Renault Laguna Coupé

Renault Laguna Coupé | foto: Renault

Laguna Coupé: ohnivý renault je zpátky

  • 27
Pamatujete si na Renault Fuego? Úžasně moderní tvary, které vypadaly dobře ještě mnoho let po ukončení výroby, jedno z prvních sportovních aut s turbodieselem pod kapotou, dětský autosen mnohých z nás...

Exoticky působící kupé renaultu dostává svého plnohodnotného nástupce po třiadvaceti letech: Renault Laguna Coupé byl poslední hvězdou filmového festivalu v Cannes.

Po minivanu Kangoo, sportovně laděné laguně GT a SUVerénu pro jízdu po nezpevněných cestách - modelu Koleos - přijíždí další novinka Renaultu. Plavná dvoudveřová laguna míří do segmentu kupé střední třídy. Uplynulý víkend přilákal na azurové pobřeží celebrity kulturního i sportovního života.

Jako dějiště neoficiálního debutu si automobilka Renault vybrala hned dvě prestižní akce mimořádného významu. Prezident Renaultu Carlos Ghos přijel Lagunou Coupé na závěrečný ceremoniál 61. ročníku mezinárodního filmového festivalu v Cannes, jehož je Renault již 25 let oficiálním partnerem.

O den později se dvě kupátka řízená testovacími jezdci Romainem Grosjeanem a Lucasem di Grassi z týmu ING Renault F1 proháněla po trati monacké Grand Prix.

Automobilka Renault se do segmentu středně velkých kupé vrací téměř po čtvrt století, vždyť výroba předchůdce se jménem Fuego (španělsky "oheň") byla ukončena už v roce 1985. Vše o Renaultu Fuego si přečtěte tady

Laguna Coupé stylisticky vychází ze stejnojmenné studie, která se loni představila na frankfurtském autosalonu. Sériové provedení se od konceptu tradičně odlišuje, změn na karoserii se ale naštěstí odehrálo méně, než by se dalo očekávat.

Přední část prošla jen drobným faceliftem. Avantgardní světlomety vystřídala tvarově totožná světla, ale s optikou ve stylu současných lagun, mezi kapotou a nárazníkem přibyl úzký otvor pro vstup vzduchu k motoru a jemné modifikace se dočkal i přední nárazník a jeho žebrování ve střední části.

Z boku je patrné drobné prodloužení zadního převisu, výměna trochu nepraktických zpětných zrcátek a klik studie za funkčnější verze a zejména jiný tvar dveří, které se oproti konceptu budou otevírat klasicky do stran, nikoliv vzhůru jako u některých supersportů.

Na zádi se zcivilnění výrazněji projevilo jen na ztvárnění nárazníku, víko zavazadlového prostoru a úzké koncové svítilny s technologií LED byly zachovány jen s nepatrnými změnami.

Interiér sériové verze se oproti extravagantnímu výstavnímu exponátu změnil k nepoznání. Z prvních fotografií je zřejmá jeho značná příbuznost s ostatními lagunami, individualizace modelu se tak patrně omezí na jen doplňky a dekory se sportovním lookem a odvážnější barevná provedení.

Z technického hlediska má Laguna Coupé asi nejblíže ke sportovně laděné verzi GT, která se představila zhruba před měsícem. První dojmy z jízdy s Lagunou GT si přečtěte zde

Benefitem velkého kupé bude kromě designu tedy i aktivní podvozek se systémem řízení zadní nápravy. Moderní elektronický systém, který u Renaultu nazývají Active Drive, mění natočení kol zadní nápravy v závislosti na rychlosti a způsobu jízdy v sousledném nebo nesousledném směru s předními koly a zlepšuje tak manévrovatelnost vozu při nižších a jízdní stabilitu při vyšších rychlostech.

Nová Laguna Coupé měří 4 640 mm do délky, 1 830 do šířky a 1 400 mm do výšky, vzdálenost náprav (rozvor) je 2 690 mm. Oproti stávajícím verzím je tedy vyjma šířky nepatrně menší ve všech směrech.

Pod kapotou se zprvu objeví pouze vidlicové šestiválcové agregáty, se kterými coupé pokoří stovku za méně než sedm vteřin. Ortodoxním příznivcům sportovní jízdy bude v nabídce určen atmosférický šestiválec 3,5 litru s výkonem 240 koní a kroutícím momentem 330 Nm (jde o stejný agregát, kterým se pyšní sportovní Nissan 350Z, ale se sníženým výkonem).

Pro příznivce vysokého kroutícího momentu, kterým nafta nesmrdí, bude v nabídce připraven přeplňovaný vznětový šestiválec 3,0 dCi s výkonem o pět koní nižším a kroutícím momentem s hodnotou 450 Nm. Obě pohonné jednotky budou zpočátku spojeny s novou šestistupňovou samočinnou převodovkou. Později se v nabídce pravděpodobně objeví i čtyřválcové pohonné jednotky z laguny GT a manuální převodové ústrojí.

Nová Laguna Coupé se oficiálně představí na letošním pařížském autosalonu na přelomu září a října, kde Renault patrně odhalí i třetí generaci modelu Mégane.

,