porovnat s menší a levnější Škodou Octavia. "Prostor na zadních sedadlech hovoří jasně pro německý vůz, ale kufr je mnohem lépe využitelný u pětidveřové škodovky," míní Martin Kovář.


Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 10
Spotřeba v testu 9

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 10
Využití kufru 8
Výhled z vozu 9


Podvozek
Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 9
Brzdy 9
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,1
Zrychlení 0-400 m (s) 19,7
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 9,3
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 18,9
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 28,9
Pramen: ÚSMD


Očima designéra

Nová úprava Volkswagenu Passat se nese v duchu připravovaného vozu vyšší třídy, zatím prezentovaného jako D Koncept. Využívá očekávání zákazníků, kteří chtějí auto se společnými rysy, jaké bude mít i jeho větší a luxusnější bratr. Na designéry tentokrát proto mnoho práce nezbylo, což ovšem neznamená, že by se jim dílo nepovedlo. Model je elegantní a tváří se luxusněji než dosud. To platí hlavně pro výraznou a přední masku, změny jsou i vzadu. Přitom málokdo ví, že právě zadní světla nového passatu byla poprvé vidět na prvních skicách octavie. Interiér je zdařilý, zvláště se mi líbí vysouvací loketní podpěra nad středovým tunelem. A závěr? Nový passat je tradičním volkswagenem. To znamená, že nesází na výstřelky, ale na vysoký standard.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Na trhu s jetými auty potvrdí nový Volkswagen Passat své takřka výsadní postavení, které charakterizuje velká poptávka po tomto vozu a jeho malá ztráta hodnoty v závislosti na čase. Očekávám, že se - na rozdíl od předchozích generací - poněkud zvýší zájem o čtyřdveřové sedany. Po pětiletém provozu a 100 tisících kilometrů ztratí na ceně nejméně vznětové čtyřválce, jejichž zůstatková hodnota bude asi 294 tisíc korun, tedy 45 procent z původní ceny. Druhé místo z pohledu amortizace zřejmě obsadí vznětový šestiválec (42 procent), třetí zážehový čtyřválec (41 procent), čtvrté zážehový pětiválec spolu s 1.8 T (38 procent) a poslední bude 2.8 V6 (35 procent).
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat z bočního pohledu

Volkswagen Passat s otevřeným kufrem

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Chystá se zdražení pokut: za telefonování a focení až 10 tisíc a 4 body

Ilustrační snímek

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s policií pracuje na zpřísnění bodového systému. Více se bude postihovat používání...

Škoda Kodiaq GT: kupé-SUV se testuje převlečené za mazdu, jako před 30 lety

Prototypy Škody Kodiaq GT převlečené za SUV Mazdy.

Znetvořené prototypy prohánějící se v běžném provozu fascinují milovníky automobilů. Tuší, že maskování ukrývá něco...

Další z rubriky

Honda CR-V dala sbohem dieselu, poprvé je sedmimístná

Honda CR-V

Honda často staví svá auta jinak než ostatní. A není to jen netradičním designem. Například vytvoří od podlahy nové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Auto pro mladé miláčkem seniorů. V elektroverzi je to ideál do města

Kia Soul EV

Konverze klasické Kie Soul na elektromobil se povedla. Klíčové vlastnosti hranatého, vysokého a trochu legračního...

Najdete na iDNES.cz