Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ruský skaut Largus Cross. Lada posílá do prodeje vylepšenou dacii

aktualizováno 
Lada Largus dělá na ruském trhu velkou kariéru. Auto, které známe z českých silnic jako kombíkovou Dacii Logan první generace, se představuje ve vylepšeném provedení s terénními doplňky.

Lada Largus Cross | foto: AvtoVAZ

Hranatou Dacii Logan MCV první generace známe jako unavený pracovní stroj, který patří mezi lowcostové ojetiny. Ty nejlevnější se prodávají kolem 70 tisíc. Jednoduchý a nebývale praktický kombík ovšem žije druhý život v Rusku se značkou Lady jako model Largus.

Ruská značka vlastněná Renaultem právě zahájila na domácím trhu prodej vyfešákovaného provedení Cross inspirovaného „terénními“ modifikacemi modelů ostatních značek, vždyť i Škoda úspěšně nabízí modely Scout. A sama Lada už loni začala s prodejem menšího modelu Kalina Cross.

Fotogalerie

Largus Cross je předvojem dalších novinek Lady pro letošní rok: sedanu jménem Vesta a SUV Xray. Largus v pohorkách právě vstoupil do prodeje. Uvedl ho sám šéf značky Bo Andersson na závodech ve snowkitingu, kde tvořilo prvních deset vyrobených crossů oficiální pořadatelskou flotilu.

Sám Andersson loni přesadil management firmy do jiného provedení Largusu s všeříkajícím označením VIP.

Largus Cross má o 25 milimetrů zvýšený podvozek, čímž se zlepšila průchodnost terénem, pro ruské silnice je to klíčová vlastnost. Designéři přidali doplňky převzaté z SUV a crossoverů: plastové kryty lemů blatníků, nelakované nárazníky a šestnáctipalcové hliníkové ráfky obuté do pneumatik s vyšším profilovým číslem.

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Largus Cross bude k mání stejně jako ostatní provedení v pěti a sedmimístné konfiguraci interiéru. Protože patří do vrcholové nabídky modelu, dostane silnější z motorů, šestnáctiventilovou benzinovou 1,6 s výkonem 105 koní.

Doporučená cena pro ruský trh je 553 tisíc rublů, to je 210 tisíc korun. Ve výbavě má ABS, přední airbagy, mlhovky, elektricky ovládaná okna a zrcátka, vyhřívané sedačky, rádio s bluetooth a klimatizaci.

„Lada Largus je náš bestseller. Drží pátou pozici v prodejích na ruském trhu,“ řekl Andersson a dodal, že před startem výroby kladli velký důraz na kvalitu. Takový postup má být pro koncern AvtoVAz klíčový při naplánované obnově modelové řady. Značka v současnosti ladí výrobní linku na nový klíčový model Vesta.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.