Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším zákazníkům. Unikátní otevřený hypersport s hybridním pohonem v ceně 40 milionů dorazil do Česka v bílem lakování.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Značka nabídla model LaFerrari Aperta v pouhých dvou stovkách exemplářů a dala si podmínku, že kupec musí mimo jiné mít v garáži minimálně pět jiných modelů Ferrari. Jedinečný model si tedy solventní zájemce nemohl „jen tak“ objednat, automobilka „vyvolené“ s nabídkou na koupi sama oslovila.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari cenu tohoto modelu oficiálně neuvedlo, z veřejně dostupných informací ale plyne, že oslovení zákazníci musí za vůz zaplatit kolem 1,5 milionu eur (asi 40,5 milionu Kč).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
LaFerrari Aperta se chlubí celkovým výkonem 708 kW (963 koní) a dosahuje maximální rychlosti 350 km/h.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,3 l dává výkon 800 koní, dalších 163 koňských sil přidává ještě hybridní systém KERS známý z formule 1.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Z 0 na 100 km/h zrychlí otevřené LaFerrari za 2,9 s, za dalších 4,2 s se Aperta dostane na rychlost 200 km/h.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
LaFerrari svou výjimečnost vyjadřuje už jménem. Je to vrchol toho, co dnes umí automobilky vyvinout a vyrobit.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V systému HY-KERS pracuje atmosferický dvanáctiválec a dva elektromotory. Vzadu uložený V12 objemu 6 262 cm³ má výkon 800 koní při 9 250 ot./min. Elektromotor má dalších 120 kW (163 koní). LaFerrari tedy uvádí maximální výkon 963 koní.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Elektrický a spalovací motor si pomáhají při akceleraci, v nízkých otáčkách dodává newtonmetry na zadní kola elekromotor, ve vysokých zase dvanáctiválec. Ferrari udává celkový točivý moment 900 Nm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Baterie se dobíjejí rekuperací při brzdění. HY-Kers není na palubě jen ke zlosti milovníků puristických sporťáků, ale také pomáhá pilotovi. Například v zatáčkách, ve kterých se nejede pod plynem, drží dvanáctiválec v otáčkách, aby měl dost síly na výjezdu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V systému jsou dva elektromotory od Magneti Marelli: jeden posílá sílu na zadní kola, druhý pohání pomocné systémy. Živí je šedesát kilogramů baterií uložených v podlaze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Převodovka je dvouspojková sedmistupňová.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pohon HY-Kers v LaFerrari pracuje tak, že neumí pohánět auto jen elektromotorem. Ferrari však vysvětluje, že je to naschvál, protože by se to nehodilo k naturelu jejich supermodelu. Systém však jízdu jen na elektřinu umožňuje, v dalších modelech tedy bude i čistě elektrický mód.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karoserie LaFerrari je vyrobená z karbonu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pod designem je oficiálně podepsané Centro Stile automobilky vedené Flaviem Manzonim.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Čelní sklo na LaFerrari vyrobili ve středočeských Hořovicích. Použití nové odlehčené technologie umožnilo snížit tloušťku skla na pouhé čtyři milimetry. Normální okno váží 8 až 12 kilo. Ztenčením ušetřili na čelním skle 1,3 kg.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Do tvarování karoserie mluvili hlavně odborníci na aerodynamiku, kteří mají přímo v Maranellu moderní větrný tunel.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auto má dvě tankovací hrdla: u řidiče se čepuje benzin, na druhé straně 480V. Speciální nabíječka dodávaná k vozu musí při parkování održovat baterie stále nabité.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zákazníci jezdí LaFerrari specifikovat přímo do sídla značky v Maranellu. Hlavně mu musí vybrat sedačku přesně na míru. Vybírá se z několika velikostí sedáků a opěradel.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Když se servisní technik školil speciálně na údržbu LaFerrari, musel si udělat kvůli hybridnímu pohonu také školení na práci s elektrickými zařízeními, známou "vyhlášku 50".
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Brzdy, jak už je u ferrari posledních let zvykem, jsou karbokeramické a podvozek nesou magnetoreologické tlumiče. Přední pirellky mají rozměr 265/30-19, zadní 345/30-20.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari Aperta
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz