Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli parkování zfackovala jeřábníka

  16:24aktualizováno  16:24
Usměvavá televizní a rozhlasová moderátorka Lucie Výborná si libuje ve velkém autě Honda C-RV. Není to tím, že by si splnila sen, ani tím, že by potřebovala zdolávat jinak nepřístupné terény. Do velkého auta se pohodlně vejde kočárek.
Dnešní moderní kočárky je možné složit i do menších aut...
Ale já jsem nechtěla nějaké složité skládání. Chtěla jsem vůz, kde otevřu dveře, naložím tam na dvě doby kočár, zavřu a jedu.

To je hodně jasná představa. A tu splnilo právě jen a pouze tohle auto?
Tenhle typ vozu ano. Já jsem předtím byla velkým vyznavačem Renaultu Megane. Měla jsem celkem tři za sebou. Jenomže jsem měla vždycky kupé a do toho by to s kočárem asi nebylo úplně ono.

A jak se vám teď jezdí s mohutným dvoutunovým autem?
Překvapivě pěkně. Mě už opustila chuť jezdit živě, trochu sportovně. S dcerkou Vanessou spíš jezdím opatrně, pořád se rozhlížím a těm divochům kolem nás na silnicích v duchu nadávám. I když na nich občas - mám pocit - poznávám svůj původní styl jízdy.

Vztekáte se někdy za volantem?
Jen jednou jedinkrát v životě se mi před očima úplně zatmělo. To jsem byla snad v sedmém měsíci a jela jsem do nemocnice. Chtěla jsem zaparkovat na takovém příhodném místě, ale stál tam nešikovně obrovský autojeřáb. Tak jsem stáhla okénko a poprosila šoféra, který v něm seděl, jestli by maličko necouvl. A on povídá: Ty bys nejradši vjela až do čekárny, ty krávo! A já jsem najednou sledovala sama sebe, jak vystupuju, stavím se před ten jeřáb a povídám: Pojď ven! A ten dvoumetrovej hora chlap vylezl a s úplně konsternovaným pohledem nečinně sledoval, jak jsem mu ubalila facku jako barák.

A pak?
Pak jsem bleskově skočila zase do auta, zacouvala na plný plyn za roh a tam hodinu brečela.

Tak to by se dalo označit za dobrý konec... Pro vás.
Taky jsem telefonovala manželovi a říkala jsem mu snad třicetkrát dokola, že jsem nafackovala jeřábníkovi. A on to strašně dlouho nechápal a pak se tak strašně smál, že jsem musela položit telefon. Zavolal mi snad za další půlhodinu, až se vychechtal. Jenomže to já jsem v tom autě pořád ještě brečela.

Je něco nebo někdo, kdo vám na silnicích opravdu moc a moc vadí?
Samozřejmě nemám ráda takovou tu hloupou řidičskou aroganci. Ale ze všeho nejvíc nenávidím příliš mladé majitele mercedesů, kteří jako by nepochybovali o tom, že se z jejich auta ihned na místě posadím na zadek. Na ty mi Ringo Čech poradil takzvaný "trusomet". Zacílit, vypálit... a bylo by po sebevědomí! Budeme ho s Ringem vyrábět sériově.

Jak vaše půlroční holčička snáší jízdu autem?
Moc dobře. Vozím ji předpisově na zadním sedadle a tam si spokojeně klímá nebo pobrukuje. Ale jednou jsem přece jen kvůli péči o potomka do jednoho pána ťukla.

Honila jste dudlík po podlaze?
Holčička pořád spala a pak najednou tak jako zavýskla - jahoooouu! - až jsem se ohlédla, co se stalo. No a drncla jsem do nějaké felicie. Vystoupil pán a byl docela otrávený. Moc se mu ani nedivím, protože on měl dost promáčknuté zadní dveře a mě jen upadla značka.

Řešeno na místě pokutou?
Přesně tak. On to navíc byl pán od policie. A protože jsem se nemohla omluvit, že jsem tišila plačící miminko, protože dcerka se zrovna moc radostně culila na svět, tak jsem nekladla ani ten nejmenší odpor a zaplatila přesně tolik, kolik si vyšetřující policista řekl.

Zatím to vypadá, že jste dříve jezdila hrozně rychle sportovním autem a dnes máte na silnici jeden konflikt za druhým. Jak to je ve skutečnosti?
Doopravdy jsem hodně klidný řidič, který se nerozčiluje, je vyznavačem bezpečí a pohody. Už proto musím s autem splynout. Já v něm jím, kojím, líčím se, vedu kancelář... Samozřejmě že ne za jízdy! Ale pro tohle všechno se musím s tím autem naprosto sžít. Musí být od prvního okamžiku mnou, mou součástí. Proto jsem měla ty tři renaulty za sebou. To auto prostě takové bylo. A teď s dítětem je to tenhle vůz.

A kdy jste se rozhodla ke změně vozového parku?
Jakmile jsem zjistila, že jsem v jiném stavu.

Lucie Výborná si nejprve změřila kočárek a podle něj pak koupila auto.

Autoři:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.