Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italští býci zpátky v Praze: nové lamborghini stojí 6 až 11 milionů

  10:00aktualizováno  10:00
Lamborghini se vrací na český trh. Italská značka nabroušených supersportů má v Česku opět oficiální zastoupení a značkový servis. V Praze se tak jen pár dnů po premiéře představila aktuální novinka značky, posílený dvanáctiválcový Aventador Superveloce.

Nový showroom přijel na pražský Smíchov oficiálně otevřít sám prezident Automobili Lamborghini S.p.A. Stephan Winkelmann, který také představil novinku z ženevského autosalonu. Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce je třetí verze většího a dražšího ze dvou modelů značky.

Místo sedmi set koní základního provedení má o padesát koňských sil navíc. O stejnou hodnotu se také snížila celková hmotnost díky rozsáhlejšímu použití karbonu. Vyšlechtěná aerodynamika vylepšila přítlak o 170 procent. Stephan Winkelmann ještě doplnil, že konstruktéři upravili nastavené řízení a podvozku. Superveloce zrychluje z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a uhánět umí přes 350 km/h.

Otevření pražského autosalonu Lamborghini

Fotogalerie

Šéf automobilky v Praze na otázku na uvedení nového modelu typu SUV, o kterém se teď hodně mluví, odpověděl diplomaticky: „Pracujeme na něm, ale ještě není rozhodnuto, že bude.“ Stojí za pozornost, že Winkelmann sám jezdí do práce v lamborghini, to není úplně obvyklé.

Za loňský rok vyrobila značka přes dva a půl tisíce aut, v Česku jich chce prodávat deset až patnáct ročně. Zatím si první zákazníci objednali dva desetiválcové huracány, které začínají s cenou na necelých šesti milionech korun. Tři mechanici nově založeného servisu se školili přímo v Itálii. Hodina práce v servisu stojí tři a půl tisíce korun.

Lamborghini, které patří do koncernu Volkswagen, má v necelé padesátce zemí světa na 130 dealerství, to pražské je jedno z nejnovějších. Kdo si nové lamborghini objedná teď, přijde na výrobu jeho vozu řada v říjnu. Podle zástupců značky prodají auto každému, kdo zaplatí. To je velký rozdíl oproti přímé konkurenci od Ferrari, které své zákazníky přísně lustruje.

Otevření pražského autosalonu Lamborghini

V českých garážích je poschováváno podle registru vozidel na sto lamborghini. „Naši zákazníci zde mají tuto značku rádi pro svou nejmodernější technologii a design,“ prohlásil Winkelmann. Supersporty ze Sant´Agaty Bolognese s býkem ve znaku mají už dlouhá desetiletí nezaměnitelnou charakteristickou siluetu a ostře řezané tvary. Samozřejmostí jsou typické nůžkovitě otevírané dveře. Ty si ovšem zachovává jen větší model Aventador, mladší a menší Huracán má dveře otevírané klasicky.




Nejčtenější



Další z rubriky

Nová čínská škoda v plné parádě: Kamiq představili ambasádě v Pekingu

Škoda představila na českém velvyslanectví v Pekingu nové městské SUV pro...

Nové městské SUV ze škodovky určené pouze pro čínský trh ponese název Kamiq. Automobilka Škoda Auto jej dnes slavnostně...

Plány Seatu: růst urychlí sportovní značka Cupra, nový Leon a SUV

Seat zakládá novou značku Cupra zaměřenou na sportovní modely.

Seat letos oficiálně představil svou novou sportovní značku Cupra. Ta nově bude vystupovat samostatně a bude přinášet...

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Najdete na iDNES.cz