Kvůli parkování zfackovala jeřábníka

  16:24aktualizováno  16:24
Usměvavá televizní a rozhlasová moderátorka Lucie Výborná si libuje ve velkém autě Honda C-RV. Není to tím, že by si splnila sen, ani tím, že by potřebovala zdolávat jinak nepřístupné terény. Do velkého auta se pohodlně vejde kočárek.
Dnešní moderní kočárky je možné složit i do menších aut...
Ale já jsem nechtěla nějaké složité skládání. Chtěla jsem vůz, kde otevřu dveře, naložím tam na dvě doby kočár, zavřu a jedu.

To je hodně jasná představa. A tu splnilo právě jen a pouze tohle auto?
Tenhle typ vozu ano. Já jsem předtím byla velkým vyznavačem Renaultu Megane. Měla jsem celkem tři za sebou. Jenomže jsem měla vždycky kupé a do toho by to s kočárem asi nebylo úplně ono.

A jak se vám teď jezdí s mohutným dvoutunovým autem?
Překvapivě pěkně. Mě už opustila chuť jezdit živě, trochu sportovně. S dcerkou Vanessou spíš jezdím opatrně, pořád se rozhlížím a těm divochům kolem nás na silnicích v duchu nadávám. I když na nich občas - mám pocit - poznávám svůj původní styl jízdy.

Vztekáte se někdy za volantem?
Jen jednou jedinkrát v životě se mi před očima úplně zatmělo. To jsem byla snad v sedmém měsíci a jela jsem do nemocnice. Chtěla jsem zaparkovat na takovém příhodném místě, ale stál tam nešikovně obrovský autojeřáb. Tak jsem stáhla okénko a poprosila šoféra, který v něm seděl, jestli by maličko necouvl. A on povídá: Ty bys nejradši vjela až do čekárny, ty krávo! A já jsem najednou sledovala sama sebe, jak vystupuju, stavím se před ten jeřáb a povídám: Pojď ven! A ten dvoumetrovej hora chlap vylezl a s úplně konsternovaným pohledem nečinně sledoval, jak jsem mu ubalila facku jako barák.

A pak?
Pak jsem bleskově skočila zase do auta, zacouvala na plný plyn za roh a tam hodinu brečela.

Tak to by se dalo označit za dobrý konec... Pro vás.
Taky jsem telefonovala manželovi a říkala jsem mu snad třicetkrát dokola, že jsem nafackovala jeřábníkovi. A on to strašně dlouho nechápal a pak se tak strašně smál, že jsem musela položit telefon. Zavolal mi snad za další půlhodinu, až se vychechtal. Jenomže to já jsem v tom autě pořád ještě brečela.

Je něco nebo někdo, kdo vám na silnicích opravdu moc a moc vadí?
Samozřejmě nemám ráda takovou tu hloupou řidičskou aroganci. Ale ze všeho nejvíc nenávidím příliš mladé majitele mercedesů, kteří jako by nepochybovali o tom, že se z jejich auta ihned na místě posadím na zadek. Na ty mi Ringo Čech poradil takzvaný "trusomet". Zacílit, vypálit... a bylo by po sebevědomí! Budeme ho s Ringem vyrábět sériově.

Jak vaše půlroční holčička snáší jízdu autem?
Moc dobře. Vozím ji předpisově na zadním sedadle a tam si spokojeně klímá nebo pobrukuje. Ale jednou jsem přece jen kvůli péči o potomka do jednoho pána ťukla.

Honila jste dudlík po podlaze?
Holčička pořád spala a pak najednou tak jako zavýskla - jahoooouu! - až jsem se ohlédla, co se stalo. No a drncla jsem do nějaké felicie. Vystoupil pán a byl docela otrávený. Moc se mu ani nedivím, protože on měl dost promáčknuté zadní dveře a mě jen upadla značka.

Řešeno na místě pokutou?
Přesně tak. On to navíc byl pán od policie. A protože jsem se nemohla omluvit, že jsem tišila plačící miminko, protože dcerka se zrovna moc radostně culila na svět, tak jsem nekladla ani ten nejmenší odpor a zaplatila přesně tolik, kolik si vyšetřující policista řekl.

Zatím to vypadá, že jste dříve jezdila hrozně rychle sportovním autem a dnes máte na silnici jeden konflikt za druhým. Jak to je ve skutečnosti?
Doopravdy jsem hodně klidný řidič, který se nerozčiluje, je vyznavačem bezpečí a pohody. Už proto musím s autem splynout. Já v něm jím, kojím, líčím se, vedu kancelář... Samozřejmě že ne za jízdy! Ale pro tohle všechno se musím s tím autem naprosto sžít. Musí být od prvního okamžiku mnou, mou součástí. Proto jsem měla ty tři renaulty za sebou. To auto prostě takové bylo. A teď s dítětem je to tenhle vůz.

A kdy jste se rozhodla ke změně vozového parku?
Jakmile jsem zjistila, že jsem v jiném stavu.

Lucie Výborná si nejprve změřila kočárek a podle něj pak koupila auto.

Autoři:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Tak si žijí milovníci aut v USA. Vyladí si veterána na tisíc koní

Dodge Super Charger Hellephant SEMA

Tradiční veletrh SEMA v Las Vegas ukazuje, jak si Američané prostřednictvím nejrůznějších doplňků vylepšují svá auta....

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Na přezutí se teď v pneuservisech čeká až týden

Přezouvání pneumatik

Kvůli prvnímu sněhu a nízkým teplotám se prodloužila čekací doba v pneuservisech. Na přezutí na zimní pneumatiky si v...

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz