Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli slevě dokážou dát Češi mřížku i na limuzínu

  13:30aktualizováno  13:30
Češi jsou mistry světa v nenápadné disciplíně: instalování kovových mřížek do osobních aut. Včera zahájený veletrh užitkových vozidel Autotec v Brně je dokladem české vynalézavosti.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Mezi kamiony či autobusy tu jsou také desítky modelů osobních aut. Ty jsou papírově užitkové: mají mezi zavazadlovým prostorem a sedadly ochrannou mřížku a v papírech napsáno magické označení N1. To je klíč k odpočtu daně z přidané hodnoty a následně až o statisíce levnější vozy.

Mřížky se objevují čím dál častěji ve vozech, které už na první pohled k převážení nákladu neslouží. Například Kia tu představila své miniauto Picanto v provedení N1. Škoda Auto tu pro změnu ukázala studii nového superbu v provedení N1: mřížka je umístěná hned za zadními sedadly.

"O výrobě není rozhodnuto, zjišťujeme zájem zákazníků," říká mluvčí Škody Evžen Krauskopf. Škodě se sázka na "náklaďáky" vyplatila: její prodeje od ledna do dubna v kategorii N1 stouply v Česku o 38 procent, zatímco prodeje běžných osobních aut jí klesly o více než tři procenta.

Mřížková auta zažívají velký boom, letos jejich prodeje rostou o pětinu, rychleji než odbyt osobních aut. Každé třetí osobní auto prodané v Česku je s mřížkou. Některé automobilky hlásí i vyšší podíl.

"Třeba u vozu Cee’d v provedení kombi je zhruba šedesát procent s mřížkou," říká Patrik Fanc z Kia Motors.

Mřížky čeká v Česku brzy konec: od příštího dubna začne platit nová evropská směrnice, podle které auto označené N1 nebude muset mít mřížku. Ale nebude se to týkat již vyrobených vozů, u nich musí mřížka zůstat až do konce životnosti auta.

Autoři:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

Tatra 600 Tatraplan

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do...

VIDEO: Geniální reklama na ojetinu - luxus je stav mysli

Reklama na Hondu Accord z roku 1996

Prodat auto, které už má nejlepší léta za sebou, je občas oříšek. Přítel majitelky Hondy Accord 1996 nechtěl jít cestou...

Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Opel Insignia první generace

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina...

Mercedes Třída E 2,0...
Mercedes Třída E 2,0...

r.v. 2017, naj. 16 600 km, diesel
1 276 215 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.