Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stíhačka jako z Top Gunu. Egoistovi od Lamborghini chybějí jen křídla

aktualizováno 
K letošnímu padesátému výročí značky si Lamborghini nadělilo extrémní supersport, který záměrně vypadá spíš jako stíhačka než jako sportovní auto. A jako správný egoista je určen jen pro řidiče. Ostatní se na auto mohou dívat jen zvenčí.

Lamborghini Egoista | foto: Lamborghini

Zadní díl střechy s blikajícími světýlky se pomalu odsouvá dozadu. Následně se vyklopí prosklená přední část směrem vpřed. Pilot si sedá vlevo vedle kokpitu a pomalu nasouvá nohy dovnitř. Stoupá si a opatrně se sesouvá do anatomické sedačky. Sklo se přiklápí a zadní část kabiny se zasouvá dopředu. Ještě připevnit volant a může se vyrazit na lov.

Fotogalerie

Ne, to není popis z amerického filmu z prostředí pilotů stíhaček. Tak se nastupuje do výročního prototypu Lamborghini Egoista. Podobnost se stíhačkou rozhodně není čistě náhodná, naopak je zcela záměrná. Auto nakreslil šéfdesignér koncernu Volkswagen, kam Lamborghini patří, Walter De Silva a uzdu fantazii popustil naplno.

Egoista je extrémní prototyp. Designem i koncepcí. Název jasně napovídá, že nikdo jiný než řidič si auto neužije. Kokpit je jednomístný a velmi stísněný. Přesně jako ve stíhačce nebo ve formuli 1. S letadlem ho spojuje elektricky otvíraný prosklený kryt, s formulí 1 pak odnímatelný volant a velmi strohý interiér. Ten je celý z kompozitů a hliníku a obsahuje jen nezbytné minimum přístrojů.

Řidič, nebo spíš v tomto případě pilot, má před sebou komplikovanou konstrukci palubní desky, pokud ji tak lze vůbec nazvat. Volant je odnímatelný a místo klasických "budíků" má pilot před sebou head-up displej. Obraz se však nepromítá na přední sklo, ale na průhlednou destičku na palubní desce.

Lamborghini Egoista

Nejimpozantnější pohled na novinku je bezpochyby shora. Z šedivé placky vystupuje do oranžova zbarvený průhledný bezodleskový kryt kokpitu a jinak je to jen hra ostrých křivek jako u "neviditelných" stíhaček. A nikoliv jen jako. Auto totiž potěší každého piráta silnic, protože i Lamborghini Egoista je vyroben z materiálu, který pohlcuje radarové paprsky.

Výrazně členitá přední část se stylizovanou špičkou kokpitu a dopředu zašpičatělými kryty blatníků připomíná tělo stíhačky a dva nasávací otvory proudových motorů. Podobné řešení přídě Lamborghini předvedlo už u modelu Veneno.

Lamborghini Egoista

Vzadu pak letadlo připomenou dvě samostatné klapky, které se zvedají podle rychlosti a které nahrazují obvyklejší jednodílný spoiler. Nenápadnou šedivou barvu karoserie oživují výrazná oranžová kola a mnoho detailů, které opět odkazují víc na letadlo než na auto. Na zadním dílu střechy jsou dvě poziční světla, u kokpitu pak bezpečnostní nápisy.

Lamborghini Egoista je pouze prototypem, který se pravděpodobně na silnice vůbec nepodívá. Sice má pod kapotou motor a na prezentaci vlastní silou pojížděl po pódiu, ale je to stále především výstavní kousek do sbírky firemního muzea. Jenže podle všeho tento prototyp nese některé designové linky, které značka použije u nástupce dosluhujícího gallarda. Toho by mělo Lamborghini představit na přelomu letošního a příštího roku, možná už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

I v novém malém Lamborghini by se mohl objevit motor, který pohání i prototyp Egoista. Je to vidlicový desetiválec s objemem 5,2 litru a výkonem 600 koní.

Autor:




Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Další z rubriky

TVR Griffith
Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel...  celý článek

Dacia Duster
Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň...  celý článek

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.