Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italští býci zpátky v Praze: nové lamborghini stojí 6 až 11 milionů

  10:00aktualizováno  10:00
Lamborghini se vrací na český trh. Italská značka nabroušených supersportů má v Česku opět oficiální zastoupení a značkový servis. V Praze se tak jen pár dnů po premiéře představila aktuální novinka značky, posílený dvanáctiválcový Aventador Superveloce.

Nový showroom přijel na pražský Smíchov oficiálně otevřít sám prezident Automobili Lamborghini S.p.A. Stephan Winkelmann, který také představil novinku z ženevského autosalonu. Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce je třetí verze většího a dražšího ze dvou modelů značky.

Místo sedmi set koní základního provedení má o padesát koňských sil navíc. O stejnou hodnotu se také snížila celková hmotnost díky rozsáhlejšímu použití karbonu. Vyšlechtěná aerodynamika vylepšila přítlak o 170 procent. Stephan Winkelmann ještě doplnil, že konstruktéři upravili nastavené řízení a podvozku. Superveloce zrychluje z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a uhánět umí přes 350 km/h.

Otevření pražského autosalonu Lamborghini

Fotogalerie

Šéf automobilky v Praze na otázku na uvedení nového modelu typu SUV, o kterém se teď hodně mluví, odpověděl diplomaticky: „Pracujeme na něm, ale ještě není rozhodnuto, že bude.“ Stojí za pozornost, že Winkelmann sám jezdí do práce v lamborghini, to není úplně obvyklé.

Za loňský rok vyrobila značka přes dva a půl tisíce aut, v Česku jich chce prodávat deset až patnáct ročně. Zatím si první zákazníci objednali dva desetiválcové huracány, které začínají s cenou na necelých šesti milionech korun. Tři mechanici nově založeného servisu se školili přímo v Itálii. Hodina práce v servisu stojí tři a půl tisíce korun.

Lamborghini, které patří do koncernu Volkswagen, má v necelé padesátce zemí světa na 130 dealerství, to pražské je jedno z nejnovějších. Kdo si nové lamborghini objedná teď, přijde na výrobu jeho vozu řada v říjnu. Podle zástupců značky prodají auto každému, kdo zaplatí. To je velký rozdíl oproti přímé konkurenci od Ferrari, které své zákazníky přísně lustruje.

Otevření pražského autosalonu Lamborghini

V českých garážích je poschováváno podle registru vozidel na sto lamborghini. „Naši zákazníci zde mají tuto značku rádi pro svou nejmodernější technologii a design,“ prohlásil Winkelmann. Supersporty ze Sant´Agaty Bolognese s býkem ve znaku mají už dlouhá desetiletí nezaměnitelnou charakteristickou siluetu a ostře řezané tvary. Samozřejmostí jsou typické nůžkovitě otevírané dveře. Ty si ovšem zachovává jen větší model Aventador, mladší a menší Huracán má dveře otevírané klasicky.





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.