Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

  18:31aktualizováno  18:31
Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21. století. Jedním z nejdůležitějších modelů je Vesta. Pohledný sedan si na autosalonu v Bratislavě odbývá slovenskou premiéru. Podívejte se na ni zblízka.

Auto stojí na platformě vypůjčené z koncernu Renault-Nissan, do kterého AvtoVaz patří. Technickým příbuzným vesty je třeba Dacia Logan nebo Nissan Juke. Lada Vesta rozměry patří do nižší střední třídy. Sedan je dlouhý 4,4 metru. Dorazí však také kombíková verze (k vidění je zde).

„Výrobky jako Lada Vesta jsou moderní automobily naprosto srovnatelné s konkurencí,“ řekl v exkluzivním rozhovoru pro iDNES.cz vysoký manažer automobilky AvtoVAZ Jan Ptáček. Celý rozhovor s pravděpodobně nejvýše postaveným Čechem ve světovém autoprůmyslu čtěte zde.

Vesta má pod kapotou výhradně benzinový motor, za příplatek může dostat namísto pětistupňového manuálu také variátorovou automatickou převodovku. Moderní lada může mít i navigaci.

Vesta je premiérově k vidění na bratislavském autosalonu, v Česku momentálně zastoupení ruské značky nefunguje, lady ovšem prodává několik nezávislých prodejců.

Bratislavský Autosalon je jednou nejvýznamnějších přehlídek aut ve střední Evropě. K vidění jsou novinky, které se před několika týdny představily na autosalonu v Ženevě. Letošní ročník se chlubí dokonce evropskou výstavní premiérou vylepšeného Mercedesu třídy S.





Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.