Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lady musí do servisů, mají problémy s brzdami

  10:40aktualizováno  10:40
Ruská automobilka AvtoVAZ svolává do servisů k výměně posilovače brzd téměř 14 000 vozů typu Kalina, Priora, Lada 4x4 a Chevrolet Niva.

Ilustrační foto | foto: denisovets.narod.ru

Ruští experti předpokládají, že akce podniknutá po vzoru západních koncernů spíše zlepší pověst automobilky, dosud proslulé spíše špatnou kvalitou výrobků a nezájmem o klienty.

"Taková svolávací akce v dějinách ruského automobilového průmyslu ještě nebyla, ačkoliv problémy s kvalitou nikdy nechyběly. Co se děje?" pozastavil se dnes nad počinem automobilky na titulní straně list Izvestija. A připomněl, že "žigulíky" a "lady" se dávno staly terčem lidového humoru.

Nyní se "odchylky" v práci posilovače brzd projevují tím, že auto nelze zpomalit jen lehkým tlakem nohy na pedál brzdy, ale je nutné si pořádně dupnout. Pedál přitom stále více tuhne.

"Uživatelé lad od počátku počítají s problémy. Tuhé brzdy nejsou nic kriticky vážného, jde spíše o nepohodlí," míní Oleg Dackiv z internetového serveru Avtodiler.ru. Vedení automobilky si podle něj nezvyklou péčí o klienta snaží zlepšit pověst.

"Má to vypovídat o tom, že se AvtoVAZ vyvíjí správným směrem," dodal. AvtoVAZ zatím povolával své vozy do servisu jen dvakrát, na podzim 2005 asi 8000 aut a začátkem roku 2006 přibližně 5000 kalin. Důvodem byly problémy hraničící s bezpečností, v prvním případě se muselo upravovat zavěšení motoru a ve druhém řízení vozidla.

Počty vozidel značky AvtoVAZ svolávaných k opravě jsou ale v porovnání s jinými výrobci spíše zanedbatelné. Například Toyota byla loni v létě nucena povolat do servisů na osm milionů svých vozů kvůli problémům s nechtěným zrychlováním a Nissan nyní opravuje zapalování u skoro dvou milionů aut.

"To, že se u nás povolává do servisů tisícina vozů oproti zahraničním společnostem, nesouvisí s lepší kvalitou, ale naopak s tím, že se špatná kvalita stala normou," konstatoval deník Izvestija. I podle Dackiva by svolávací akce měly být daleko rozsáhlejší vzhledem k produkci statisíců vozů v Togliatti a jejich "známé kvalitě".

Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.