Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kvůli hummeru má řidičák na náklaďák

  15:31
Pavel Kuka, fotbalista spjatý s mužstvem pražské Slavie, si vyzkoušel všechny možné automobily. V minulém roce si však splnil velký sen. Pořídil si legendární značku, kterou americký vůz Hummer bez debaty je. Dostal na zkušební jízdě v terénu, kde zdolal nemožné, říká fotbalista.

Někdejší fotbalový reprezentant si koupil civilní verzi Hummer H2.

V duchu však mířil ještě výš. "Líbí se mi klasická vojenská verze H1.

Je ale ještě o dost širší a na našich silnicích už by byl problém se s ní vejít," říká Pavel Kuka.

O vás se ví, že jste si užíval i rychlých vozů...
Rychlost za volantem je něco, co člověku nedá spát. Já jsem si toho mohl dosyta užít v Kaiserslauternu. Cestou na tréninky jsem jezdil po téměř osmikilometrovém úseku tříproudové dálnice, která se mírně svažovala a pak zase šla do lehkého stoupání. Tam jsem zkoušel, co se z auta, které jsem zrovna měl, dá vytáhnout. Na druhou stranu jsem se přistihoval při tom, že si uvědomuju, jaké podstupuju obrovské riziko.

S tím mi hummer moc dohromady nejde.
Je to splněné přání a zároveň auto pro rodinu, kde střídáme superba s hummerem. K rodinným povinnostem je hummer ideální. Vejde se tam všechno, co člověk potřebuje naložit. V mém případě hlavně tři děti a psa.

Jezdíte s ním i do města?
Nerozlišuji auto do města a ven. Nemám problém s hummerem zaparkovat ani v centru Prahy. Záleží jen na tom, jestli si dokážete najít prostor, kde umíte zaparkovat. A je jedno, jestli jedete v "eskovém" mercedesu, nebo ve škodovce. 

Jak jste na tom u hummeru se spotřebou?
Tohle má šestilitrový motor, který si v průměru říká o dvacet litrů benzinu na sto kilometrů. Je to hodně, ale nenajezdím toho tolik. Pokud to srovnám s běžným off-roadem, který žere šestnáct litrů nafty, pořád mi z toho hummer vychází líp. 

Jezdíte taky do terénu?
Samozřejmě. Tahle auta jsou moje krevní skupina a musím říct, že jsem jich vyzkoušel hodně. Hummer mě dostal na jedné zkušební jízdě právě v terénu, kde zdolal nemožné. 

Abyste mohl řídit hummera, musíte mít řidičský průkaz na náklaďák...
Taky jsem si ho musel udělat. Jezdil jsem karosou předělanou na náklaďák. Výborná zkušenost. 

Jaká auta jste vůbec řídil?
Začínal jsem s rodinnou Škodou 105. Pak si táta pořídil Škodu Rapid. Tu jsem mu neustále kradl z garáže. Potom už přišlo první vlastní auto, což byla Škoda Favorit, a následně se začala projevovat touha po off-roadech. To jsem začal jezdit v Jeepu Wrangler. Po odchodu do zahraničí jsem si díky reklamě a výhodným leasingům mohl vyzkoušet kdeco. Nebyl problém měnit auto každý půl rok. Měl jsem mercedes, porsche, BMW...

Zastavme se třeba u porsche.
Nejdřív to byla klasická 993 cabrio, potom Carrera 4. To bylo dělo s neskutečnou akcelerací, což jsem si pochopitelně užíval. Naštěstí jsem si uměl říct, že už toho bylo dost. Kdybych to neudělal, mohlo to dopadnout špatně. Neuměl jsem totiž ukočírovat pocit, že si s tím autem můžete dělat cokoliv. Na tom osmikilometrovém úseku v Německu byla rychlost dvě stě sedmdesát na denním pořádku. Mám strach z létání, ale přitom to, co jsem předváděl, bylo daleko nebezpečnější. I to byl důvod, proč jsem se vrátil k off-roadům. 

Hummer asi opravdu není o rychlosti...
Tohle auto vám nedovolí nějakou zběsilou jízdu. Už dlouho jsem nejezdil tak plynule a poctivě. Konečně dodržuju předepsané rychlosti. Maximální rychlost je v hummeru asi sto šedesát za hodinu s tím, že pak už je to hodně hlučné a jízda přestává být komfortní. K dlouhodobější jízdě po dálnici je ideální tak stočtyřicítka.

V Německu funguje bodový systém. V Česku se o něm jen mluví. Jaký na něj máte názor?
Fungovat by to mělo. Jen to musí mít hlavu a patu. Problém však spočívá v tom, že hlavní tahy vedou přes vesnice a města, místo toho, aby se dalo jet po kvalitní dálnici. V moderních autech je těžké dodržovat stotřicítku. To je prostě neúnosné.

Jezdil jste také v mercedesech. Ti, kteří tuhle značku zkusí, už většinou nemění...
Jsou to bezkonkurenčně nejlepší vozy. Bohužel ne pro Čechy. O takové auto se musíte neustále bát. Nemá smysl si ho pořizovat ani vzhledem ke kvalitě našich silnic. To pak člověk s tím autem jenom trpí.

S HUMMEREM I DO MĚSTA Pavel Kuka se se svým vozem nebojí zajet ani do centra Prahy

Autoři:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...