Chystaný model nebude prvním teréňákem značky. V osmdesátých letech Lamborghini představilo kuriózní model LM-002.

Chystaný model nebude prvním teréňákem značky. V osmdesátých letech Lamborghini představilo kuriózní model LM-002. | foto: Lamborghini

Rambo-lambo žhaví gumy. SUV od Lamborghini už viděli vyvolení

  • 24
Ve střeženém vývojovém centru vozí kódové označení LB 736, koncept nového Lamborghini do terénu se chystá na premiéru na autosalon do Pekingu. Vyvolení už ho viděli na tajné prezentaci. Značka si navíc před několika dny - možná pro něj - zaregistrovala jméno Deimos.

Podle zdrojů italského automagazínu Quattroruote Lamborghini už koncept ukázalo na přísně střežené akci nejváženějším klientům minulý týden v New Yorku. Jediné, co bližšího magazín zjistil, je, že auto mělo zářivě červenou barvu. Snad by mělo jít o auto kombinující auto typu SUV s karoserií blízkou kupé, podobně jako má BMW X6. Prozatím se mluví o jménu MLC Concept.

Božské jméno Deimos

Lamborghini si před několika dny u patentového úřadu přihlásilo jméno Deimos. Není ale jisté, že ho superteréňák dostane. Ještě před jeho uvedením na trh se totiž očekává premiéra nástupce modelu Gallardo. Navíc v Sant´Agatě určitě pracují na nějakém zakázkovém unikátu, který objednal některý z bohatých kupců. Podobně jako to je u extrémního roadsteru Aventador J, který vznikl v jediném exempláři a který značka představila na autosalonu v Ženevě před měsícem.

Za pozornost stojí, že jméno Deimos nepochází ze slovníku toreadorů a světa býčích zápasů, jak je u značky zvykem. Deimos pochází z řecké mytologie. Deimos byl synem boha války Arese a bohyně lásky krásy Afrodity. Má znamenat "zbožštění teroru, který vyvolává válku".

Někteří účastníci přísně utajené akce, kde se v předsálí odevzdávaly mobily s fotoaparáty, si na internetu pustili klávesnici na špacír. Některé příspěvky pak sice stáhli, něco tak ale přeci jen prozradili.

Čeká se velmi agresivní vzhled s ostře řezanými rysy a velkou světlou výškou. Lamborghini jako specialista na práci s uhlíkem pravděpodobně ve velké míře použije materiál CFRP - plast vyztužený uhlíkovými vlákny. Více o karbonu u Lamborghini čtěte ZDE.

Příď má být inspirována čumákem aventadoru. Chybět nebudou světla z LED diod, vzadu mají hrozit čtyři lichoběžníkové koncovky výfuku. Prototyp stojí na 24palcových kolech z karbonu, pod nimi jsou karbokeramické kotouče brzd. Specialitou bude kamerový systém, který nahradí zpětná zrcátka.

Čtyřmístný interiér má přenést do sériové výroby prvky z konceptu Sesto Elemento. Novinka má být výhradně čtyřmístná, křesla pro posádku má rozdělovat mohutný středový tunel. Prezentovaný prototyp měl vnitřek čalouněný světlou kůží a doplňky z karbonu.

O motoru se jen spekuluje. Pod kapotou by se mohl objevit 5,2litrový atmosférický přímovstřikový desetiválec s výkonem kolem 600 koní.

Nová modelová řada má přispět k obnovení ziskovosti společnosti Lamborghini. "Je jisté, že ve středně dlouhém až dlouhém období třetí modelovou řadu potřebujeme," řekl podle listu Handelsblatt šéf Lamborghini Stephan Winkelmann. "Ve prospěch luxusního terénního automobilu toho mluví hodně. Takovéto auto by bylo prvním vozem Lamborghini určeným pro všední den, ne pouze pro závodní trať či víkend," dodal.

Nová modelová řada by byla doplňkem k modelům Gallardo a Aventador, které Lamborghini v současnosti nabízí. Luxusní terénní automobily jsou nyní podle agentury populární a přinášejí výrobcům vysoké zisky. Mezi důležité odbytiště takovýchto vozů patří například Čína. Právě proto se nové lamborghini do terénu má oficiálně představit právě na autosalonu v Pekingu koncem dubna.

Zuřivé SUV se představí prozatím jako koncept. Na trhu by se nový model mohl podle Handelsblattu objevit v roce 2017, automagazín Quattroruote uvádí rok 2015. Novinka ze Sant´Agaty Bolognese má stát na nové platformě příští generace Porsche Cayenne a Audi Q7.

Znalci si vzpomenou, že chystané lamborghini na vysokém podvozku není prvním terénním modelem značky. Už v osmdesátých letech automobilka nabízela model LM-002. Nebylo krásné, ale bylo stejně extrémní, jako všechno ze Sant´Agaty. V Itálii na jeho účet kolovaly vtipy: "Promiňte pane, můžete vypnout motor, jinak nejde natankovat plnou." "Čerpadlářský" vtip narážel na rozežraný motor, který hranatý mastodont dostal od legendárního modelu Countach. Nakonec jich vzniklo 501 v letech 1986 až 1993.