Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Laguna se v bazaru dlouho nezdrží

aktualizováno 
23. 6. 1999 - Model Laguna se představil koncem roku 1993 a s odstupem času lze tvrdit, že nástupce Renaultu 21 v nabité střední automobilové třídě obstál. Pětidveřový vůz v dodnes atraktivním kabátě a s kvalitní technikou si oblíbili i zdejší motoristé,takže nejstarší exempláře ze zahájení sériové výroby v roce 1994 si na přesyceném tuzemském trhu ojetin udržují ceny nad dvousettisícovou hranicí. Diesely téhož stáří stojí 230 až 240 tisíc korun a velmi žádané kombíky, někdy i sedmimístné,se dobře prodávají za částky od 270 tisíc korun.

Renault Laguna získal příznivce nejen nadčasovou a hezkou, ale také prostornou, pohodlnou a bezpečnou karoserií. Lákavá je i motorová škála, která sahá od benzinových 1,6litrových (79 kW) a 1,9litrových (88 kW) šestnáctiventilů přes dvoulitr (83,5 kW) spojovaný tradičně s automatickou čtyřstupňovou převodovkou až po třílitrový čtyřiadvacetiventilový šestiválec (140 kW). Přeplňované diesely se nabízejí k výběru dva o objemech 1,9 (72 kW) a 2,2 litru (83 kW). Průměrné spotřeby jsou příznivé pohybují se od pěti a půl u slabšího naftového motoru až do jedenácti litrů u benzinového šestiválce. K přednostem patří i celková bezpečnost auta, dobré jízdní vlastnosti a solidní zpracování. Co se na vozu vysloveně nepovedlo, jsou příliš měkká sedadla s krátkými sedáky a horším bočním vedením. Potíže bývají s lakem, zvlášť s tmavě zeleným: při mytí v kartáčových myčkách nepřiměřeně brzy matní. Na zdejších rozbitých silnicích rovněž dříve »odcházejí« přední nápravy. A jestliže v tuzemsku dodnes nepatří klimatizace k běžné výbavě, je to v případě Laguny znát víc než v mnohém jiném autě, neboť se interiér nepříjemně přehřívá. V e výbavě některých dieselů citelně chybí posilovač řízení. Vyspělý a karosářsky precizně udělaný automobil žádá při případných opravách po haváriích notnou dávku zručnosti a neodborná práce m ůže vozidlo znehodnotit. Německý TÜV řadí Renault Laguna ve svých přehledech technických závad lehce nad průměr,ale ještě do první poloviny nejlepších. Oceňuje výbornou antikorozní ochranu, kvalitní řízení i brzdové vedení, kritizuje naopak málo trvanlivé brzdové destičky, předčasně korodující výfuk a úniky oleje.

PLUSY
Nadčasová, líbivá, prostorná a bezpečná karoserie
Výkonné motory s přijatelnou spotřebou
Dobré jízdní vlastnosti
Solidní výrobní zpracování
Výborná antikorozní ochrana
Trvanlivé řízení a brzdové vedení

MINUSY
Nepovedená sedadla
Problematický lak
Přehřívání interiéru u vozů bez klimatizace
Horší manévrovatelnost u dieselů bez posilovače řízení
Úniky oleje z motoru a převodovky
Předčasně korodující výfuk
Málo trvanlivé brzdové destičky


Renault Laguna

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Transit 2.2 L2H3 č.73.
Ford Transit 2.2 L2H3 č.73.

r.v. 2012, naj. 111 000 km, diesel
240 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.