Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lambo, jaké už jindy neuvidíte. Formule pro jízdu v helmě bude jediná

  8:00aktualizováno  8:00
Automobilka Lamborghini se chlubí tím, že Aventador J je tím nejradikálnějším otevřeným autem, jaké kdy stvořila. Problém je, že tenhle ojedinělý sedmisetkoňový roadster je určen jen pro jednoho vyvoleného řidiče.

Aventador J je plně schválen k provozu na silnicích, Lamborghini ale zároveň na svém stánku na ženevském autosalonu upozorňuje, že jde o jedinečný vůz, který vznikne pouze v tomto jednom exempláři prezentovaném na autosalonu.

Firma žádný druhý kousek nepostaví. Ani pro své vlastní muzeum, ani pro další autosalony nebo pro jiné žadonící zájemce. Auto je určeno pouze pro jediného šťastného zákazníka, ale jeho jméno neprozradila.

Lamborghini Aventador J

Pro ostatní nadšence je Aventador J alespoň předznamenáním toho, jak by mohl vypadat sériový roadster odvozený od kupé. Měl by používat stejnou techniku, ale neměl by mít tak radikální vzhled.

Jedinečný vůz totiž spoléhá na "běžnou" techniku sériového kupé. V "J" tedy zůstal zachován sedmisetkoňový dvanáctiválec před zadní nápravou, super rychlá převodovka ISR, pohon všech kol a také speciální konstrukce karoserie v podobě monokoku vyrobeného z uhlíkových vláken a polymerů.

Právě ta je ale u radikálního roadsteru jiná. Auto přišlo nejen o střechu, ale také o čelní sklo, a proto musí posádka zcela nutně mít na hlavě přilbu. Nové jsou i výztuhy v kokpitu, především za sedadly.

Lamborghini Aventador J

Z bočního pohledu působí Aventador J dosti formulovým dojmem. Ostatně, to byl záměr. Lamborghini to přiznává ve své tiskové zprávě a dodává, že byla kvůli tomuto dojmu přední část částečně přepracována a je o něco užší než u kupé. Otevřená konstrukce si také vyžádala neobvyklé umístění prostředního zpětného zrcátka na jakési "noze" před řidičem.

Většina roadsterů je oproti svým uzavřeným verzím těžší, za což mohou právě dodatečné výztuhy. Lamborghini se ale chlubí tím, že v jeho případě naopak hmotnost poklesla. Absence střechy, čelního skla, klimatizace a promyšlená konstrukce karoserie jako jednoho celku totiž nárůst v podobě několika výztuh navíc bohatě vyvážila. Zajímavé je, že ani v případě roadsteru se Lamborghini nevzdalo vzhůru otvíraných dveří.

Fotogalerie

Aventador J je jeden z nejotevřenějších roadsterů, jaký jsme doposud viděli. Kromě absence jakýchkoli horních prvků karoserie za to může i design, který nedává jasně najevo, kde končí karoserie a kde začíná kokpit. V něm mimo jiné Lamborghini zkouší i nový materiál sedadel, který nazývá Forged Composite. I potah sedadel z materiálu Carboniskin je zcela nový a oba materiály má Lamborhini patentované.

Tím výčet zajímavých technických řešení na voze nekončí. Hliníkové ráfky kol (20 palců vpředu, 21 vzadu) mají speciální vložku z uhlíkových vláken, která slouží jako speciální větrák pro lepší chlazení brzd. Speciální jsou i nárazníky, opět doplněné uhlíkovými vlákny, tentokrát v podobě malých křidélek, která pomáhají usměrňovat proudění vzduchu. A nový tvar krytu motoru z uhlíkových vláken umožňuje prohlédnout si obě řady válců vidlicového dvanáctiválce.





Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.