Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Laguna Coupé: ohnivý renault je zpátky

  13:00aktualizováno  13:00
Pamatujete si na Renault Fuego? Úžasně moderní tvary, které vypadaly dobře ještě mnoho let po ukončení výroby, jedno z prvních sportovních aut s turbodieselem pod kapotou, dětský autosen mnohých z nás...

Renault Laguna Coupé | foto: Renault

Exoticky působící kupé renaultu dostává svého plnohodnotného nástupce po třiadvaceti letech: Renault Laguna Coupé byl poslední hvězdou filmového festivalu v Cannes.

Po minivanu Kangoo, sportovně laděné laguně GT a SUVerénu pro jízdu po nezpevněných cestách - modelu Koleos - přijíždí další novinka Renaultu. Plavná dvoudveřová laguna míří do segmentu kupé střední třídy. Uplynulý víkend přilákal na azurové pobřeží celebrity kulturního i sportovního života.

Jako dějiště neoficiálního debutu si automobilka Renault vybrala hned dvě prestižní akce mimořádného významu. Prezident Renaultu Carlos Ghos přijel Lagunou Coupé na závěrečný ceremoniál 61. ročníku mezinárodního filmového festivalu v Cannes, jehož je Renault již 25 let oficiálním partnerem.

O den později se dvě kupátka řízená testovacími jezdci Romainem Grosjeanem a Lucasem di Grassi z týmu ING Renault F1 proháněla po trati monacké Grand Prix.

Automobilka Renault se do segmentu středně velkých kupé vrací téměř po čtvrt století, vždyť výroba předchůdce se jménem Fuego (španělsky "oheň") byla ukončena už v roce 1985. Vše o Renaultu Fuego si přečtěte tady

Laguna Coupé stylisticky vychází ze stejnojmenné studie, která se loni představila na frankfurtském autosalonu. Sériové provedení se od konceptu tradičně odlišuje, změn na karoserii se ale naštěstí odehrálo méně, než by se dalo očekávat.

Přední část prošla jen drobným faceliftem. Avantgardní světlomety vystřídala tvarově totožná světla, ale s optikou ve stylu současných lagun, mezi kapotou a nárazníkem přibyl úzký otvor pro vstup vzduchu k motoru a jemné modifikace se dočkal i přední nárazník a jeho žebrování ve střední části.

Z boku je patrné drobné prodloužení zadního převisu, výměna trochu nepraktických zpětných zrcátek a klik studie za funkčnější verze a zejména jiný tvar dveří, které se oproti konceptu budou otevírat klasicky do stran, nikoliv vzhůru jako u některých supersportů.

Na zádi se zcivilnění výrazněji projevilo jen na ztvárnění nárazníku, víko zavazadlového prostoru a úzké koncové svítilny s technologií LED byly zachovány jen s nepatrnými změnami.

Interiér sériové verze se oproti extravagantnímu výstavnímu exponátu změnil k nepoznání. Z prvních fotografií je zřejmá jeho značná příbuznost s ostatními lagunami, individualizace modelu se tak patrně omezí na jen doplňky a dekory se sportovním lookem a odvážnější barevná provedení.

Z technického hlediska má Laguna Coupé asi nejblíže ke sportovně laděné verzi GT, která se představila zhruba před měsícem. První dojmy z jízdy s Lagunou GT si přečtěte zde

Benefitem velkého kupé bude kromě designu tedy i aktivní podvozek se systémem řízení zadní nápravy. Moderní elektronický systém, který u Renaultu nazývají Active Drive, mění natočení kol zadní nápravy v závislosti na rychlosti a způsobu jízdy v sousledném nebo nesousledném směru s předními koly a zlepšuje tak manévrovatelnost vozu při nižších a jízdní stabilitu při vyšších rychlostech.

Nová Laguna Coupé měří 4 640 mm do délky, 1 830 do šířky a 1 400 mm do výšky, vzdálenost náprav (rozvor) je 2 690 mm. Oproti stávajícím verzím je tedy vyjma šířky nepatrně menší ve všech směrech.

Pod kapotou se zprvu objeví pouze vidlicové šestiválcové agregáty, se kterými coupé pokoří stovku za méně než sedm vteřin. Ortodoxním příznivcům sportovní jízdy bude v nabídce určen atmosférický šestiválec 3,5 litru s výkonem 240 koní a kroutícím momentem 330 Nm (jde o stejný agregát, kterým se pyšní sportovní Nissan 350Z, ale se sníženým výkonem).

Pro příznivce vysokého kroutícího momentu, kterým nafta nesmrdí, bude v nabídce připraven přeplňovaný vznětový šestiválec 3,0 dCi s výkonem o pět koní nižším a kroutícím momentem s hodnotou 450 Nm. Obě pohonné jednotky budou zpočátku spojeny s novou šestistupňovou samočinnou převodovkou. Později se v nabídce pravděpodobně objeví i čtyřválcové pohonné jednotky z laguny GT a manuální převodové ústrojí.

Nová Laguna Coupé se oficiálně představí na letošním pařížském autosalonu na přelomu září a října, kde Renault patrně odhalí i třetí generaci modelu Mégane.

Autoři:






Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.